3200 Euro (skämtar tyvärr inte). Limited Edition så bara 1968 st tillverkas.Fin! Prisbild på en sådan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
3200 Euro (skämtar tyvärr inte). Limited Edition så bara 1968 st tillverkas.Fin! Prisbild på en sådan?
Varför?Tudor är ett riktigt trött märke alltså.
Vem är det Aquaracer Pepsi försöker likna? Det är inte bara färgsättningen på bezeln det handlar om. Tycker du det är deras gamla Autavia den försöker likna?Nej, absolut. Själv har jag inte varit så (förhållandevis) insatt under den tid som erfordras för att kanske skapa mig en så välgrundad uppfattning. Det erkänner jag. Därav frågan om Tudor GMT historiskt sett.
Det som i min mening är fascinerande är just kritiken. Dvs. att Tag Heuer plagierar Rolex i och med släppet av Aquaracer GMT enbart på basis av vridringens färgsättning, medan Tudor helt undgår samma kritik. Visst, vridiringen är inte ,till skillnad från Aquaracern; keramisk - men i övrigt tycker jag inte jämförelsen haltar. Det är svårt att inte påstå att både Aquaracer och Black Bay står på egna ben gentemot GMT-Master i övrigt, och det faktum att Tudor ägs av Rolex SA tycker jag mer än väl vägs upp av Autavia-arvet.
Sen absolut, det blir lätt svart eller vitt, och gärna då det kommer till Rolex (samt även Tag Heuer). Så.. Nåväl...
Tänk om dom vågat släppa en sådan i 31-33 mm...Kul att Oris vågar köra lite 36mm! Läckert!
Jag tycker Omegorna på påminner väldigt mycket om Longines Heritag Flagship 60, förutom luggarna...
Varför?
Vem är det Aquaracer Pepsi försöker likna? Det är inte bara färgsättningen på bezeln det handlar om. Tycker du det är deras gamla Autavia den försöker likna?
Tänk om dom vågat släppa en sådan i 31-33 mm...
3200 Euro (skämtar tyvärr inte). Limited Edition så bara 1968 st tillverkas.
We are young! We are cool! Typ..Den är verkligen... speciell. Känns lite Planet Ocean över det hela. Känns som ett mycket ängsligt drag av Patek. Vad försöker man säga med den här modellen som dessutom kostar nästan 400k?
Känner samma sak. När Pelagos och Northflag kom trodde jag det skulle bli ett starkt märke med egen modern identitet. Sen kom BB och man fortsätter att stärka identiteten som ett "billigare" alternativ till Rolex. Nu kanske inte alla nyheterna är ute iof, men det vore kul med modern design i moderna material...Törs nästan inte säga det här. Men med nya GMT:n så tog Tudor -för mig- ett jättekliv bakåt på sin väg från nästan-Rolex mot ett eget klockmärke.
Sen att ta sitt enda "egna" designelement -snowflaken- och lägga in det överallt (fast med runda index, puckon) är tramsigt. Fattas bara en snowflake-länk som typ VC:s malteserkorslänk.
Verkar som de bara annonserat de dyrare modellerna men hoppas det kommer mycket mer för oss dödliga.3200 euro? Gah, jag var rejält sugen på den där. Släpper Seiko något nytt runt 5-10k?
Fy fan så härligt! Jag som var helt säker på att nästa dinka skulle blir en 114270 men nu vettefan. Lutar mer åt denna tror jag11,9 mm!
Aj då.. då hade jag hellre köpt SLA017 (62Mas) för de pengarna..3200 euro? Gah, jag var rejält sugen på den där. Släpper Seiko något nytt runt 5-10k?
Den boetten är fantastiskt fin irlSBGH265J
SBGH266J
SBGH267G
Våga testa Tudorn!Fy fan så härligt! Jag som var helt säker på att nästa dinka skulle blir en 114270 men nu vettefan. Låtar mer åt denna tror jag
Jag är så trött på "Limited edition" skiten så jag kan spy. Jävla fjantande i all evinnerlighet.3200 Euro (skämtar tyvärr inte). Limited Edition så bara 1968 st tillverkas.
Fy fan så härligt! Jag som var helt säker på att nästa dinka skulle blir en 114270 men nu vettefan. Låtar mer åt denna tror jag
240 verket är ju riktigt nice egentligen, men hade passat bättre med layouten annorlunda, antingen som 5726 eller som @Gold föreslog med verket från 5320. Riktigt trött släpp för en mille imo, skulle mycket hellre köpa en 5170 för de pengarna. Nya tavlan till 5205 är dock niceWe are young! We are cool! Typ..
Grundtanken är kanske okej men på något sätt så vill man göra den för different från en Nautilus-krono.
Även perpetual-Nautilusen känns krystad på något sätt. Man tar en modell och tycker in den i en annan.
Precis. Tänk dig denna taveldesign i en Nautilus. Det hade varit en grym perp-krono.240 verket är ju riktigt nice egentligen, men hade passat bättre med layouten annorlunda, antingen som 5726 eller som @Gold föreslog med verket från 5320. Riktigt trött släpp för en mille imo, skulle mycket hellre köpa en 5170 för de pengarna. Nya tavlan till 5205 är dock nice
De gör limited edition som ser ut som de ska och sen gör de volymvarianter på samma klocka med de tråkigare-än-Thomas Östros pil-visarna.Verkar som de bara annonserat de dyrare modellerna men hoppas det kommer mycket mer för oss dödliga.
Ingen aning.. Vet inte ens vad ref ärFin! Prisbild på en sådan?
Noooooooooooooooooooooo3200 Euro (skämtar tyvärr inte). Limited Edition så bara 1968 st tillverkas.
Refen är SLA019Ingen aning.. Vet inte ens vad ref är
Då hade ju Omega inte haft mycket att komma med...Jag tycker att man i Basel ska visa upp modeller som inte är LE. Men Seiko kör ju LE typ varannan modell på senare tid.
Då hade ju Omega inte haft mycket att komma med...
Yepp! Det enda positiva med den är att de inte gjorde caset större. Kommer självklart sälja bra, men väldigt tråkigt släpp imo. 5270p däremot...Precis. Tänk dig denna taveldesign i en Nautilus. Det hade varit en grym perp-krono.