Fantastiskt... vad står "N" för?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra den där!Wow mässans bästa fram och baksida
![]()
![]()
![]()
N?Fantastiskt... vad står "N" för?
Är inte det en symbol för HI-BEAT?Tecknet utöver G och S
Ah nu såg jag! Hmm bra fråga!Tecknet utöver G och S
Agree! Om den håller sig kring de 700€ som det har hintats om när den landar i Sverige kommer jag slå till. Vintage PH är ju stört bra, men dels är det för dyrt...över 20´är väl ingen ovanlighet, plus att jag känner mig inte tillräckligt kunnig för at kunna avfärda eventuella omålade tavlor m.m. som verkar förekomma hyfsat ofta.
Den där presenterades egentligen innan Basel. 41mm.
Håller med dig. Riktigt bra släpp, känns som ett givet köp!Ph200 är i mina ögon det bästa från Basel i år. Är bra sugen på att handla!![]()
Jo det är det nog:Är inte det en symbol för HI-BEAT?
Rätta mig om jag har fel men det ska nog vara Daini-loggan, en av seikos två fabriker jämte Suwa.Fantastiskt... vad står "N" för?
Det verkar stämma.![]()
Rätta mig om jag har fel men det ska nog Daini-loggan, en av seikos två fabriker jämte Suwa.
Edit: Dom har tråkigare namn nu för tiden, men förr hade Seiko loggan från den fabrik som klockan var tillverkad i på tavlan.
![]()
Rätta mig om jag har fel men det ska nog Daini-loggan, en av seikos två fabriker jämte Suwa.
Edit: Dom har tråkigare namn nu för tiden, men förr hade Seiko loggan från den fabrik som klockan var tillverkad i på tavlan.
Daini logan är en blixt och Suwa en tyfon.![]()
Har iaf ställt mig på intresselista på PH200, ska bli kul när den landar. Trist att den är lite stor!
Vart köar du om man får fråga? Att den skulle vara mindre än originalets 40mm är nog osannolikt om man hoppas på att det kommer en kompletterande storlek framöver.
Äntligen!!!Årets BW-släpp enligt mig.. Seiko vinner
![]()
Börjar ju bli på gränsen till fjantigt...10-15 års kötid på gmt pepsi. Härlig svar jag fick efter att jag ville ställa mig i kön.
Helt galet!Börjar ju bli på gränsen till fjantigt...
Såg denna imorse i mobilen på väg till jobbet och tyckte först spontant att den var ganska snygg. Sen såg jag listpriset på $43 700....kollade igen om det var ädelmetall men icke.Vad tycker ni om den hemska Oris-Pateken? Våldsamt underlig Aquanaut som är stor och rent av nästan ful. Knapparna är hemska och färgkombon så opatek det bara kan bli. För att vara en 5980 i en Aquanaut-boett så känns den inte jättelyckad.
![]()
Ringde Klockmaster fältan för intresseanmälan. De skulle få mer info under morgondagen. Enligt certinas Instagram kommer den till butik i oktober, så lite trist att det blir så sent. Storlek på ca 42mm vilket egentligen är lite för stort för min del!
42,8 kolla ovanDen är 40mm![]()
Den är 40mm![]()
42,8 kolla ovan
Mycket info att sortera, men jag hoppas den kanske känns mindre eftersom vridningen är ganska stor/ tavlan liten.Aj då....då stod det fel info tidigare. My bad och då är jag helt med på att den är för stor!
42,8 kolla ovan