• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

upload_2018-3-22_13-23-57.png

upload_2018-3-22_13-24-15.png

Hittar inte heller nåt, bara en bild i Hodinkees flöde.
Tror det var en "tänk om de kunde göra en ......" önskan. Men o andra sidan har de en annan bild på en "Longines Military Watch" som inte heller är med i det presenterade så det kanske kommer? (den såg dock patinerad ut på riktigt så.....?)

Därför att det ger en smidigare kronografkänsla, är dyrare att tillverka och montera (vilket man kan vilja ha när man betalar 2-300k) men kanske mest för att jag är snobbig när det kommer till såna här saker. Så fix ide precis som det mest annat i den här världen.
Jag tror inte att de har övergett kolumnhjul för att det är billigare att tillverka. Breguet gör bland de mest tekniskt avancerade verken i världen och registrerar fler patent än något annat klockmärke. Kan sätta pengar på att chronon som sitter i 5527 både är långt mer komplicerad, och kostar mer att tillverka än valfri ordinarie kolumnhjulschrono

Jag tror inte att de har övergett kolumnhjul för att det är billigare att tillverka. Breguet gör bland de mest tekniskt avancerade verken i världen och registrerar fler patent än något annat klockmärke. Kan sätta pengar på att chronon som sitter i 5527 både är långt mer komplicerad, och kostar mer att tillverka än valfri ordinarie kolumnhjulschrono

Kanske, men när jag söker på kalibernummer får jag fram att det är deras variant på Lemania 1350 från 70-talet. Är även det verk de använder i XX/XXI samt i tidigare Marine Chronon.

Fick svaret av Nymans att man kunde få besked först nästa vecka då de vet vilken tilldelning av klockor de får. Borde vara samma svar men 15 år är direkt töntigt.

Man ska nog inte bokstavstolka eller dra för stora växlar på det där med 15 år.

Vad det betyder är nog ungefär något i stil med: "Vi kommer att få 15 klockor per år och det har varit ett jäkla ringande, minst 100 samtal, sedan bilderna släpptes". (Påhittade siffror).

• Like
Reactions: fc2
Jag hade gärna sett att Tudors GMT inte hade Pepsi-bezel. Jag tycker

Men det är ju bara för "ladies". Det står ju.

Fjantigt att de "bestämmer" åt sina kunder vad som är rätt storlek för vilket kön. Det lär ju var och en känna själv. Den ser ju iaf trevlig ut.

Det är inget att oroa sig för. Gillar man cross dressing så kommer nog inte Longiness att hindra dig. Coolt att vara lite normbrytande också. :)

Man ska nog inte bokstavstolka eller dra för stora växlar på det där med 15 år.

Vad det betyder är nog ungefär något i stil med: "Vi kommer att få 15 klockor per år och det har varit ett jäkla ringande, minst 100 samtal, sedan bilderna släpptes". (Påhittade siffror).

Men fortfarande superfånigt och oproffsigt svar även om det så klart kan ha varit raljerande. Bättre att säga att man inte vet överhuvudtaget tills man har fått info om vilken tilldelning man får. Det är en max två dagar det rör sig om med många samtal...klarar man inte av att hantera det på ett hövligt sätt så är det ett underbetyg för Krons :)

Tillbaka
Topp