Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sant! Men jag hoppas den finns utan datum ocksåUndrar vad det sitter för urverk i den där. I vanliga fall om man tar en klocka och sedan gör en mindre variant så hamnar datumet (naturligtvis) längre ut mot kanten. Här har man gått ned rejält i storlek men datumet ser ändå ut att sitta närmare centrum än på den stora varianten.
Mkt Rolex och Tudor i tråden så tänkte flika in med den här. Förmodligen 2a på bollen men ”ja tack en sån blire för min del”
Vad kan vi tro priset landar på?
Mkt Rolex och Tudor i tråden så tänkte flika in med den här. Förmodligen 2a på bollen men ”ja tack en sån blire för min del”
Vad kan vi tro priset landar på?
3200 Euro (skämtar tyvärr inte). Limited Edition så bara 1968 st tillverkas.
Var inne hos Krons i helgen och ville ställe mig i kö för Hulken. Svaret blev att det var "15 års kö på den" och att de valt att stänga kön. Skrattade och tyckte för mig själv att det var löjligt då det uppenbarligen är en siffra tagen ur luften eftersom det är omöjligt att göra en köestimering för så många år framåt.Man ska nog inte bokstavstolka eller dra för stora växlar på det där med 15 år.
Vad det betyder är nog ungefär något i stil med: "Vi kommer att få 15 klockor per år och det har varit ett jäkla ringande, minst 100 samtal, sedan bilderna släpptes". (Påhittade siffror).
Den första Cetraterran var ju inte så dumLite nytt från Certina
Exakt, ska bli intressant att följa.Kommer verkligen vara intressant att se tilldelningen på pepsin, antingen kör de som med daytonan och stryper tillgången, eller så kör de på sub-spåret och i varje fall någorlunda mättar marknaden. Jag tror att den här klockan kommer komma i betydligt fler ex än daytonan och att köerna därför säkert kommer se ut som för daytonan i början dvs 3-5 år för att sedan minska. Under tiden jag väntar på min så tänker jag hålla mig underhållen med 69an.
Har varit ute och ätit lunch så nu får stå ut med en eventuell dubbelpost.
PH200 kommer tyvärr inte att komma på länk utan bara läder och nato. 42,8mm som nämns tidigare och leveransstart är i oktober. Så mycket som var bra som visade sig bli mindre bra
Överhörde på Nymsns när en kund frågade om en keramisk Daytona och fick svaret att kötiden var 5 till 7 år. Varpå kunden nästan skrek ”Va, 57 år!”Var inne hos Krons i helgen och ville ställe mig i kö för Hulken. Svaret blev att det var "15 års kö på den" och att de valt att stänga kön. Skrattade och tyckte för mig själv att det var löjligt då det uppenbarligen är en siffra tagen ur luften eftersom det är omöjligt att göra en köestimering för så många år framåt.
15 år verkar vara deras oventenskapliga standardsvar låter det som. Extra märkligt då andra butiker säger 9-12 månader kötid för samma klocka.
32 480 på länkExakt, ska bli intressant att följa.
Vet någon svenska list för Black Bay som mäter 39 mm?
Borde göra en RE på PH1000 ist.Certina släpper re-edition på DS PH200. Ain't nothing like the real thing...men den kommer nog att bli en storsäljare. @Bjoerlin76 Hittar du ingen vintage kan du trösta dig med den här så länge Kommer till skillnad från många andra re-editions vara betydligt billigare än originalet också...ca 7´.
Jag tror att det kommer att bli bra ändå. Vridringen ser bred ut så den kommer troligtvis att bäras relativt litet. Är själv ingen större fan av av varken nato eller den där typen av läderband med bara ett stygn (som på bilden), men ett vintageinspirerat gummi tror jag skulle bli väldigt bra. Eller kanske ett mesh? Jag kommer nog att köpa en.
Akryl är det va?Ja, du kanske har rätt i det. Jag ska inte avfärda den helt än, och priset är ju fortfarande väldigt attraktivt för vad man får. Med lite tur kanske någon med näsa för business tar tag i att göra en bezelring i...hm, vad heter det nu igen..är det bakelit i de gamla?
Akryl är det va?
Antagligen av samma anledning som någon som köpt en sub blir förbannad på att det finns billigare alternativ som kan misstas för en sub Ägaren till vitgulds-GMT vill naturligtvis att dom som ser honom bära den ska himla avundsjukt med ögonen. Och görs inte det blir han förbannad, det var nämligen därför han skaffade den. Det är min idé om varför dom som blir förbannade blir det. Övriga ägare kanske tänker -va bra med stål, nu kanske min son har en inkörsport!Kan någon vänlig själ förklara varför en ägare till en vitgulds-GMT skulle bli förbannad för att det kommer en stålvariant?
Kan någon vänlig själ förklara varför en ägare till en vitgulds-GMT skulle bli förbannad för att det kommer en stålvariant?
Antagligen av samma anledning som någon som köpt en sub blir förbannad på att det finns billigare alternativ som kan misstas för en sub Ägaren till vitgulds-GMT vill naturligtvis att dom som ser honom bära den ska himla avundsjukt med ögonen. Och görs inte det blir han förbannad, det var nämligen därför han skaffade den. Det är min idé om varför dom som blir förbannade blir det. Övriga ägare kanske tänker -va bra med stål, nu kanske min son har en inkörsport!
Wow riktigt genomskinlig! Man ser inte ens caset på sista bilden ju.Jag har en softspot för Bell&Ross och jag gillade mycket av det som de släppte förra året. Racing Bird var ju en somrig bekantskap där framförallt chronon var en favorit. Chrono 41mm 10 Atm, den vanliga 38,5mm 10Atm.
Sen är jag fel person att uttala mig om deras Skeleton Tourbillon för 4miljoner mer än att den är lite kul att titta på...på bild. Genomskinliga klockor blir sällan bra på arm. Bilder lånade från Bell&Ross hemsida.
Hmm ja 42mm är ju i minsta laget. Hoppas inte den bärs så litet baraHar varit ute och ätit lunch så nu får stå ut med en eventuell dubbelpost.
PH200 kommer tyvärr inte att komma på länk utan bara läder och nato. 42,8mm som nämns tidigare och leveransstart är i oktober. Så mycket som var bra som visade sig bli mindre bra
Och särskilt utsatt är ju AR på insidan av glaset...Dubbel AR är som gulddouble, något som slits bort, och hör därmed inte till Rolex brand-DNA.
Rätt stor skillnad när man ser det sådär. Alla förändringar helt klart till det bättre!
Inga "dubbelindex", ny vridring och avsmalnande länk.