• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Longines ska ju ha släppt nya varanter av VHP:n såg jag på deras insta. Den de flashade där var en kronograf men jag är mest nyfiken på om det släppts i fler storlekar. Nån som vet?

Den här var inte så tokigt.
5516318C-8FBC-493F-A7FC-822378F87091.png
Generellt sett så har jag inte mycket till övers för de flesta Omega's men den där var inte alls dum!

Hydron frontades på Longines webbsida igår kväll. Idag står den inte att finna.. Vet inte riktigt vad de sysslar med, förmodligen jävlas de.. De frontade även VHP, men vid snabb (var mest intresserad av Hydron, och var bara inne en kortis) anblick så kändes det som typ samma klockor. Hade redan ägt en VHP om det inte vore för de lustiga färgvalen som de släppts i. Skär sig lite i ögonen varje gång jag ser dem.

Såg fö. inget tecken på någon LLD i 36-utförande.

Hydron frontades på Longines webbsida igår kväll. Idag står den inte att finna.. Vet inte riktigt vad de sysslar med, förmodligen jävlas de.. De frontade även VHP, men vid snabb (var mest intresserad av Hydron, och var bara inne en kortis) anblick så kändes det som typ samma klockor. Hade redan ägt en VHP om det inte vore för de lustiga färgvalen som de släppts i. Skär sig lite i ögonen varje gång jag ser dem.

Såg fö. inget tecken på någon LLD i 36-utförande.
Jag är väldigt förtjust i den blå VHP:n men iom att jag börjar tycka min 41 mm conquest känns stor för en klocka utan vridring så skulle jag gärna se en variant ner mot 38-39 mm.

Har varit ute och ätit lunch så nu får stå ut med en eventuell dubbelpost.

PH200 kommer tyvärr inte att komma på länk utan bara läder och nato. 42,8mm som nämns tidigare och leveransstart är i oktober. Så mycket som var bra som visade sig bli mindre bra :(

Skärmavbild 2018-03-22 kl. 14.32.26.png
Riktigt tråkigt att den landar på 42,8mm! 40mm hade väckt ha-begär både på läder och länk :(

longines-hydroconquest-ceramic-1-jpg.762739

En sak som slår mig nu bara.. Vridringen är väl för allt i världen solid i färgen? Det är väl inte så att färgen går från ljust till mörkare vid 20 resp. 50?

Spontant känns det som att det är någon Photoshopanvändare som varit i farten, men kanten är så skarp att man börjar undra lite...

En sak som slår mig nu bara.. Vridringen är väl för allt i världen solid i färgen? Det är väl inte så att färgen går från ljust till mörkare vid 20 resp. 50?

Spontant känns det som att det är någon Photoshopanvändare som varit i farten, men kanten är så skarp att man börjar undra lite...
Det är nog samma färg rakt över

Det enda som saknas i den analysen är att någon som faktiskt har en vitgulds-GMT uttalar sig :) Det är väldigt många som drar slutsatsen att det skulle vara sura miner...det borde i sådana fall vara ett tecken på att dyra Rolex bara ägs av påfåglar och inte av folk intresserade av klockor? Lite i motsats till den fåniga skalan som folk brukar posta med jämna mellanrum där Rolexägare är de mest initierade av alla :)

EDIT: Sorry för OT. Den här diskussionen kommer säkert dyka upp så småningom i en separat tråd.

Tycker också egentligen det är en ganska konstig slutsats. Vissa kallar ju vitgulds GMT:n för den ultimata sleepern. Den borde ju om möjligt bli ännu mer sleeper om det också finns en stålvariant som är i princip identisk ;)

Det enda som saknas i den analysen är att någon som faktiskt har en vitgulds-GMT uttalar sig :) Det är väldigt många som drar slutsatsen att det skulle vara sura miner...det borde i sådana fall vara ett tecken på att dyra Rolex bara ägs av påfåglar och inte av folk intresserade av klockor? Lite i motsats till den fåniga skalan som folk brukar posta med jämna mellanrum där Rolexägare är de mest initierade av alla :)

EDIT: Sorry för OT. Den här diskussionen kommer säkert dyka upp så småningom i en separat tråd.
Dom som blir förbannade på att det kommer billigare modeller måste väl kunna tituleras påfåglar? Om man är intresserad av klockor blir man väl inte förbannad när det släpps nya modeller, än mindre om dom är av det billigare slaget? I övrigt har jag ingen aning om hur frågan uppstod utan försökte bara delge @Mr Chance vad jag trodde var en möjlig anledning :)

Aj då....då stod det fel info tidigare. My bad och då är jag helt med på att den är för stor!

Har varit ute och ätit lunch så nu får stå ut med en eventuell dubbelpost.

PH200 kommer tyvärr inte att komma på länk utan bara läder och nato. 42,8mm som nämns tidigare och leveransstart är i oktober. Så mycket som var bra som visade sig bli mindre bra :(

Skärmavbild 2018-03-22 kl. 14.32.26.png

Jag tror den kommer funka bra i 43 mm!
En dykare kan ju vara lite större utan att det stör.
Jag blir mer och mer sugen :hungry:

Longines ska ju ha släppt nya varanter av VHP:n såg jag på deras insta. Den de flashade där var en kronograf men jag är mest nyfiken på om det släppts i fler storlekar. Nån som vet?
Jag tror tyvärr inte det :( Däremot verkar dom släppa fler modeller i Record serien som ser riktigt trevliga ut :), fast dom har ju inte det roliga VHP verket... :confused:;)

Jag tror den kommer funka bra i 43 mm!
En dykare kan ju vara lite större utan att det stör.
Jag blir mer och mer sugen :hungry:

Men det ser ut att vara rätt så långa bandhorn. Det plus 43mm riskerar att bli överhäng för rätt så många. Bara 1mm mindre än U1 men längre bandhorn och kronan vid 3....jag vette sjutton. Men den måste självklart provas innan definitiv dom, men hänger mycket på utformningen och vinklarna på bandhornen.

Tror du kan utgå ifrån att bilden antingen är en rendering eller kraftigt retusch.

Tillbaka
Topp