• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

När Breitling nöjer sig med att köra pinuppor i reklamen går Graham ett steg längre

Skärmavbild 2018-03-22 kl. 16.59.13.png
De där är väl gamla (eller kanske nya varianter?).
Här från mitten av förra året
https://monochrome-watches.com/graham-chronofighter-vintage-nose-art-ltd-pinups-review-price/

Att rolex släpper Pepsi i stål endast på jubilee är ju knappast för att inte såra vitguldsägarna då dessa knappast kunde bry sig mer. Antagligen är det för att den ska kunna säljas tillsammans med blnr och den svarta(och kommande Coke?) och att göra den lite egen.
Vad gäller den gamla vitguldaren så tror jag snarare att den hade fått sig ett lyft av en stålpepsi i oyster. Superstealth som bara tillverkades i 1 år...

Att rolex släpper Pepsi i stål endast på jubilee är ju knappast för att inte såra vitguldsägarna då dessa knappast kunde bry sig mer. Antagligen är det för att den ska kunna säljas tillsammans med blnr och den svarta(och kommande Coke?) och att göra den lite egen.
Vad gäller den gamla vitguldaren så tror jag snarare att den hade fått sig ett lyft av en stålpepsi i oyster. Superstealth som bara tillverkades i 1 år...
Hade blivit skitsur om jag hade en och de gjorde en likadan på oysterlänk i stål. Oavsett är det bra/smart att den nya endast finns på jubbe.

#oystergate
Lite trist för de som köper att inte kunna välja som man i princip alltid kunnat tidigare. Den stora grejjen är väl ändå hur jävla kukfult de gjort ändlänkarna...
0701A36E-08CA-4D65-80A1-873698248432.jpeg
Inte så oväntat om man ser till hur senaste DD-länken ser ut. Undra om de ger sig på oysterlänken också. Tudor har redan kört en variant på den.

Fast Varför hade du blivit sur?
Jag hade blivit sur för att det enda tidigare sättet att äga en modern pepsi-Rolex innebar att man var tvungen att sälja huset för att kunna köpa den och när man nu inser att det räcker med att sälja bilen ( som man nu bor i) så har priset sjunkit på vitguldaren så pass att man inte har råd att köpa tillbaka huset.;)

#oystergate
Lite trist för de som köper att inte kunna välja som man i princip alltid kunnat tidigare. Den stora grejjen är väl ändå hur jävla kukfult de gjort ändlänkarna...
0701A36E-08CA-4D65-80A1-873698248432.jpeg

Men alltså, är ändlänken en ”fake”-länk som ska se ut som två delar men egentligen är en solid?

Jag hade blivit sur för att det enda tidigare sättet att äga en modern pepsi-Rolex innebar att man var tvungen att sälja huset för att kunna köpa den och när man nu inser att det räcker med att sälja bilen ( som man nu bor i) så har priset sjunkit på vitguldaren så pass att man inte har råd att köpa tillbaka huset.;)

Ja, det skulle ju så klart vara surt :)

Men nu tror jag inte att majoriteten av vitguldsGMT-ägare är i den sitsen så frågan kvarstår. Varför skulle de bli sura för att det kommer en i stål? Jag tycker att @Karatekid ´s analys är klockren och vad som bäst överensstämmer med verkligheten.

Håller med, tror iofs att några som köpt vitguldaren också velat köpa exklusiviteten i att vara en av få som har en modern GMT med pepsi. Att det sen endast når fram till ett fåtal andra klockgalningar har kanske inte slagit dom. Samma klockgalningar som är det ytterst fåtal som också kommer att kunna skilja vitguldaren från stålmodellen i framtiden...

För övrigt instämmer jag i Gummos recension av ändlänkarna.

Någon som la märke till detta? Har inte kolla igenom alla poster i tråden. Men tydligen så har de satt en krona mellan ”Swiss Made”. Så nu kan man se om klockan är av senaste modell. Fiffigt.

Bilagor

• 95342D4F-63EA-4716-91B5-FEA221291AAF.png
    95342D4F-63EA-4716-91B5-FEA221291AAF.png
    157.5 KB · Visningar: 2
Angående nya pepsin, det kommer på nolltid komma någon form av oysterlänk från strapcode eller liknande som passar klockan. Och vips så har man en stålis som alla tror är vitguld.

Tillbaka
Topp