• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Lite nytt från Certina
DS Action Big Date Automatic_C032.426.16.041.00_PR.jpg
DS Action Diver Powermatic 80_C032.407.11.051.02_SLD.jpg
DS Action Diver Powermatic 80_C032.407.11.091.00_SLD.jpg
DS_PH200M_C036.407.16.050.00_PR.jpg
DS_PH200M_C036.407.16.050.00_SLD.jpg

Aj då....då stod det fel info tidigare. My bad och då är jag helt med på att den är för stor!

Jag är del(hel?)skyldig till att den lögnen. När jag kommenterade längre bak i tråden florerade siffran 40 på teh interweb, skulle vart mer källkritisk :/

fortfarande läcker dock.

Har jag gått och blivit färgblind eller är nya GMT blålila i färgen ? Vet att någon postat om färgskillnaderna men kan inte hitta tillbaka var jag såg det inlägget.

Som de förklarar i videon så förändras också färgerna på bezeln under UV ljus och gör den klar röd och det blå försvinner helt. Detta kan ses kl 1:32 in i videon.
Grymt pålästa på revolution-watch när dom pratar om alla små detaljer på klockorna dom presenterar, mycket underhållande videos.

Hexagon har bidragit om detta ämne också.
https://klocksnack.se/threads/rolex-cerachrombezel-tvåfärgad.87800/#post-2202136

Från annan video jag hittade i riktat ljus är de blåa inte blått.
gmt-master.JPG

#rant#
Evolution of the Ceramic GMT: A Lesson in Denying the Customer
I want to love the new Pepsi GMT. But I just don't. The colors aren't right and the jubilee bracelet isn't working for me (I know SOME like it). It seems Rolex likes to make watches that leave us wanting for something slightly different, something more. That way, we'll buy now, but then we'll still buy something else in the future to scratch an itch. Brilliant.

In 2007, when the ceramic GMT came out in stainless steel with a black bezel, WISs started calling for a Coke or Pepsi in stainless steel.

So, in 2013, Rolex obliged---by giving us a two-color bezel. Just not a Pepsi or Coke. Don't get me wrong. The BLNR is a looker, its a seller. But it left many still wanting a Pepsi or Coke.

Then in 2014, Rolex gave us a Pepsi. But it was in white gold and the bezel colors received a lukewarm reception. However, some of us ponied up the big bucks for a precious metal watch when all we really wanted was a stainless steel Pepsi or Coke.

Now, in 2018, some will buy the new stainless steel Pepsi on a jubilee even if its not their choice bracelet and even if the bezel color isn't quite right. No oyster bracelet for the faithful. And to rub it in our faces, Rolex slightly changed the case so that you cannot put a stainless steel oyster on the new Pepsi. Wow, Rolex went out of their way to prevent us from making the watch we want.

So, here we are, more than ten years after the latest generation stainless steel ceramic GMT was introduced. And, after seeing the release of three two-color ceramic bezel watches, none of them are what the masses wants. Rolex, give us a freaking Pepsi or Coke in stainless steel on an oyster bracelet. Ten years wait is long enough.

Den här är bra alltså. När jag först hörde nyheten var jag otroligt skeptisk till det hela.

Edit* - Sammanfattar även nya Fifty-Eight.

Introducing Tudor Black Bay Fifty-Eight 79030N with a new 39mm case
Tudor takes a dive into retro waters with a new in-house movement and a smaller-sized case.

Tudor-Black-Bay-Fifty-Eight-39mm-79030N-Baselworld-2018-1.jpg

DIVING INTO THE PAST
The Tudor Black Bay Fifty-Eight 79030N revisits Tudor’s rugged dive companions produced during the 1950s, which were resistant to depths of 200 metres and would become renowned for their angular ‘snowflake’ hour hand, the red triangle on the rotating bezel and the large winding crown.

Tudor-Black-Bay-Fifty-Eight-39mm-79030N-Baselworld-2018-2.jpg

Tudor-Black-Bay-Fifty-Eight-39mm-79030N-Baselworld-2018-3.jpg

https://monochrome-watches.com/tudo...79030n-baselworld-2018-price/#image-gallery-4

Den här är bra alltså. När jag först hörde nyheten var jag otroligt skeptisk till det hela.

Tudor takes a dive into retro waters with a new in-house movement and a smaller-sized case.

DIVING INTO THE PAST

The Tudor Black Bay Fifty-Eight 79030N revisits Tudor’s rugged dive companions produced during the 1950s, which were resistant to depths of 200 metres and would become renowned for their angular ‘snowflake’ hour hand, the red triangle on the rotating bezel and the large winding crown.

https://monochrome-watches.com/tudo...79030n-baselworld-2018-price/#image-gallery-4

Jag är faktiskt totalt oförstående till båda. Vad ser ni i dem?

#rant#
Evolution of the Ceramic GMT: A Lesson in Denying the Customer
I want to love the new Pepsi GMT. But I just don't. The colors aren't right and the jubilee bracelet isn't working for me (I know SOME like it). It seems Rolex likes to make watches that leave us wanting for something slightly different, something more. That way, we'll buy now, but then we'll still buy something else in the future to scratch an itch. Brilliant.

In 2007, when the ceramic GMT came out in stainless steel with a black bezel, WISs started calling for a Coke or Pepsi in stainless steel.

So, in 2013, Rolex obliged---by giving us a two-color bezel. Just not a Pepsi or Coke. Don't get me wrong. The BLNR is a looker, its a seller. But it left many still wanting a Pepsi or Coke.

Then in 2014, Rolex gave us a Pepsi. But it was in white gold and the bezel colors received a lukewarm reception. However, some of us ponied up the big bucks for a precious metal watch when all we really wanted was a stainless steel Pepsi or Coke.

Now, in 2018, some will buy the new stainless steel Pepsi on a jubilee even if its not their choice bracelet and even if the bezel color isn't quite right. No oyster bracelet for the faithful. And to rub it in our faces, Rolex slightly changed the case so that you cannot put a stainless steel oyster on the new Pepsi. Wow, Rolex went out of their way to prevent us from making the watch we want.

So, here we are, more than ten years after the latest generation stainless steel ceramic GMT was introduced. And, after seeing the release of three two-color ceramic bezel watches, none of them are what the masses wants. Rolex, give us a freaking Pepsi or Coke in stainless steel on an oyster bracelet. Ten years wait is long enough.
Ja fy fan. Om jag vore som skulle jag ge Rolex och hela Wilsdorf-maffian en riktig fuck-you-gest.
Förslagsvis genom att demonstrativt sälja av din Snowflake till mig. Riktigt billig också, det skulle visa de djävlarna!

Tycker att tidigare BB har varit för stora och för tjocka. Men gillar utseendet och Tudor. Därför gillar jag BB58 och tycker det är uppfriskande med en modern dykare under 40mm. Tycker att det mer kompakta och komprimerade formspråket med 39mm lyfte hela klockan.

Jag har alltid gillat Black Bay, men inte storleken. Den nya modellen med sina 39 mm är pang för pengen i min mening:

• Design
  • Storlek
  • Länk/nato/gummi
  • Prisbilden
Gällande GMTn klämmer skon på storleken, något som jag tänkte skriva i mitt inlägg men inte gjorde. Kort och gott, den tilltalar mig - men är inte för mig.

Tycker att tidigare BB har varit för stora och för tjocka. Men gillar utseendet och Tudor. Därför gillar jag BB58 och tycker det är uppfriskande med en modern dykare under 40mm. Tycker att det mer kompakta och komprimerade formspråket med 39mm lyfte hela klockan.
Håller helt med. Mycket bra och med inhouse och låg profil kommer den att bli åtråvärd.

Att rolex släpper Pepsi i stål endast på jubilee är ju knappast för att inte såra vitguldsägarna då dessa knappast kunde bry sig mer. Antagligen är det för att den ska kunna säljas tillsammans med blnr och den svarta(och kommande Coke?) och att göra den lite egen.
Vad gäller den gamla vitguldaren så tror jag snarare att den hade fått sig ett lyft av en stålpepsi i oyster. Superstealth som bara tillverkades i 1 år...
Gjordes den bara 1 år?

Håller helt med. Tror den kan sitta grymt på handleden. Är riktigt sugen att prova en framöver. Perfekt vardagsbruksklocka

Har de månne dubbla springbars eller sitter hålet bara galet nära caset???
Antagligen riktigt nära caset
Jag gillar 126710.
Tycker tjockare casen gör sig bra på gummi och jubilée tillskillnad från föregångarna som ska sitta på oyster utan undantag.
Alltid gillat pepsi. Haft flera 16710 men ändå pepsi som sitter på som insert 90% av tiden.
Sen så är det gedigna känslan med främst låsen som gör stor skillnad.

Antagligen riktigt nära caset

Jag gillar 126710.
Tycker tjockare casen gör sig bra på gummi och jubilée tillskillnad från föregångarna som ska sitta på oyster utan undantag.
Alltid gillat pepsi. Haft flera 16710 men ändå pepsi som sitter på som insert 90% av tiden.
Sen så är det gedigna känslan med främst låsen som gör stor skillnad.
Syftade på Tudorz

Det är den rätta :) Tyvärr har den ökat i storlek till 42,8mm, (jäkligt exakt men det är vad de anger), plus att den inte kommer att säljas på länk utan bara nato och läder.
Läder på dykare, oj oj oj... ett schysst gummi hade de kunnat fixa till. Men lite kul att de gör en ansats att vårda sitt arv på Certina. Bra pris dessutom och då kanske man kan hacka i sig den röda sekundvisaren...

Som oftast så var det bättre förr:
94715141-C654-4547-BDCF-FA546108A400.jpeg

Senast ändrad:
Håller helt med. Tror den kan sitta grymt på handleden. Är riktigt sugen att prova en framöver. Perfekt vardagsbruksklocka
Samma här, känns som att den kommer vara perfekt nu! Men måste nog prova nya Oris Divers 65 också. Kan bli en värdig utmanare.
Screenshot_20180322-205010.png

DIVING INTO THE PAST

Tänker på AIK när jag ser den där 58an. Dom kunde inte ha skippat gilt i insertet åtminstone

Tillbaka
Topp