Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är det för ref på den? Lyckas inte hitta den med brun tavla ngnstans?
Vad är det för ref på den? Lyckas inte hitta den med brun tavla ngnstans?
Longines annual calendar
![]()
Missade att citera... Blå Longines väldigt trevlig. Diameter? Rado var bedrövlig.
Precis därför den är fantastisk!Tänker på AIK när jag ser den där 58an. Dom kunde inte ha skippat gilt i insertet åtminstone
Förutom claspen då? Sorry, men vem sätter på en AM-länk från Strapcode på en ny Rolex 126710BLRO för att posera som vitguldareAngående nya pepsin, det kommer på nolltid komma någon form av oysterlänk från strapcode eller liknande som passar klockan. Och vips så har man en stålis som alla tror är vitguld.
Är väl snarare att man vill slippa jubilee.Förutom claspen då? Sorry, men vem sätter på en AM-länk från Strapcode för att posera som vitguldare![]()
Kanske, men det var inte vad hans post syftade påÄr väl snarare att man vill slippa jubilee.
Kanske, men det var inte vad hans post syftade på
Fast... vad väljer du helst:
A. Original Rolex-jubilee
B. AM oyster
Nu ändrade du i premisserna. Oaktat vad du anser om Rolex (eller vilka tillverkare du anser vara bättre) så får du lov att svara på frågan, A eller B?Kanske, men det var inte vad hans post syftade på
Fast... vad väljer du helst:
A. Original Rolex-jubilee
B. AM oyster
Longines finns i 26mm eller 38,5 mm. Radon är en reissue av "Manhattan"Missade att citera... Blå Longines väldigt trevlig. Diameter? Rado var bedrövlig.
B. Iaf på pepsin.Nu ändrade du i premisserna. Oaktat vad du anser om Rolex (eller vilka tillverkare du anser vara bättre) så får du lov att svara på frågan, A eller B?
Stark vill ha känsla. 20K för en icke GS Sekio är dock mycket.Seiko Snowflake:
Under 10 mm tjock
![]()
![]()
Personligen tycker jag black bay chronon var både värre och fulare. Men jag håller med.Är det bara jag som känner att en Black Bay GMT känns lite påtvingat? Man såg chansen att lansera tillsammans med Rolex samtidigt som man såg chansen till ytterligare en "blockbuster". Black Bay Heritage serien grundar sig väl i arvet från Tudors gammla dykare med den karaktäristiska visaren osv. Så vad gör det GMT till? en "dykarklocka" med GMT ring och visare? Att Tudor är lillebror som ska och kan ta ut svängarna från sitt dna lite är ju positivt MEN jag tycker att det känns som en mismatch repair.
Med det sagt så är den väldigt fin, överkomlig och inte bellagd med ett jubilee![]()
Är det bara jag som känner att en Black Bay GMT känns lite påtvingat? Man såg chansen att lansera tillsammans med Rolex samtidigt som man såg chansen till ytterligare en "blockbuster". Black Bay Heritage serien grundar sig väl i arvet från Tudors gammla dykare med den karaktäristiska visaren osv. Så vad gör det GMT till? en "dykarklocka" med GMT ring och visare? Att Tudor är lillebror som ska och kan ta ut svängarna från sitt dna lite är ju positivt MEN jag tycker att det känns som en mismatch repair.
Med det sagt så är den väldigt fin, överkomlig och inte bellagd med ett jubilee![]()
Bortsett från den lite (”lite”) krystade snowflake-GMT-visaren så tycker jag att BB GMTn är en fullträff. Men, trots det, så känns ju ändå Rolexen som originalet och Tudorn som kopian. Jag är alltså kluven.
Tack, tunnare urverk verkar ju annars vara största trendenFör er som undrar angående tjockleken på Tudors GMT så ska den vara i samma storlek och höjd som tidigare black bay 41mm enligt revolution watch genomgång av klockorna i tudorbåset.
Kommer väl kanske så småningom. Nu har dom bevarat storleken och lyckats sätta in en gmt funktion i ett inhouseverk med 70h PR och med den prislappen, inte dåligt.Tack, tunnare urverk verkar ju annars vara största trenden
Ja, bra att de fått in gmt-komplikationen utan att göra den tjockare. Men bb41 är ju ganska bitig som den är. Helt klart ett intressant alternativ. Har letat gmt ganska länge, en Rolex har känts lite onödig eftersom jag har en sub. Men denna är intressant, hade gärna sett alternativ till pepsi. Eller att man fick med ett svart och kunde byta. Priset är ju helt klart bra.Kommer väl kanske så småningom. Nu har dom bevarat storleken och lyckats sätta in en gmt funktion i ett inhouseverk med 70h PR och med den prislappen, inte dåligt.
6:10 in i videon nämner dom storleken