• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Screen Shot 2018-03-22 at 20.58.28.png
Screen Shot 2018-03-22 at 20.58.36.png
Screen Shot 2018-03-22 at 20.59.33.png
Screen Shot 2018-03-22 at 21.01.15.png
Screen Shot 2018-03-22 at 21.04.15.png

Är det bara jag som känner att en Black Bay GMT känns lite påtvingat? Man såg chansen att lansera tillsammans med Rolex samtidigt som man såg chansen till ytterligare en "blockbuster". Black Bay Heritage serien grundar sig väl i arvet från Tudors gammla dykare med den karaktäristiska visaren osv. Så vad gör det GMT till? en "dykarklocka" med GMT ring och visare? Att Tudor är lillebror som ska och kan ta ut svängarna från sitt dna lite är ju positivt MEN jag tycker att det känns som en mismatch repair.

Med det sagt så är den väldigt fin, överkomlig och inte bellagd med ett jubilee :)

Är det bara jag som känner att en Black Bay GMT känns lite påtvingat? Man såg chansen att lansera tillsammans med Rolex samtidigt som man såg chansen till ytterligare en "blockbuster". Black Bay Heritage serien grundar sig väl i arvet från Tudors gammla dykare med den karaktäristiska visaren osv. Så vad gör det GMT till? en "dykarklocka" med GMT ring och visare? Att Tudor är lillebror som ska och kan ta ut svängarna från sitt dna lite är ju positivt MEN jag tycker att det känns som en mismatch repair.

Med det sagt så är den väldigt fin, överkomlig och inte bellagd med ett jubilee :)
Personligen tycker jag black bay chronon var både värre och fulare. Men jag håller med.

Bortsett från den lite (”lite”) krystade snowflake-GMT-visaren så tycker jag att BB GMTn är en fullträff. Men, trots det, så känns ju ändå Rolexen som originalet och Tudorn som kopian. Jag är alltså kluven.

Min OCD kickar in när jag ser Black Bay pepsins lååååååååånga GMT visare.

Rolex pepsin tar jag gärna för att sälja vidare med förtjänst, ändlänkarna är ju förskräckliga.

Kommer väl kanske så småningom. Nu har dom bevarat storleken och lyckats sätta in en gmt funktion i ett inhouseverk med 70h PR och med den prislappen, inte dåligt.
6:10 in i videon nämner dom storleken
Ja, bra att de fått in gmt-komplikationen utan att göra den tjockare. Men bb41 är ju ganska bitig som den är. Helt klart ett intressant alternativ. Har letat gmt ganska länge, en Rolex har känts lite onödig eftersom jag har en sub. Men denna är intressant, hade gärna sett alternativ till pepsi. Eller att man fick med ett svart och kunde byta. Priset är ju helt klart bra.

Tillbaka
Topp