Eller så kan man se det som en annan färg? Måste alla visare/index vara vita?
Exakt, inte tänkt att efterlikna gammal lyspasta.
Edit: Och modellen har för övrigt ingenting med Basel 18 att göra.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller så kan man se det som en annan färg? Måste alla visare/index vara vita?
Helt allvarligt så kommer den i grönt med månfas på perlon!Vågar man hoppas på en med månfas?
Vet ej varför de valt olika färger på visare/index. Kanske läsbarhet under vattnet efsm det är en dykarklocka.Varför fakepatina med vita visare?
Iaf att de får uppdaterat urverk.Nu har jag inte läst alla sidor, så kanske detta redan diskuterats, med vad tror panelen om en ny Sub från Rolex i år? Med tanke på 65 års jubileet av modellen
Ja skulle vara det då, ju mer jag läser om vad andra tror desto mer skeptisk blir jag till att de kommer med någon förändring av Suben. Känns som GMT Coke är mest aktuell.Iaf att de får uppdaterat urverk.
Ja skulle vara det då, ju mer jag läser om vad andra tror desto mer skeptisk blir jag till att de kommer med någon förändring av Suben. Känns som GMT Coke är mest aktuell.
Jag får en känsla av att man aldrig kommer släppa det vi nördar önskar oss, det har varit och kommer säkert fortsätta vara ett hopp innan basel följt av förtvivlan efteråt. Kanske den keramiska Daytonan som ett undantag.Den har ju varit "aktuell" i ett par år nu. Jag fortsätter dock att hoppas... Skydwellern kom ju i stål, så allt är uppenbarligen möjligt. En stål DD kanske...
hojta till så hyr jag en som tar 50-60 pers...Börjat planera bussresan till Basel nu. Tagit fram min altlasbok från högstadiet. Letat i både Östtyskland och Västtyskland, men kan inte hitta Basel. Vi får fråga på en mack i Lübeck om vägen. Resan början i alla fall med färja Limhamn~Dragør. Sen Rødby-Puttgarden. Sen kör vi nonstop till Basel om vi bara få reda på var i Tyskland det ligger. Ev sover vi i huvudstaden Bonn en natt på hemresan. Sätter snart upp en amälningstråd. VW-bussen har 8 platser. Kommer ta förskottsbetalning i D-mark. Gärna mynt så man kan spela enamadbandet på färjan samt till vägtullstationerns. Först till kvarn...
den ser så fel ut...Tror på den keramiska Explorern.
den ser så fel ut...
eller är det bara jag?
dom kanske bara borde dra ner den till 40mm igen!!!!!!
Tror på den keramiska Explorern.
Och mindre visare!!40 mm och keramisk bezel!
Tror på en tvåton med blå tavlaTudor Black Bay i ny färg och/eller material!!
Nej fy fanTror på den keramiska Explorern.
Kul!Bilden kommer från Monochromes hemsida, Swatch-group verkar ha lagt in lite Baselworld 2018 info i årsrapporten. Se bild nedan:
https://monochrome-watches.com/swat...baselworld-2018-novelties-partially-revealed/
Ser man på... special/limited edition från Omega. Vad är oddsen?Bilden kommer från Monochromes hemsida, Swatch-group verkar ha lagt in lite Baselworld 2018 info i årsrapporten. Se bild nedan:
https://monochrome-watches.com/swat...baselworld-2018-novelties-partially-revealed/
Omega kör på som vanligt. Däremot kan det här bli bra “Breguet, with its new Marine Collection“Ser man på... special/limited edition från Omega. Vad är oddsen?
Vilket ju såklart är för att de ska se taktiska ut. Kan inte påstå att jag har så myclet emot det på helsvarta klockor men vitt är ju nästan alltid att föredra.Vet ej varför de valt olika färger på visare/index. Kanske läsbarhet under vattnet efsm det är en dykarklocka.
Ser inte ut som att de försöker få klockan att se gammal ut eller efterlikna patina med blanka applicerade index. Mer en designgrej likt några senare svarta Breitlings också har.
Nej, allt som på något sätt är färgat är "fejkpatina"!!!Vilket ju såklart är för att de ska se taktiska ut. Kan inte påstå att jag har så myclet emot det på helsvarta klockor men vitt är ju nästan alltid att föredra.
Nope, tror faktiskt inte det. Hela grejen med Explorer II är väl att att den skall ha bezel i stål.Tror på den keramiska Explorern.
Köp en Vintage-DD i stål. Dyrare än guld iofs men ändåEn Rolex Day Date i stål, så kan jag köpa en DD om 5 år istället för om 10 år..
Förstår mig inte på jubilee alls, ännu mindre på sporturen - kan du förklara charmen?Jag hoppas fortfarande att Rolex lyssnar på mig vad gäller denna mod (inte för att jag skulle ha råd, men ändå):
Vilka låga förväntningar ni har på Rolex