• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Eller så kan man se det som en annan färg? Måste alla visare/index vara vita?
127C9D54-056E-4DAF-869F-04705AA26CC8.jpeg
1C3CD812-4BCA-44E6-B7E8-D07C97DEA422.jpeg

Exakt, inte tänkt att efterlikna gammal lyspasta.
Edit: Och modellen har för övrigt ingenting med Basel 18 att göra. :)

Senast ändrad:
Nu har jag inte läst alla sidor, så kanske detta redan diskuterats, med vad tror panelen om en ny Sub från Rolex i år? Med tanke på 65 års jubileet av modellen

Ja skulle vara det då, ju mer jag läser om vad andra tror desto mer skeptisk blir jag till att de kommer med någon förändring av Suben. Känns som GMT Coke är mest aktuell.

Den har ju varit "aktuell" i ett par år nu. Jag fortsätter dock att hoppas... Skydwellern kom ju i stål, så allt är uppenbarligen möjligt. En stål DD kanske... ;)

Den har ju varit "aktuell" i ett par år nu. Jag fortsätter dock att hoppas... Skydwellern kom ju i stål, så allt är uppenbarligen möjligt. En stål DD kanske... ;)
Jag får en känsla av att man aldrig kommer släppa det vi nördar önskar oss, det har varit och kommer säkert fortsätta vara ett hopp innan basel följt av förtvivlan efteråt. Kanske den keramiska Daytonan som ett undantag.

Börjat planera bussresan till Basel nu. Tagit fram min altlasbok från högstadiet. Letat i både Östtyskland och Västtyskland, men kan inte hitta Basel. Vi får fråga på en mack i Lübeck om vägen. Resan början i alla fall med färja Limhamn~Dragør. Sen Rødby-Puttgarden. Sen kör vi nonstop till Basel om vi bara få reda på var i Tyskland det ligger. Ev sover vi i huvudstaden Bonn en natt på hemresan. Sätter snart upp en amälningstråd. VW-bussen har 8 platser. Kommer ta förskottsbetalning i D-mark. Gärna mynt så man kan spela enamadbandet på färjan samt till vägtullstationerns. Först till kvarn...
hojta till så hyr jag en som tar 50-60 pers...
men då vill jag fan ha betalt i zloty!

Vet ej varför de valt olika färger på visare/index. Kanske läsbarhet under vattnet efsm det är en dykarklocka.

Ser inte ut som att de försöker få klockan att se gammal ut eller efterlikna patina med blanka applicerade index. Mer en designgrej likt några senare svarta Breitlings också har.

277931B7-8BEC-4292-90B3-9F937D9D4976.jpeg
5A12737D-72F3-4F38-B8C8-2BE240A65EA2.jpeg
Vilket ju såklart är för att de ska se taktiska ut. Kan inte påstå att jag har så myclet emot det på helsvarta klockor men vitt är ju nästan alltid att föredra.

Jag hoppas fortfarande att Rolex lyssnar på mig vad gäller denna mod (inte för att jag skulle ha råd, men ändå):
image-jpeg.266792

Tillbaka
Topp