• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Är det bara jag som tycker nyheten att :rolex: OP nu finns med en svart urtavla i hela programmet är den kanske mest intressanta nyheten i år. Jag sticker ut hakan och säger att det är lite av en ”game-changer” på både herr och damsidan. En outsider som hittills typ bestått av mögelgrön eller kissgul urtavla nu blivit en riktig all-aroundare, eller en ”elegantare explorer” om man så vill. Det bästa är väl att den kostar som en skatteåterbäring. Tudor vilka? o_O

1ABB4E01-B066-4878-AE65-D882B1B9AAB0.jpeg
Dubbelbatonger är ingen höjdare, hade funnits elegantare sätt att lösa 3,6,9 indexen utan att använda arabiska siffror. Jag hade t ex hellre sett ett fetare monoindex. Men det är ingen dealbreaker, jag vill gärna se andra bilder än de från Rolex hemsida för att få en bättre uppfattning om både den vita och svarta men har inte hittat några.
Är det sunburst på den svarta?

12224633_523909731110285_1623429838_n.jpg

Lånade bilder.

Det blåa i Batman är en riktig blå färg. Den svarta delen har de lagt på efterhand.
Det röda i Pepsin är en riktig röd färg. Den blåa är nån slags blanding mellan röd och lila som lagts ovanpå det röda. Du kan märka det genom att lysa en UV lampa på ringen, den blir helt röd då. Alla Pepsi-C-ägare borde ha en. :)

red.jpg

Är det samma lösning på wg-pepsi och stål-pepsi? Dvs färgerna?

Dubbelbatonger är ingen höjdare, hade funnits elegantare sätt att lösa 3,6,9 indexen utan att använda arabiska siffror. Jag hade t ex hellre sett ett fetare monoindex. Men det är ingen dealbreaker, jag vill gärna se andra bilder än de från Rolex hemsida för att få en bättre uppfattning om både den vita och svarta men har inte hittat några.
Är det sunburst på den svarta?

Ser ut att vara en lätt sunburst på den.
151CF73D-8E62-4AB3-8823-D9210267CC7C.jpeg

Är det bara jag som tycker nyheten att :rolex: OP nu finns med en svart urtavla i hela programmet är den kanske mest intressanta nyheten i år. Jag sticker ut hakan och säger att det är lite av en ”game-changer” på både herr och damsidan. En outsider som hittills typ bestått av mögelgrön eller kissgul urtavla nu blivit en riktig all-aroundare, eller en ”elegantare explorer” om man så vill. Det bästa är väl att den kostar som en skatteåterbäring. Tudor vilka? o_O

1ABB4E01-B066-4878-AE65-D882B1B9AAB0.jpeg

Håller med dig! Haft en OP 39 med grå tavla innan som jag gillade men denna ser ännu mer stilren ut! Riktigt bra släpp enligt mig! Blir kul att prova när de kommer in i butik!

Överlag tycker jag det har kommit många fina släpp detta året, utan tvekan. Själva tråden är dock minst lika rolig att läsa där alla detaljer på varje klocka analyseras och sågas. Ett felplacerat datum här, 1mm för stort här, en visare är 0,5mm lång, fel färg/metall-kombo, ”kopia av...”, fejk detta och fejk det andra.

Är alla konsumenter lika petiga/gnälliga eller är det bara forummedlemmar på internet? Ja, jag har också kriterier på klockor men samtidigt måste man inse att tillverkarna inte skräddarsyr för Kalle Persson i Sollentuna hela tiden utan söker miljontals konsumenter runt om i världen.

Givetvis sagt med glimten i ögat och inte menat att pissa på kära forumskollegor. Som sagt bara kul att läsa folks åsikter men att se den stora bilden skadar inte. :)
Fast det är väl klart att man är skitnödig när en stor del av det roliga med klockor är detaljerna

I solljus eller under lampa ser den blålila ut, iaf wg. Men det är ju inte fult bara för den drar sig åt det lila hållet. Den är frf tydligt blå vilket alla som haft möjlighet att testa wg i solljus borde veta.

Fast det är väl klart att man är skitnödig när en stor del av det roliga med klockor är detaljerna
Absolut men min poäng var, som jag även skrev, att folk ojar sig över minst lilla sen köper ändå.

Fast 99% av alla som diskuterar färgen i den här tråden kommer med största sannolikhet att äga en stål-pepsi lika lite som en wg-pepsi?
99%? Skulle inte tro det. Betydligt fler har ju råd med 80’ än 320’? Sen att väntelistan är lång, visst. Men det var/är den för 116500 och BLNR också och där är flera sådana på forumet redan.

Absolut men min poäng var, som jag även skrev, att folk ojar sig över minst lilla sen köper ändå.
Absolut men det kan finnas klockor med riktigt fina detaljer utan störelsemoment som man inte alls gillar på handleden också. Mycket handlar om upplevelse på handleden när man väl ska köpa.
Ungefär som människor, man kan känna till någons brister men gilla den ändå.

DS PH200M var ju en trevlig överraskning. Har alltid vart sugen på vintageförlagan. Om jag förstått rätt så är denna dock något större. Dessutom finns inte länk till den och då blir det nog ett NoGO. Läder? Nej tack det är väl en dykare eller? Sjukt synd!

Absolut men det kan finnas klockor med riktigt fina detaljer utan störelsemoment som man inte alls gillar på handleden också. Mycket handlar om upplevelse på handleden när man väl ska köpa.
Ungefär som människor, man kan känna till någons brister men gilla den ändå.
Exakt, ändå sågas det till höger och vänster efter pressbilder! :)

Tillbaka
Topp