• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Jag tycker också att det var ett kul Basel, men fattar inte vad grejen är med bristen på information om nya LLD från Longines.

Synd att Sinns släpp var tråkiga också.

Annars mycket nöjd. Väldigt sugen på att pröva nya BB i 39mm.

Tycker Nedan bronsare från Oris på 36mm är vågad och klassisk på samma gång. Heders på det Oris.
E505D722-9C08-4C14-B857-A4356E8A38FB.jpeg
15-16k för denna känns ju helt ok! (1900$)
Första gången jag verkligen gillar en Oris :)

Dubbelbatonger är ingen höjdare, hade funnits elegantare sätt att lösa 3,6,9 indexen utan att använda arabiska siffror. Jag hade t ex hellre sett ett fetare monoindex. Men det är ingen dealbreaker, jag vill gärna se andra bilder än de från Rolex hemsida för att få en bättre uppfattning om både den vita och svarta men har inte hittat några.
Är det sunburst på den svarta?

Hej igen!

Jag kan även glädja dig med att det inte är dubbla index på 39:an, vilken är den som för mig, är mest aktuell.

Tycker för första gången att Omega`s nya är ett stort steg i rätt riktning. Jag har varit lite anti Omega länge med deras oändliga "Limited Editions" men denna känns helt rätt och väl genomförd och genomarbetad. Skulle lätt kunna köpa den! Gillar den gråa tavlan mot det blåa och jag gillar vågorna på urtavlan. För någon som inte pallar plöja 66 sidor, vad listar den och finns den att köpa redan nu?

98CE12C7-4FB4-41B0-A3F6-FCB6F3D68859.jpeg

Tycker för första gången att Omega`s nya är ett stort steg i rätt riktning. Jag har varit lite anti Omega länge med deras oändliga "Limited Editions" men denna känns helt rätt och väl genomförd och genomarbetad. Skulle lätt kunna köpa den! Gillar den gråa tavlan mot det blåa och jag gillar vågorna på urtavlan. För någon som inte pallar plöja 66 sidor, vad listar den och finns den att köpa redan nu?

44 500kr. Kommer i juli

Vad har andra kronan för funktion? Ser inget på tavlan som borde kräva en till krona eller pushknapp (med reservation för att jag är trött och ev missar något uppenbart ;))

Senast ändrad:

Lite känsla som en YM tycker jag. Somrigt sådär.

Jag likt många andra uppskattar verkligen att det dyker upp många ur i mindre storlekar i mellanklassen. Det är precis där jag är i mitt klockberoende nu :)

BB39 - jäkligt bra och högintressant!

Zenith defy classic på länk - galet snygg men skulle varit 37-39mm. Dessutom för dyr för mig

Tillbaka
Topp