Kanske svarats på redan men är inget N utan den gamla loggan för Seikos Daini fabrik.Fantastiskt... vad står "N" för?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske svarats på redan men är inget N utan den gamla loggan för Seikos Daini fabrik.Fantastiskt... vad står "N" för?
15-16k för denna känns ju helt ok! (1900$)Tycker Nedan bronsare från Oris på 36mm är vågad och klassisk på samma gång. Heders på det Oris.
Läste nyss att den skall ha glasbaksida. Hur tänkte man där?15-16k för denna känns ju helt ok! (1900$)
Första gången jag verkligen gillar en Oris
Och luggbredd på 17mm....Läste nyss att den skall ha glasbaksida. Hur tänkte man där?
TypisktLäste nyss att den skall ha glasbaksida. Hur tänkte man där?
Oris brukar väl köra med glasbaksida Förutom på vissa modeller. Vill viss upp sin röda rotor antar jag...Typiskt
Edit: eller är det bara stålisen som får glasbaksida?
Lär väl hursomhelst inte bli samma kötid som på Rollen ... ☺Hur brukar tilldelningen för Black Bays se ut hos AD? Tänkte främst på nya GMT. När tror ni de börjar rulla in?
Dubbelbatonger är ingen höjdare, hade funnits elegantare sätt att lösa 3,6,9 indexen utan att använda arabiska siffror. Jag hade t ex hellre sett ett fetare monoindex. Men det är ingen dealbreaker, jag vill gärna se andra bilder än de från Rolex hemsida för att få en bättre uppfattning om både den vita och svarta men har inte hittat några.
Är det sunburst på den svarta?
Håller med!Finaste jag sett hittills, riktig fullträff! (Om jag bortser från sinnessjuka miljonklockor)
B&R är lika hett som Tudors alla nya modeller med fejkpatina...
Bra skit, och jaha, jag antar att jag vill ha en damklocka nu då!
Bärbart med andra ord.Den där har potential. Som vanligt skulle den förstås bli mycket bättre utan datum... :-/
Storlek? Det ser ut som att den riktas mot damer.
Va? Dålig storlek.Och luggbredd på 17mm....
44 500kr. Kommer i juliTycker för första gången att Omega`s nya är ett stort steg i rätt riktning. Jag har varit lite anti Omega länge med deras oändliga "Limited Editions" men denna känns helt rätt och väl genomförd och genomarbetad. Skulle lätt kunna köpa den! Gillar den gråa tavlan mot det blåa och jag gillar vågorna på urtavlan. För någon som inte pallar plöja 66 sidor, vad listar den och finns den att köpa redan nu?
Vad har andra kronan för funktion? Ser inget på tavlan som borde kräva en till krona eller pushknapp (med reservation för att jag är trött och ev missar något uppenbart )Tycker för första gången att Omega`s nya är ett stort steg i rätt riktning. Jag har varit lite anti Omega länge med deras oändliga "Limited Editions" men denna känns helt rätt och väl genomförd och genomarbetad. Skulle lätt kunna köpa den! Gillar den gråa tavlan mot det blåa och jag gillar vågorna på urtavlan. För någon som inte pallar plöja 66 sidor, vad listar den och finns den att köpa redan nu?
HeliumventilVad har andra kronan för funktion? Ser inget på tavlan som borde kräva en till krona eller pushknapp (med reservation för att jag är trött och ev missar något uppenbart )
Heliumventil för heliumutsläpp.Vad har andra kronan för funktion? Ser inget på tavlan som borde kräva en till krona eller pushknapp (med reservation för att jag är trött och ev missar något uppenbart )
Heliumventil
Tackar för snabba svar!Heliumventil för heliumutsläpp.
Edit: länk till intressant tråd om man vill fördjupa sig angående ventilen
https://klocksnack.se/threads/omegas-heliumventiler.16152/
Vilka var det som sa detta?10-15 års kötid på gmt pepsi. Härlig svar jag fick efter att jag ville ställa mig i kön.
Lite känsla som en YM tycker jag. Somrigt sådär.Tycker för första gången att Omega`s nya är ett stort steg i rätt riktning. Jag har varit lite anti Omega länge med deras oändliga "Limited Editions" men denna känns helt rätt och väl genomförd och genomarbetad. Skulle lätt kunna köpa den! Gillar den gråa tavlan mot det blåa och jag gillar vågorna på urtavlan. För någon som inte pallar plöja 66 sidor, vad listar den och finns den att köpa redan nu?
Då hinner man ju lätt spara ihop till en!Vilka var det som sa detta?