• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Är det bara jag som tycker nyheten att :rolex: OP nu finns med en svart urtavla i hela programmet är den kanske mest intressanta nyheten i år. Jag sticker ut hakan och säger att det är lite av en ”game-changer” på både herr och damsidan. En outsider som hittills typ bestått av mögelgrön eller kissgul urtavla nu blivit en riktig all-aroundare, eller en ”elegantare explorer” om man så vill. Det bästa är väl att den kostar som en skatteåterbäring. Tudor vilka? o_O

1ABB4E01-B066-4878-AE65-D882B1B9AAB0.jpeg

Tycker inte det är det mest intressanta men OP 39 håller jag med om är snyggare än Explorer ettan nu! Riktigt bra alternativ för någon som är påväg in i Rolle-träsket

Får man fråga varför?

Ett märke utan historik som blev populärt med sin fyrkantig boett och instrument-liknande urtavlor. Skitfin klocka, men har inte utvecklats vidare. Man knappt ser Bell and Ross klockor - varken här eller på andra internationella internet-fora. Andrahandsvärde är rätt så dåligt och nya modeller genererar knappt något riktigt intresse.
Verkar som B&R letar fortfarande efter sin identitet. 2016 tog de sin fyrkantiga pilot-boett och gjorde den till en marine-chronometer. :confused:

Jag gillar deras svarta BR03-92. Men det är nog det Bell and Ross är - ett märke av en (1) lyckad design.

Det är det nog, men de har fegt gjort lite småändringar. Trött designavdelning.
Med det resonemanget kan man nog kalla de flesta märkenas designavdelningar jävligt "trötta" :D samma skit i lite nya färger och kombinationer år in och år ut från många märken

Ett märke utan historik som blev populärt med sin fyrkantig boett och instrument-liknande urtavlor. Skitfin klocka, men har inte utvecklats vidare. Man knappt ser Bell and Ross klockor - varken här eller på andra internationella internet-fora. Andrahandsvärde är rätt så dåligt och nya modeller genererar knappt något riktigt intresse.
Verkar som B&R letar fortfarande efter sin identitet. 2016 tog de sin fyrkantiga pilot-boett och gjorde den till en marine-chronometer. :confused:

Jag gillar deras svarta BR03-92. Men det är nog det Bell and Ross är - ett märke av en (1) lyckad design.
Trams. B&R utvecklas hela tiden. Klockvärlden är större än de klockforum du följer.

Trams. B&R utvecklas hela tiden. Klockvärlden är större än de klockforum du följer.

Att de lanserar nya modeller och experimenterar med former betyder inte att de utvecklas.
Jag blir bara glad att de finns kvar. Man undrar dock vem som köper nya BR från butiker nuförtiden.
Uppenbarligen folk som inte använder internet.

Tycker att de är mer innovativa än många andra märken idag. Gillar deras klockor skarpt och att de inte har någon ”historik” är väl inte så konstigt då de inte grundades på sent 1800-tal eller lanserade en dykare på 1950-talet. Läser man på Hodinkee och Ablogtowatch osv så får deras klockor alltid fint omdöme.

Tycker att de är mer innovativa än många andra märken idag. Gillar deras klockor skarpt och att de inte har någon ”historik” är väl inte så konstigt då de inte grundades på sent 1800-tal eller lanserade en dykare på 1950-talet. Läser man på Hodinkee och Ablogtowatch osv så får deras klockor alltid fint omdöme.
Nu tycker jag bell & Ross gör ganska fina klockor men vad gör dom som är innovativt mer än andra?

347598E8-CAC4-4B15-BF1D-A6F2717AC274.jpeg

Tudor som hyllas efter Basel genom trötta BB-versioner av pepsin skulle aldrig göra något som detta tex...

Ni hör tydligen inte vad jag försöker säga. B&R gillar jag men köper inte deras klockor. Precis som de flesta som har reagerat på mitt inlägg att märken kämpar och måste ha det svårt eftersom dess vanliga klockor (som kostar mellan 30000-40000) är extremt opopulära hos europeiska kunder (nu fick jag veta att det är Asien som förmodligen räddar Bell and Ross än så länge). Ni köper inte Bell&Ross heller. Därför är det underligt, i mitt tycke, att de finns kvar.

Yes, de gör fina komplicerade klockor. Men en kronograph med tourbillion i en safirboett är knappt något innovativt år 2018. 1994 lanserade Alain Silberstein en kronograph med boett i safir. Då var det innovativt.

Tillbaka
Topp