• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

URlakad

Cartier
2-Faktor
Hur jag än vrider och vänder på det får jag inte ihop bakdelen av sekundvisaren, Rolex-loggan och 40 mm. Den täcker ju nästan hela kronan. Mina damer och herrar, vi ser en 36:av något slag.
GO Rolex Lady Submariner!

Ja det har ju vart snack om en 36/37-sub så tror du kan vara rätt ute faktiskt!
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Tänk på vilken vinkel och perspektiv den är filmad från.
Jag gissar fortfarande på YM40.
Du kan mycket väl ha rätt. :) Det här är iaf så högt jag kommer och som du ser så äter då timvisaren upp R:et. Vilket den inte för på nyheten. Vi får se den 20:e! :woot:
2D1BEB9C-E56A-4E20-B5E4-1675F610AAC4.jpeg

Ja, det är en seg fredag..
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vad kostade de mindre Doxa-modellerna när de kom? 20? 25?
Ingen aning faktiskt. Den är säkert värd pengarna, jag är mest sur för att jag inte kommer att ha råd att köpa en. :rage: Hade väldigt gärna haft en annars för jag älskar den där boetten. En ikon som aldrig kommer att gå ur tiden. :)
 

davestoni

Panerai
Hur jag än vrider och vänder på det får jag inte ihop bakdelen av sekundvisaren, Rolex-loggan och 40 mm. Den täcker ju nästan hela kronan. Mina damer och herrar, vi ser en 36:av något slag.
GO Rolex Lady Submariner!
Du är helt ute och cyklar..
Som du kan se nedan så är urtavlan lika stor på expy 36mm och en sub i 40mm.
Därför är din teori helt orimlig.
upload_2019-3-15_23-24-10.jpeg
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Du är helt ute och cyklar..
Som du kan se nedan så är urtavlan lika stor på expy 36mm och en sub i 40mm.
Därför är din teori helt orimlig.
upload_2019-3-15_23-24-10.jpeg
Ok, skönt med killar som vet! Dom är tuffa.
Hur uppfattade du min teori? De modeller jag nämt är 36 lr 37, båda med vridning (Sub/YM). Någon Explorer känner jag inte igen att jag nämnt. Då den saknar vridring har den i sammanhanget en oproportionerligt stor tavla. Eller missar jag något?
 

oystercase

Cartier
Du är helt ute och cyklar..
Som du kan se nedan så är urtavlan lika stor på expy 36mm och en sub i 40mm.
Därför är din teori helt orimlig.
upload_2019-3-15_23-24-10.jpeg

Nu känns det kanske mest som att det är en vitmetall Yacht-Master som dyker up. Då troligen I både 37mm och 40mm precis som rosegulden vilket hade förklarat en mindre tavla på videon .

Dina jämförelser med explorertavlans storlek är ju helt feltänkt. Vridringen är ca 5mm bred, explorers glasring ca 2,5mm. Dvs det skiljer 5mm Detta är självklart förklaringen till att tavlorna i ditt exempel är ungefär lika stora (40-5=35).
 

DrDre

Patek
Du är helt ute och cyklar..
Som du kan se nedan så är urtavlan lika stor på expy 36mm och en sub i 40mm.
Därför är din teori helt orimlig.
upload_2019-3-15_23-24-10.jpeg

Det du skriver stämmer. Urtavlan på en GMT Master (16700) är (i stort sett) lika stor som på en Datejust (16200). När jag bytte bezelinlägg på min 16700 så kunde jag lägga det direkt ovanpå 16200 och det passade perfekt runt glaset. Har en bild liggande på photobucket men hinnee inte leta fram den just nu.
 

davestoni

Panerai
Det du skriver stämmer. Urtavlan på en GMT Master (16700) är (i stort sett) lika stor som på en Datejust (16200). När jag bytte bezelinlägg på min 16700 så kunde jag lägga det direkt ovanpå 16200 och det passade perfekt runt glaset. Har en bild liggande på photobucket men hinnee inte leta fram den just nu.
@Perczek du påstod att det var möjligt att se på enbart urtavlan att klockan var 36mm i storlek beroende på hur mycket visarna täckte rolexloggan. Jag och DrDre motbevisade detta.
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
@Perczek du påstod att det var möjligt att se på enbart urtavlan att klockan var 36mm i storlek beroende på hur mycket visarna täckte rolexloggan. Jag och DrDre motbevisade detta.
Påstod och påstod? Tagga ner. Vet inte riktigt om jag gjort annat än spekulerat, likt så många andra tråd-postare. Känner mig inte övertygad av era jämnförelser. Och jag hoppas vi kan lämna det vid det. Min spekulation är fortfarande att det vi ser är en modell med vridning, mätandes 36-37mm.
Vi får se den 20:e.
 

oystercase

Cartier
@Perczek du påstod att det var möjligt att se på enbart urtavlan att klockan var 36mm i storlek beroende på hur mycket visarna täckte rolexloggan. Jag och DrDre motbevisade detta.
Inte mycket till bevis bara för att 2 personer har fel. Ni kan inte jämföra klockor med och utan vridring. En 37mm Yacht-Master har mindre tavla än en 40mm Yacht-Master, inte svårt att inse.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ja efter att ha plöjt den här tråden får man konstatera att det blir spännande att se hur det går på Rolexworld. :rolleyes:
Rolex 2019 the tråd! :p. Ganska fascinerande med ett märke som anses släppa en ny modell varje år, när man på sin höjd lägger till en färg eller ändrar en storlek eller ett material, möjligen plockar fram någon gammal modell igen. De riktigt hardcore fanboysen vill naturligtvis att nyheterna ska var nysläpp av gamla modeller helt i ursprungsutförande. Tur vi kommer ha @yonsson på plats när det väl går av stapeln, många kommer bli chockade av att det finns andra märken på Basel också :D
 
Topp