• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Kollade nu men osäker. Den här hade varit kul
Screenshot_20190315-133936_Samsung Internet.jpg
Ym i stål hade faktiskt gjort mig lite sugen.... Vad tror ni en sådan hade landat på?
 

M.U

Rolex
Ni alla har fel. Rolex kommer göra som omega nu. LE Daytona Paul Newman Edt i "joddla-eget-i-badkaret-guld" 18k
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Nu kollar du lite fel eftersom det du ringat in är boetten, däremot ser det ut som Oysterflex här:

Screen Shot 2019-03-15 at 14.23.08.png



Mm. En i stål på Oysterflex med mattsvart bezel och svart tavla vore magiskt.
Tror ju inte de släpper en på oysterflex i stål dock? Länk känns väldigt mycket mer troligt. Spontant gissat bara. Alla gummiklockor i nuvarande sortiment är i ädelmetall iallafall?
 

Willur

Cartier
Nu kollar du lite fel eftersom det du ringat in är boetten, däremot ser det ut som Oysterflex här:

Screen Shot 2019-03-15 at 14.23.08.png



Mm. En i stål på Oysterflex med mattsvart bezel och svart tavla vore magiskt.

Nu när jag tittar via mobilen förstår jag vad du menar. Det som jag markerade syns inte här. Strax under boetten ser man en skymt av bandet om du höjer ljusstyrkan.
 

Holken

Panerai
Ja det hade väl inte varit omöjligt.


Det är ju verkligen 33/33/33% mellan sub, expy2 och ym imo. 1% på något helt nytt. Visionen om ny milgauss börjar tyna bort.

Ny sub känns väl egentligen troligast. Oavsett, pls 38-40mm slimmat case.

Fast Sub och expy2 har ju inte det platta längst ut på luggarna som man ser i klippet och som YM har.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja det hade väl inte varit omöjligt.


Det är ju verkligen 33/33/33% mellan sub, expy2 och ym imo. 1% på något helt nytt. Visionen om ny milgauss börjar tyna bort.

Ny sub känns väl egentligen troligast. Oavsett, pls 38-40mm slimmat case.
Jag har sagt Sub utan maxicase i typ ett halvår nu, håller kvar vid den gissningen.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Ja det hade väl inte varit omöjligt.


Det är ju verkligen 33/33/33% mellan sub, expy2 och ym imo. 1% på något helt nytt. Visionen om ny milgauss börjar tyna bort.

Ny sub känns väl egentligen troligast. Oavsett, pls 38-40mm slimmat case.
Även om detta ser ut att vara en yacht master så är det ju säkerligen inte den enda nya modellen i år. Sub, milgauss, DJ och/eller annat kan ju också komma.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag hoppas att Milgauss kommer i bättre form, samt gärna Coke gmt och något annat fläskigt!
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
En sak som talar för en ny YM är väl att de inte rullat ut nya urverket i den modellen än. Känns på något sätt smart att göra det på YM innan submarinern för att driva kunder mot den. Sub säljer ju som tusan i vilket fall.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ja överraskningen där var ju också att de ”förstörde” vitguldaren och knüllade alla vitguldsägare bakefter. Men ja jo, lite överraskning var det ju. YM var dock roligare
Jag sa inte något om klockan i sig utan just att de faktiskt överraskade stort. Ingen trodde väl på en pepsi i stål? :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
En sjukt trolig och hoppfull gissning är väl dock en stenvariant av rootbeer. Liksom smurfen och hulkens storebröder 116659SABR och 116649EMBR. Garanterat mys.

Edit: kan iofs vara ett år kvar isåfall.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Fast visst kan de överaska? Ibland väldigt mkt med väldigt udda grejer. Milgauss kom som en blixt (pun intended) med ett grönt glas (!), Yachtmaster ll är rätt säregen, den senaste Air-King, Sky-Deller och till viss del Explorer 2 med retrovisaren.
Det fanns en viss underton av ironi i mitt inlägg som uppenbarligen inte syns.

Självklart kan rolex överraska, Du skrev ett par bra exempel.
 
Angående spekulationerna om Exp 2, kommer själv inte riktigt på några realistiska förändringar om vi snackar utseende. Ädelmetall, annan storlek, ny färg på bezel/tavla känns inte så troligt. Vad är det ni tror kommer förändras?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det finns inte mycket man kan göra med Explorer 2 utan att göra om den helt, förutom att göra den lite mindre,

Det kunde vara en ny sub, men den säljer ju redan som smör så jag tror mer på YM.
Det vore dock trevligt med sub i nytt case, tom jag skulle vara intresserad då.
 
Topp