• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Det fanns en viss underton av ironi i mitt inlägg som uppenbarligen inte syns.

Självklart kan rolex överraska, Du skrev ett par bra exempel.

Rolex är lite roliga. De är ju överlag väldigt konservativa. Bulken av vad de gör är samma modeller som man kört med i femtio år och som utvecklas med små försiktiga steg. Samma sak med tekniken, små förbättringar men i grunden samma koncept (robusta automater). Men.........så verkar man ha ett gäng (en separat avdelning?) som är helt annorlunda och som med jämna mellanrum släpper väldigt udda grejer som oftast säljer i väldigt små volymer (gröna glas, Yactmaster ll, Skydweller etc). Har aldrig riktgt förstått varför de gör så. Experimentverkstad? Jazza upp varumärket så att man inte framstår som tråkig och förutsägbar?

Rolex är lite roliga. De är ju överlag väldigt konservativa. Bulken av vad de gör är samma modeller som man kört med i femtio år och som utvecklas med små försiktiga steg. Samma sak med tekniken, små förbättringar men i grunden samma koncept (robusta automater). Men.........så verkar man ha ett gäng (en separat avdelning?) som är helt annorlunda och som med jämna mellanrum släpper väldigt udda grejer som oftast säljer i väldigt små volymer (gröna glas, Yactmaster ll, Skydweller etc). Har aldrig riktgt förstått varför de gör så. Experimentverkstad? Jazza upp varumärket så att man inte framstår som tråkig och förutsägbar?
OP 39 kändes ju ganska poppig (med Rolex mått mätt) när den kom. Tänker på de de där färgglada prickarna och udda tavelfärger. Men har ju med släppet av den vita och svarta tavlan blivit betydligt mer konservativ.

Bryter av all Rolex-hype med lite bratte-news; (Kern verkar ha sjukt svårt att bestämma vilken logga det är som gäller:D)
"FIRST NEW PRODUCT BASEL FAIR! As preview I am happy to present the stunning Navitimer Ref. 806 1959 Re-Edition celebrating one of the most celebrated Navitimer of all times (please swipe). The case has the same dimensions as the original Ref. 806 (40.9mm with the bezel). The watch is powered by Breitling Manufacture Caliber B09 (derivated from Breitling Caliber 01). The Super-LumiNova®️ luminescent material on the dial and handset is applied by hand and has a special color to increase the vintage character. So we are as close as technically possible to the original. A true icon is back in black! In the stores in April-Mai for SFR 7’900.-"
53838523_10212023375934512_8803670929361076224_n.jpg

Bryter av all Rolex-hype med lite bratte-news; (Kern verkar ha sjukt svårt att bestämma vilken logga det är som gäller:D)
"FIRST NEW PRODUCT BASEL FAIR! As preview I am happy to present the stunning Navitimer Ref. 806 1959 Re-Edition celebrating one of the most celebrated Navitimer of all times (please swipe). The case has the same dimensions as the original Ref. 806 (40.9mm with the bezel). The watch is powered by Breitling Manufacture Caliber B09 (derivated from Breitling Caliber 01). The Super-LumiNova®️ luminescent material on the dial and handset is applied by hand and has a special color to increase the vintage character. So we are as close as technically possible to the original. A true icon is back in black! In the stores in April-Mai for SFR 7’900.-"
Den där var riktigt snygg. Lite saftigt pris kanske.

Trevligt! På den modellen var det nog inte så stor tvekan om vilken logga det skulle bli. Ngt annat än Aopa vore konstigt.

Ser inte visarna pvd-färgade ut, som de på polar explorer ii?

Kan självklart vara ett resultat av det mörka "mystiska" ljuset, men kan ändå inte riktigt släppa det...
tänk så får vi en yacht-master "black out" ;)

Bilagor

• IMG_2941.PNG
    IMG_2941.PNG
    154.2 KB · Visningar: 2
  • IMG_2942.PNG
    IMG_2942.PNG
    158.9 KB · Visningar: 1
Önskar/hoppas fortfarande på en nu Oyster Quartz med H.A.Q. Dom stora klockgiganterna måste våga mer Quartz!

Vad jag tror är dj i stål, ny dd likt dj, platina/vitguld yachtmaster.
Vad jag hoppas på är 37mm yachtmaster blueberry.
Edit: borstad och president om man ändå får fantisera

A26D19A8-8070-4F1D-80F8-36DAD321CE83.png

Hur ser visaren till höger ut egentligen?
Mercedes till vänster iallafall. Indexen stämmer ju med flertalet modeller. Explorer eller

Hur jag än vrider och vänder på det får jag inte ihop bakdelen av sekundvisaren, Rolex-loggan och 40 mm. Den täcker ju nästan hela kronan. Mina damer och herrar, vi ser en 36:av något slag.
GO Rolex Lady Submariner!

Hur jag än vrider och vänder på det får jag inte ihop bakdelen av sekundvisaren, Rolex-loggan och 40 mm. Den täcker ju nästan hela kronan. Mina damer och herrar, vi ser en 36:av något slag.
GO Rolex Lady Submariner!
Tänk på vilken vinkel och perspektiv den är filmad från.
Jag gissar fortfarande på YM40.

Tillbaka
Topp