• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Inte det minsta. Premiumtavla hör inte hemma i stål när ädelmetallen redan fått dela med sig av bezeln.
Okej, jag håller med dig men idag kostar stålmodellerna vad ädelmetallerna kostade förr som hade roliga tavlor.
Så vad jag vill säga är att dom hör hemma i ädelmetaller men alla priser ska halveras :)
 
"Plus, personally speaking I love the feel of the new Jubilee on the GMT and highly recommend you get yourself to an authorized dealer to try one on ASAP if you're skeptical."

Gött, finns säkert i lager hos varenda AD i hela världen! :facepalm:
Som avslutningen på alla lanseringar på Apples keynotes: ”...and it ships today!”

Så är det aldrig på Basel(?).
 
Har typ samma känsla varje år när Rolex släpper ädelmetall på Basel, nämligen att en riktigt fin 1803 känns (relativt) prisvärd ändå. Blir alltid förundrad över hur de ej stuckit mer i pris
 
  • Like
Reactions: HSK
Jag va ganska nära med min skx mod jag gjorde tidigare då
IMG_20190320_144935_585.jpg
 
Har typ samma känsla varje år när Rolex släpper ädelmetall på Basel, nämligen att en riktigt fin 1803 känns (relativt) prisvärd ändå. Blir alltid förundrad över hur de ej stuckit mer i pris
Två gissningar är att väldigt många är i extremt nedpolerat skick och att 1803 har relativt tråkigt basutval utav tavlor. Finns roligare referenser, även bortsett från 182x8.
 
Två gissningar är att väldigt många är i extremt nedpolerat skick och att 1803 har relativt tråkigt basutval utav tavlor. Finns roligare referenser, även bortsett från 182x8.
Ja, det ligger säkert väldigt mycket i det. Dom riktigt crispa 1803'orna är ju betydligt dyrare. Men ändå! En bättre helguldare till priset av många stålsport känns ändå prisvärt.
 
Vad tror ni om nya Batman? Hur kommer det att påverka priset på andrahandsmarknaden för den nya och föregående modellen?
Om Rolex ökar produktionen så lär priserna mattas av om marknaden mättas. Tror dock att Rolex kommer hålla nere produktionen och efterfrågan kommer fortsatt vara hög . Tror på en fortsatt uppgång på gamla och ett extremt överpris på nya, likt när Pepsi på jubilee släpptes.
 
Två gissningar är att väldigt många är i extremt nedpolerat skick och att 1803 har relativt tråkigt basutval utav tavlor. Finns roligare referenser, även bortsett från 182x8.
Quickset är väl också en dealbreaker för många kan jag tänka. Själv hade jag sprungit benen efter en DD med pie-pan tavla (även det "tråkiga basutbudet") och quickset.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp