Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om Rolex ökar produktionen så lär priserna mattas av om marknaden mättas. Tror dock att Rolex kommer hålla nere produktionen och efterfrågan kommer fortsatt vara hög . Tror på en fortsatt uppgång på gamla och ett extremt överpris på nya, likt när Pepsi på jubilee släpptes.
Menar den med räfflad ring. Hittar väldigt lite info än så länge om den nya med stålring. Jämför gammal och ny på bilderna nedanPralinring? Ny design på bezel eller? måste vara grymt liten skillnad isf?
Stella, piepan och plexi då kan man leva med lite sliten boettTvå gissningar är att väldigt många är i extremt nedpolerat skick och att 1803 har relativt tråkigt basutval utav tavlor. Finns roligare referenser, även bortsett från 182x8.
Quickset är väl också en dealbreaker för många kan jag tänka. Själv hade jag sprungit benen efter en DD med pie-pan tavla (även de "tråkiga basutbudet") och quickset.
Det är därför Rolex är så spännande just nu, det är inte känslan av massproducerade Seamasters, utan lite mer unikt, jag gillar att de håller tillbaka produktionen lite.You never actually own a Rolex. You merely look after a queue number for the next generation.
Kan man räkna in Stella? Procenten äkta och att faktiskt hitta en äkta är ju lite halvkörigt.Stella, piepan och plexi då kan man leva med lite sliten boett
Bättre, men fortfarande rätt så gräsligHär ser ju Heffaklumpen nästan bra ut (?!)
Jag undrar hur den skulle göra sig på ett Nato ?![]()
Så är det ju men menade att det finns ju några roliga allfall. Sen är ju en fin 1803 riktigt bra även om den inte har lika "roliga" tavlor kan jag tycka.Kan man räkna in Stella? Procenten äkta och att faktiskt hitta en äkta är ju lite halvkörigt.
Jag gillar den! Riktig toolwatchHär ser ju Heffaklumpen nästan bra ut (?!)
Nä, endlinks över vridningen sådär ser verkligen helt knas utHär ser ju Heffaklumpen nästan bra ut (?!)
Nya DJ36 var en klockren fullträff. Mycket bättre än föregångaren. Utan tågräls och med smalare bandhorn!Menar den med räfflad ring. Hittar väldigt lite info än så länge om den nya med stålring. Jämför gammal och ny på bilderna nedan
Gamla
![]()
Nya
![]()
Ser ut som de tatt bort romerska siffrorna samt gjort tavlan lite större, mem svårt att se nån stor skillnad![]()
![]()
42mm och med samma verk som i BB41, lär bli en tjockis detta. Synd... jag som verkligen älskar utseendet.![]()
Det är ju där ett eventuellt natoband kommer in i lekenNä, endlinks över vridningen sådär ser verkligen helt knas ut
Vet inte om jag håller med. Gillade rälsen.Nya DJ36 var en klockren fullträff. Mycket bättre än föregångaren. Utan tågräls och med smalare bandhorn!![]()
Gillar boetten, minus att kronan står vid kl 4. Men annars tror jag knappt att den är på riktigt..Här ser ju Heffaklumpen nästan bra ut (?!)
Tveksamt, de menar väl bara att basel är hektiskt med många besökare osv, antar jag (?)Verkar som att det kommer fler nyheter!!
vågar man hoppas??
![]()
Köper hellre 10 SKX...Jag gillar den! Riktig toolwatch(Kan vara historien bakom som är mer intressant
)
Nya DJ36 var en klockren fullträff. Mycket bättre än föregångaren. Utan tågräls och med smalare bandhorn!![]()
Min favorit från rolex 2019 är ny DJ36 utan tvekan.
Ser ut som en klassisk dj bör och den blå tavlan är fantastisk. 63' tycker jag dock är lite saftigt![]()
Håller med om att den är snygg o så, men att döda hidden clasp drar ner den rejält IMOMin favorit från rolex 2019 är ny DJ36 utan tvekan.
Ser ut som en klassisk dj bör och den blå tavlan är fantastisk. 63' tycker jag dock är lite saftigt![]()
Ja OP och DJ är onekligen två lika klockor? Och har alltid varit detOp36 Med datum![]()