• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Här ser ju Heffaklumpen nästan bra ut (?!)
Jag undrar hur den skulle göra sig på ett Nato ?
DD40EE00-5433-424C-B9F9-465300A8F9FF.jpeg
 
Om Rolex ökar produktionen så lär priserna mattas av om marknaden mättas. Tror dock att Rolex kommer hålla nere produktionen och efterfrågan kommer fortsatt vara hög . Tror på en fortsatt uppgång på gamla och ett extremt överpris på nya, likt när Pepsi på jubilee släpptes.

You never actually own a Rolex. You merely look after a queue number for the next generation.
 
Pralinring? Ny design på bezel eller? måste vara grymt liten skillnad isf?
Menar den med räfflad ring. Hittar väldigt lite info än så länge om den nya med stålring. Jämför gammal och ny på bilderna nedan
Gamla
4F713B6A-491B-4B6D-A551-1BAFD2D59A10.jpeg

Nya
223063E0-B4BE-453C-9995-8D461B6F1A77.png


Ser ut som de tatt bort romerska siffrorna samt gjort tavlan lite större, mem svårt att se nån stor skillnad :p
 
Två gissningar är att väldigt många är i extremt nedpolerat skick och att 1803 har relativt tråkigt basutval utav tavlor. Finns roligare referenser, även bortsett från 182x8.
Stella, piepan och plexi då kan man leva med lite sliten boett :)
Quickset är väl också en dealbreaker för många kan jag tänka. Själv hade jag sprungit benen efter en DD med pie-pan tavla (även de "tråkiga basutbudet") och quickset.
 
Menar den med räfflad ring. Hittar väldigt lite info än så länge om den nya med stålring. Jämför gammal och ny på bilderna nedan
Gamla
4F713B6A-491B-4B6D-A551-1BAFD2D59A10.jpeg

Nya
223063E0-B4BE-453C-9995-8D461B6F1A77.png


Ser ut som de tatt bort romerska siffrorna samt gjort tavlan lite större, mem svårt att se nån stor skillnad :p
Nya DJ36 var en klockren fullträff. Mycket bättre än föregångaren. Utan tågräls och med smalare bandhorn! :D
 
Tillbaka
Topp