• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Johan86

Panerai
2-Faktor
@Johan86
Omega-Speedmaster-Apollo-11-Anniversary-Limited-Edition-8.jpg
Omega Speedmaster Apollo 11 50th Anniversary Limited Edition. Hur månnga fler LE kommer?

Jag hade inte ett enda rätt!

Men nog fan tog de i från tårna med den här LE Speedmastern.
 
Omega hittar alltid på tokiga namn för sina legeringar men det där var utan att tveka det lökigaste namnet. :)

Moonshine är ju för övrigt ett smeknamn för hembränt.
Det är ju uppenbart att de hämtat namnet från ukuleletillverkaren Outdoor Ukuleles modell ”Tenor Moonshine Gold”.
Klassisk renomesnyltning. Ganska vanligt att företag vill förknippad med stjärnglansen från ukuleletillverkarna.
3BF91A9D-4983-46D8-A6DE-5FF9B95923A3.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det är ju uppenbart att de hämtat namnet från ukuleletillverkaren Outdoor Ukuleles modell ”Tenor Moonshine Gold”.
Klassisk renomesnyltning. Ganska vanligt att företag vill förknippad med stjärnglansen från ukuleletillverkarna.
3BF91A9D-4983-46D8-A6DE-5FF9B95923A3.jpeg
:D Sakerna man hittar när man googlar ”moonshine” nu för tiden :p Förr var det porr för hela slanten. För ett par år sedan googlade jag efter karmstolar och fick 90% porr-relaterade svar.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Fortfarande vitguldsindex här så snacket om att Rolex skulle gå tillbaka till lume-only index lär väl vara dött iaf.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Man får ju se bandhornen i videon. Att de lägger fokus på det tolkar jag som nya bandhorn. Dock ser bandhornen polerade ut och därför tror jag inte att det är en Sub.

Man får inte heller se hur sekundvisaren ser ut. Samt det blåa "elektriska" svepet

Milgauss kanske?

Edit: Ångrat mig. Det är en YM.
 
Senast ändrad:
Topp