• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Ingen som har nämnt Speedmaster, finns det inte fler sidor av månen??! :nailbiting:

I år är det ju 50 år sedan månlandningen, så just den limited edition lär ju bli rejält eftertraktad (om de inte lyckas göra den skitful). Tänker mig en nära originalet med nån sällsynt rymdsten som subsekund, någon liten textrad på tavlan och guldmedalj på baksidan med gravyr :angel:

I år är det ju 50 år sedan månlandningen, så just den limited edition lär ju bli rejält eftertraktad (om de inte lyckas göra den skitful). Tänker mig en nära originalet med nån sällsynt rymdsten som subsekund, någon liten textrad på tavlan och guldmedalj på baksidan med gravyr :angel:

Jag avskyr Omegas limited editions, just för att dem spottar ut dem hela tiden. MEN just det du beskriver rent utseendemässigt låter klockrent!

Förutom de självklara som typ Rolex och GS är jag sugen på att se vad Seiko gör med Presage-serien. Skulle gärna se en utan datum och med safirglas. Gärna nån mm mindre också.

@Johan86
Omega-Speedmaster-Apollo-11-Anniversary-Limited-Edition-8.jpg
Omega Speedmaster Apollo 11 50th Anniversary Limited Edition. Hur månnga fler LE kommer?

Senast ändrad:
Vet du hur och när de släpper sina nyheter?
De kör egna event i Zürich om jag inte minns fel. När är däremot mer än jag vet men skulle gissa att de delar upp det för att få maximal uppmärksamhet.
Ha ett öga på deras Instagram skulle jag säga. Hörde för övrigt att det ska komma mera nyheter nästa vecka.

De kör egna event i Zürich om jag inte minns fel. När är däremot mer än jag vet men skulle gissa att de delar upp det för att få maximal uppmärksamhet.
Ha ett öga på deras Instagram skulle jag säga. Hörde för övrigt att det ska komma mera nyheter nästa vecka.
Kolla klippet några poster upp, där pratar de Omega och deras alternativ till Basel :)

Event enbart för butiker, inga journalister är inbjudna dit. Tror de bara kör riktade journalistträffar i år innan eller efter Baselworld. Det blir intressant att se effekten av denna taktik då SG räknar med att spara en sjuhelvetes hög med pengar på att inte vara på Baselworld.

Får man hoppas, vore ju skandal annars.
Tänkte väl nästan det..

Från hodinkee:
"the Speedmaster Apollo 11 50th Anniversary Limited Edition (reference 310.60.42.50.99.001) trades 18K yellow gold for a new Omega-exclusive 18k gold alloy that the brand is calling "Moonshine Gold.""

Alloy översätts till legering vilket jag felaktigt tänkte motsvarade plätering.

Tänkte väl nästan det..

Från hodinkee:
"the Speedmaster Apollo 11 50th Anniversary Limited Edition (reference 310.60.42.50.99.001) trades 18K yellow gold for a new Omega-exclusive 18k gold alloy that the brand is calling "Moonshine Gold.""

Alloy översätts till legering vilket jag felaktigt tänkte motsvarade plätering.
Omega hittar alltid på tokiga namn för sina legeringar men det där var utan att tveka det lökigaste namnet. :)

Moonshine är ju för övrigt ett smeknamn för hembränt.

Tillbaka
Topp