• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2020 the tråd >>>>>

Blir detta absolut sista Baselworld?

  • Ja

    Röster: 106 54.4%
  • Nej

    Röster: 89 45.6%

  • Totala väljare
    195
  • Enkät stängd .
Det är nog väldigt osannolikt med mindre bb58 då urverket som sitter i nu endast används i en modell av tudor(om nu inte urverket går in i ett mindre case). Däremot så kommer det nog fler färger på bb58.

Tycker nog inte att BB58 behöver bli mindre, men hade gärna sett den med datum (kanske t.o.m. med förstoringsögat som vi sett på äldre modeller). Det jag menade var att jag gärna sett en något mindre BB GMT, typ i BB58-storlek.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Om jag får drömma:

Tudor BB GMT med 20mm lug width som avsmalnar till 16mm.

Omega Seamaster 300M med länk som avsmalnar 4mm.

Ja, jag gillar länkar som smalnar av från 20->16mm.

Jag håller fullständigt med dig, speciellt när det gäller Omegan. Det är synd på en annars mkt fin klocka. Men länken förstör så mycket.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Antar till förmån för ett mer slimmat case?
Precis. Sportstål hade gärna fått bli något tunnare samt gärna fått gå ni i storlek 1-2mm som du skrev ovan. Mitt största problem på moderna Rolex är dock att luggarna i vissa vinklar får hela boetten att se för bulkig ut. T.ex. GMT II och Subbarna kan nästan se fyrkantiga ut i vissa vinkar snarare än runda om du förstår vad jag menar.
 

Axid

Omega
Helgulds Hulk kanske :)

705A1C7F-3D29-46A8-886B-3E159E16D6F0.jpeg
Kittlar men ändå inte, blir fruktansvärt skrikig med den kombon =)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Precis. Sportstål hade gärna fått bli något tunnare samt gärna fått gå ni i storlek 1-2mm som du skrev ovan. Mitt största problem på moderna Rolex är dock att luggarna i vissa vinklar får hela boetten att se för bulkig ut. T.ex. GMT II och Subbarna kan nästan se fyrkantiga ut i vissa vinkar snarare än runda om du förstår vad jag menar.

Förstår helt. Samtidigt har man haft ofantliga framgångar med detta så jag har svårt att se några större förändringar. Men en justering kan vi väl be högre makter för iaf? :)
 

HSK

Patek
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Förra året hade de ett eget evenemang i mars (samtidigt som Basel) men årets upplaga är tydligen inställd p.g.a. Corona: https://www.forbes.com/sites/robert...watch-summit-due-to-coronavirus/#7817c3995379
Det står att de istället kommer att ha regionala lanseringar/avtäckningar vad det nu betyder.
Tack. Något märkligt, dock? Schweiz är långt ifrån Kina och man skulle kunna ha någon sorts hälsokontroll om man är så oroliga (får man det?).
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack. Något märkligt, dock? Schweiz är långt ifrån Kina och man skulle kunna ha någon sorts hälsokontroll om man är så oroliga (får man det?).
De kanske bara menar generellt men en stor del av deras potentiella köpare finns i Kina vilket troligtvis innebär att även många besökare kommer därifrån. Att utsätta alla besökare för provtagning då man misstänker att de bär på Coronavirus låter ganska förnedrande och opraktiskt.

Man kan också tänka sig att de gäster som bjuds in reser en del i jobbet och man behöver inte nödvändigtvis ha varit i Kina för att stöta på Coronaviruset.
 
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
De kanske bara menar generellt men en stor del av deras potentiella köpare finns i Kina vilket troligtvis innebär att även många besökare kommer därifrån. Att utsätta alla besökare för provtagning då man misstänker att de bär på Coronavirus låter ganska förnedrande och opraktiskt.

Man kan också tänka sig att de gäster som bjuds in reser en del i jobbet och man behöver inte nödvändigtvis ha varit i Kina för att stöta på Coronaviruset.
Bulgari senaste Basel-avhoppet. Anger också Corona som orsak.
https://www.hodinkee.com/articles/bulgari-leaves-baselworld-2020-news
 

ScubaKing

Audemars
Inget konstigt alls. Den absolut starkaste marknaden för lyxklockor ligger i Asien, just Bvlgari är oerhört stora i Asien. Om man inte kan nå denna publik via mässan på grund av viruset så skippar man det självklart. Speciellt då det är svindyrt för märkena att ställa ut i Bassel.

Wuhan-China-outbreak-coronavirus-temperature-GettyImages-1196116329.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Inget konstigt alls. Den absolut starkaste marknaden för lyxklockor ligger i Asien, just Bvlgari är oerhört stora i Asien. Om man inte kan nå denna publik via mässan på grund av viruset så skippar man det självklart. Speciellt då det är svindyrt för märkena att ställa ut i Bassel.

Wuhan-China-outbreak-coronavirus-temperature-GettyImages-1196116329.jpg
Ska de köra bultpistol på alla smittade?!

”Too late for you, sir.”
 
Federico brainstormar med sig själv gällande Baselworld 2020...... men vi tar nog gärna en ”ny” vintage influerad Milgauss med slimmat 40mm case och honeycomb dial, skulle sälja som attans och komplettera subens maxicase :)
 

Rviking

Breitling
Ok hello guys and welcome to the show :D
Baselworld drar igång 30 april och avslutas 5 maj, iom Rolex prischock börjar vi tidigt.

Kör igång årets spekulationer Wisses.
Kanske detta blir sista dansen för Baselworld pga alla avhopp? Eller lär vi få se aktörer såsom Steinhart, Helios Squale rocka på mässorna framöver?
spekulera hejvilt vad ni tror vi får se för fräna klockor och trender Basel 2020.

Givetvis måste Rolex komma med nåt nytt och jag tippar på en GS NoDateSub,
iPad Special edited edition :cigar:
E31EDE02-513D-44A2-9A21-15C0A29331BC.jpeg

https://klocksnack.se/threads/basel-2019-the-tråd.107337/
https://klocksnack.se/threads/basel-2018-the-tråd.85118/
https://klocksnack.se/threads/basel-2017-the-tråd.61399/
snygg!
 
Topp