• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2020 the tråd >>>>>

Blir detta absolut sista Baselworld?

• Ja

Röster: 106 54.4%
  • Nej

Röster: 89 45.6%

• Totala väljare
    195
  • Enkät stängd .
Finns en enkel lösning på det problemet - sök upp skvaller om andra märken och posta. Nog betydligt enklare och mer givande än att sucka över andras klockintresse...
Jomen det var ju här jag trodde jag skulle få se skvallret, googla själv låter jobbigt. Det var absolut inget illat menat om andras klockintresse bara inte min kopp av te.

Att det mest är Rolex som diskuteras är väl inte jättekonstigt? Det är förmodligen världens största (som i mest kända) varumärke inom branschen som dessutom rider på en enorm hypevåg för tillfället och med tanke på att allt fler deltagare verkar hoppa av eller tacka nej blir det inte många kvar. Inget Swatch group (Omega, Longines, Tissot, Breguet, Blancpain m.fl.), inget Seiko, inget Grand Seiko, inget Casio, inget Bvlgari etc. Vilka är det egentligen som är kvar förutom Rolex? Tag Heuer och Zenith känner jag till men vilka fler? o_O Det är inte för inte som det skämtsamt kallas för Rolexworld.

Vad tror ni om Tudor på Basel??
Hoppas på BB58 i fler färger. BB58 i GMT-version hade varit perfekt men jag tror inte det kommer.
Sen hoppas jag på någon ny modell. Blir trött på alla jävla re-issues som alla märken kommer med nu för tiden. Skapa något nytt för fan!
Tudor kan väl göra sin egen take på en explorer eller något (bortsett från BB36/41 som redan finns och som är helgrym), hade gärna sett en vittavlad Tudor. Eller varför inte en field watch som inte ser förjävlig ut? Finns mycket de kan testa sig på som inte behöver vara re-issue.

Håller helt med ovanstående. 1680 alt 16610 är perfekta.
Om de är crazy skulle de som det spekuleras kunna släppa en ”retro” milgauss i ett mindre slimmat case med honeycomb dial och 60 tals vibbar för att göra publiken nöjd och då samtidigt kunna ha kvar suben i maxicase, win win :)

D697476C-1905-4804-86CA-817035B182BC.jpeg

Senast ändrad:
Vad tror ni om Tudor på Basel??
Jag gör om min gamla förutsägelse från 2019. Tror/tycker att Tudor ska göra ett seriöst ryck att rida på storebrors Daytona-drag. Rolex har kört keramisk bezel ett par år nu, dags att det kryper ner i Tudor. De har sanerat i Grantour och Fastrider-floran, nu har man "bara" Heritage och BB kronograferna kvar.
Dags för en Daytona-inspirerad 40 mm lite lyxigare krono med keramisk bezel.

Jag gör om min gamla förutsägelse från 2019. Tror/tycker att Tudor ska göra ett seriöst ryck att rida på storebrors Daytona-drag. Rolex har kört keramisk bezel ett par år nu, dags att det kryper ner i Tudor. De har sanerat i Grantour och Fastrider-floran, nu har man "bara" Heritage och BB kronograferna kvar.
Dags för en Daytona-inspirerad 40 mm lite lyxigare krono med keramisk bezel.
Bra förslag!
Till det lägger vi slimmad Pelagos och en mörkt burgundyröd BB36.

Watches and Wonders Genève är inställd.

https://monochrome-watches.com/brea...geneva-cancelled-due-to-covid-19-coronavirus/

Högst sannolikt att Basel gör samma skulle jag gissa..
Tråkigt men kanske vettigt?
Coronaviruset ställer verkligen till det, många stora evenemang som blir drabbade, fotbolls-EM? Sommar OS? Och framförallt världsekonomin. Vill inte ens tänka på hur det skulle bli med en stor pandemi. Näe fyfan, bättre att ta det säkra före det osäkra.

Tråkigt men kanske vettigt?
Coronaviruset ställer verkligen till det, många stora evenemang som blir drabbade, fotbolls-EM? Sommar OS? Och framförallt världsekonomin. Vill inte ens tänka på hur det skulle bli med en stor pandemi. Näe fyfan, bättre att ta det säkra före det osäkra.
Ja absolut det är ju vettig anledning att ställa in

Hm. Hur farligt är det egentligen? Hur orolig ska man vara? Funderade först på att glädjas åt att klockpriserna kan sjunka, men man sätter ju skrattet i halsen när man tänker på varför ...

Om de är crazy skulle de som det spekuleras kunna släppa en ”retro” milgauss i ett mindre slimmat case med honeycomb dial och 60 tals vibbar för att göra publiken nöjd och då samtidigt kunna ha kvar suben i maxicase, win win :)

D697476C-1905-4804-86CA-817035B182BC.jpeg

Såg den här bilden för ett tag sedan. Vete fan hur bra den är egentligen. Man får lite kickstarter- och Steinhardtvibbar av den.

5A66B10E-7CA0-4DA9-9056-B2D954EB739B.jpeg

Tillbaka
Topp