• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2020 the tråd >>>>>

Blir detta absolut sista Baselworld?

  • Ja

    Röster: 106 54.4%
  • Nej

    Röster: 89 45.6%

  • Totala väljare
    195
  • Enkät stängd .

E.Z.

Panerai
Ok hello guys and welcome to the show :D
Baselworld drar igång 30 april och avslutas 5 maj, iom Rolex prischock börjar vi tidigt.

Kör igång årets spekulationer Wisses.
Kanske detta blir sista dansen för Baselworld pga alla avhopp? Eller lär vi få se aktörer såsom Steinhart, Helios Squale rocka på mässorna framöver?
spekulera hejvilt vad ni tror vi får se för fräna klockor och trender Basel 2020.

Givetvis måste Rolex komma med nåt nytt och jag tippar på en GS NoDateSub,
iPad Special edited edition :cigar:
E31EDE02-513D-44A2-9A21-15C0A29331BC.jpeg

https://klocksnack.se/threads/basel-2019-the-tråd.107337/
https://klocksnack.se/threads/basel-2018-the-tråd.85118/
https://klocksnack.se/threads/basel-2017-the-tråd.61399/

Kristian Haagen verkar övertygad om att Milgaussen försvinner iaf. Jag tror personligen på mer lanseringar/nyheter från Rolex inom ädelmetaller än stål.

Klart det hade varit kul med en Coke eller Pepsi med Oysterlänk, men detta är mer utveckling av befintlinga modeller så ser hellre nåt helt nytt!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Discontinuing the steel hulk and releasing a gold version would somehow be very rolex.
Regarding Tudor, I still think a pelagos or north flag with gmt would be a stunner. BB gmt in two-tone is my bet though.

Wouldn’t Rolex do the opposite? First release a gold version then the steel the year after?

Saw some guy on YouTube who said he has inside info on a new sub. New case and the new movement.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Kristian Haagen verkar övertygad om att Milgaussen försvinner iaf. Jag tror personligen på mer lanseringar/nyheter från Rolex inom ädelmetaller än stål.

Klart det hade varit kul med en Coke eller Pepsi med Oysterlänk, men detta är mer utveckling av befintlinga modeller så ser hellre nåt helt nytt!
Känns väl mer logiskt att de droppar Air King.. Men de kanske båda säljer kasst.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det där har jag ju sagt länge.

haha mjo. Han sa typ: ”många påstår att det kommer en ny sub vilket inte är en högoddsare. Att den har det nya urverket känns också rätt uppenbart men jag vet en annan sak; att de kommer göra om caset”

Sen var det nåt mummel om lugs och sen somnade jag, typ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
haha mjo. Han sa typ: ”många påstår att det kommer en ny sub vilket inte är en högoddsare. Att den har det nya urverket känns också rätt uppenbart men jag vet en annan sak; att de kommer göra om caset”

Sen var det nåt mummel om lugs och sen somnade jag, typ.
Boetten kommer se ut som en tunnare 116600. Det har jag sagt hela tiden. Kom in i matchen. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så din hypotes är att hulk och den nya Batman försvinner eller hur sammanfattar vi ”det har jag alltid sagt”?
Hulken ska redan vara borta. Menar gamla Batman såklart, inte den nya.

Det jag sagt länge är att det kommer en ny Sub med en boett som ser ut som 116600, alltså ett mellanting mellan SubC och de 5-siffriga subbarna.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hulken ska redan vara borta. Menar gamla Batman såklart, inte den nya.

Det jag sagt länge är att det kommer en ny Sub med en boett som ser ut som 116600, alltså ett mellanting mellan SubC och de 5-siffriga subbarna.
Fattar ärligt inte vad du menar at du sagt.
De ska göra en ny sub med slankare boett och annat verk?
Som bevis på din tes säger du att Hulk och batman gått ut?
Hulk finns ju kvar på Rolex hemsida men kan såklart vara borttagen ändå, men om man gör ny sub måste gärna alla färger utgå? Och hur kom GMT in i bilden?
Screenshot_20200223_214017.jpg

Edit. På den dör bilden ser faktiskt insert mkt bättre ut än irl. Kke en uppdaterad version vi ser?
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Fattar ärligt inte vad du menar at du sagt.
De ska göra en ny sub med slankare boett och annat verk?
Som bevis på din tes säger du att Hulk och batman gått ut?
Hulk finns ju kvar på Rolex hemsida men kan såklart vara borttagen ändå, men om man gör ny sub måste gärna alla färger utgå? Och hur kom GMT in i bilden?
Screenshot_20200223_214017.jpg

Edit. På den dör bilden ser faktiskt insert mkt bättre ut än irl. Kke en uppdaterad version vi ser?
Galet för övrigt att den där listar 100k idag
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmm inte nödvändigtvis. Mycket klocka för pengar jämfört med övriga klockmärken i den klassen. Men det där kan man diskutera i en annan tråd.
Så du skriver ett påstående som inte stämmer och sedan skriver du ”det där kan man diskutera i en annan tråd”. :D

100k får man väldigt mycket dykarklocka för. Priset är däremot logiskt utifrån efterfrågan.
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Så du skriver ett påstående som inte stämmer och sedan skriver du ”det där kan man diskutera i en annan tråd”. :D

100k får man väldigt mycket dykarklocka för. Priset är däremot logiskt utifrån efterfrågan.
Vad @yonsson sa!


Hmm inte nödvändigtvis. Mycket klocka för pengar jämfört med övriga klockmärken i den klassen. Men det där kan man diskutera i en annan tråd.
Uppviglare!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hulken ska redan vara borta. Menar gamla Batman såklart, inte den nya.

Det jag sagt länge är att det kommer en ny Sub med en boett som ser ut som 116600, alltså ett mellanting mellan SubC och de 5-siffriga subbarna.

Jag som är helt tappad på Rolex: är det samma case på batman/girl som sub? (Just nu alltså)
 
Topp