• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Berömmer ni andras klockor ni möter?

Kommenterar ytterst sällan, då måste man ju prata med folk. :D

Har dock kommenterat en ny kollegas Glycine eftersom det var lätt att räkna ut att den personen är en klocknörd.

Har aldrig berömt andras klockor. Det enda som nog skulle falla mig in att säga är typ i stil med "Den klockan passar verkligen till den jackan/kostymen"

Samma med bilar är i malmö rätt ofta då jag är uppväxt där. Gick fram till en medelålders man som körde en skitfin Maserati på en parkering. Trodde han skulle fly fältet. Sa att vilken fin kärra de är så snygga inga dussinbilar det.
Riktigt såg Hur livrädd han blev och kollade runt. Tills han förstod att jag faktiskt bara sa nåt snällt.

Malmö suck ja man har ju fina minnen från en svunnen tid där som aldrig kommer igen.

Håller med dig och känner exakt samma sorg för utvecklingen i min gamla hemstad. I Malmö berömmer man inte folks kläder, klockor, bilar eller andra dyrgripar var eller hur som helst. Man har alltid personrånen i baktanke.

Kan absolut säga något om jag ser precis vad det är för modell, har hänt några gånger och hoppas det gillas. Sist var det en vittavlad AP RO då jag gick i gången på ett flyg.

Gräver i arkivet och hittade denna tråd som jag tycker förtjänar en bump.

Jag har kommenterat vid ett par tillfället men då lyckats med att kommentera till personer som tydligen inte hade något större intresse vilket blev lite småpinsamt. Var nästan säker på att den personen med en explorer 114270 hade någon form av intresse iaf men han förstod inte vad jag menade med explorer :banghead:

Blev ståendes bredvid en annan som jag noterade hade en blå pelagos på samma dag. Var helt säker (igen) på att denna hade något intresse men då vågade jag inte säga nått istället :p

Men ska fortsätta ge en kommentar när det passar sig. Vore ju sjukt kul att springa på någon KS medlem :)

Ibland händer det att man klämmer ur sig en berömmande kommentar, men det är inte ofta man hittar någon att prata vidare med.

Jag var på en lägenhetsvisning en gång och berömde en man för sin Speedy. Han såg väldigt förvånad ut och fattade först inte vad jag menade, sen sa han "Jaha den här ja, ja just det" och pekade på klockan. Sen blev stämningen sjukt obekväm, han blev nog rädd för att jag skulle råna honom eller något men jag såg att han sedan sneglade på min handled och såg min Speedy där haha.

Sen dess har jag inte berömt någon okänd för sin klocka :)

Jag har gjort det EN gång på ett kundbesök hos en kille i min egna ålder med en Tudor BB steel på armen. Jag sa efter lite tjötande:
Jag: Är det en black bay jag ser på handleden?
Kund: Ja
Jag: Snygg! Klockintresserad?
Kund: Jo, det är jag.

Hela konversationen gick från steel till stel... Detta kommer jag inte göra om

Jag har gjort det EN gång på ett kundbesök hos en kille i min egna ålder med en Tudor BB steel på armen. Jag sa efter lite tjötande:

LOL ^^
Den var ju bra :D

//Simon

Jobbigt läge :D majoriteten är nog inte supersugna på att babbla om klockor, sen ska man ta sig vidare därifrån, "jahooopp, gött väder idag du".

Jobbigt läge :D majoriteten är nog inte supersugna på att babbla om klockor, sen ska man ta sig vidare därifrån, "jahooopp, gött väder idag du".

Det var precis så det var. Kände att han blev obekväm och jag jag hade inte mycket mer att göra för att rädda upp situationen. Kortaste mötet jag haft :facepalm:

Problemet är väl att de flesta ser ”finklockor” som statussymboler och ”klockintresse” som ”smak för lyx”. Då blir det plötsligt obekvämt.

Ja men enbart om det är något som jag anser är ovanligt..
För någon sommar sedan när jag sommarjobbade på en golfklubb var det en herre som hade en fantastisk 16750 med matt tavla, målade index som var perfekt patinerade med visare. Gav honom beröm och förklarade att det var en av mina absoluta drömklockor! - Han blev glad men visste knappt vad han hade på sig :D

Inte så ofta jag stöter på folk jag "känner" som har något värt att berömma.
De fåtal gånger det hänt har jag dock sagt något. Vem gillar inte komplimanger liksom? :)

Tillbaka
Topp