• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Vad är grejen med bilar från Platinum Cars, de har lyckats segla upp som en "storspelare" ändå när det gäller att sälja bilar i övre prissegementet. Ståtlig bilhall längs med motorvägen, stor skillnad jämfört med deras blygsamma lokal de hade förut. Köpt namnet för IFK Norrköpings hemmaarena, allt detta för att de kränger dyra bilar. Bra marginaler på deras försäljningar? Jag har hört att de säljer "gråimport", Porsche Panameras från Italien som givetvis inte har "vintertillbehör" som stolsvärme. Kan det stämma, är det där pengarna finns?
Sigge har hållit på i över 20 år och är duktig på riktigt på att göra bra affärer. Numera köper han så stora volymer söderifrån att marginalerna kommer av den anledningen. Bilarna är inga fulex.

Vad är grejen med bilar från Platinum Cars, de har lyckats segla upp som en "storspelare" ändå när det gäller att sälja bilar i övre prissegementet. Ståtlig bilhall längs med motorvägen, stor skillnad jämfört med deras blygsamma lokal de hade förut. Köpt namnet för IFK Norrköpings hemmaarena, allt detta för att de kränger dyra bilar. Bra marginaler på deras försäljningar? Jag har hört att de säljer "gråimport", Porsche Panameras från Italien som givetvis inte har "vintertillbehör" som stolsvärme. Kan det stämma, är det där pengarna finns?
Intressant frågeställning. Imponerande utveckling onekligen.

Inte för att vara sådan men gillar man att köra bil köper man väl inte pensionärernas favoritbil (X1)?

Det är ju lite skillnad på en 18d pensionärsbil och min X1 20i M-sport S-drive...

Men visst, jag kör ju hellre min 125i M-sport om det handlar om att ha kul.
Men om vi pratar familjebil och jämför med t.ex. XC60 så är X1 bensin E84 en rolig bil, särskilt som M-sport

Rullar denna en vecka till sen blir det försäljning.
blir nog en trevligare 530d istället. It was fun :)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    635.7 KB · Visningar: 178
Upp med Ferrarin på lyften idag för 5000 milsservice. Snart vår hoppas jag😃

Bilagor

• FAAC68FB-FC73-4771-92CF-E4969DF5319F.jpeg
    FAAC68FB-FC73-4771-92CF-E4969DF5319F.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 171
  • 53019ABA-BF3E-4AD7-B8A2-4499ACB3983A.jpeg
    53019ABA-BF3E-4AD7-B8A2-4499ACB3983A.jpeg
    463.7 KB · Visningar: 129
  • 7742A4FD-ED0B-496B-BACA-ADBEEF38A266.jpeg
    7742A4FD-ED0B-496B-BACA-ADBEEF38A266.jpeg
    595.2 KB · Visningar: 163
Sigge har hållit på i över 20 år och är duktig på riktigt på att göra bra affärer. Numera köper han så stora volymer söderifrån att marginalerna kommer av den anledningen. Bilarna är inga fulex.
Känns dock konstigt. Alla exporterar bilar från Sverige och han importerar.

Såg en som köpte en importerad sq8 där innan den släpptes i Sverige, +200k över det som blev svenska listpriset. Anledningen till att den inte släpptes var att dom blev tvungen att vinteranpassa bilen(bla frös dom i insuget annars).

Känns dock konstigt. Alla exporterar bilar från Sverige och han importerar.

Såg en som köpte en importerad sq8 där innan den släpptes i Sverige, +200k över det som blev svenska listpriset. Anledningen till att den inte släpptes var att dom blev tvungen att vinteranpassa bilen(bla frös dom i insuget annars).
Det låter som att du pratat med nån bitter (och okunnig) Din Bil säljare. Vad är det som skulle frysa i insuget? :rolleyes: ;) Vinteranpassning (kallt land paket på Audi språk) brukar handla om vilken frostskydd bilen levereras med samt PTC element för värmens skull (standard) eller parkeringsvärmare (oftast tillval även i Sverige på Audi).

Håller med om att valutakursen torde göra import mindre lönsam men om man köper 5 Panamera samtidigt av samma leasingbolag så blir priset bra ändå. Hans Lambos brukar komma från Dubai, där kanske inte valutakursen ändrats lika mycket. Osv. Sigge vet vid det här laget hur man gör. Jag skulle säga att det är ett av de seriösare ställena att handla den här typen av bilar på. Man blir inte kvar i 20 år om man är en fuling. De handlarna brukar försvinna efter 2-3 år när de börjat blåsa fel personer... (Rydcars, Alp Bil, Michell & CO mfl)

Senast ändrad:
Det låter som att du pratat med nån bitter (och okunnig) Din Bil säljare. Vad är det som skulle frysa i insuget? :rolleyes:

Håller med om att valutakursen torde göra import mindre lönsam men om man köper 5 Panamera samtidigt av samma leasingbolag så blir priset bra ändå. Hans Lambos brukar komma från Dubai, där kanske inte valutakursen ändrats lika mycket. Osv.
Typ ispropp. Nu vet jag att det var en av anledningarna till fördröjningen av försäljningen på nordiska marknaden. Det felet uppstod på sq7or pre facelift.

Sen ville man säkert erbjuda tex dieselvärmare som kanske försenades

Typ ispropp. Nu vet jag att det var en av anledningarna till fördröjningen av försäljningen på nordiska marknaden. Det felet uppstod på sq7or pre facelift.

Sen ville man säkert erbjuda tex dieselvärmare som kanske försenades
Nu har jag ändrat/kompletterat mitt inlägg lite men i det insuget finns bara luft, det fryser inte. Obs jag misstror inte dig, bara den du pratat med ;)

Tillbaka
Topp