• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

560 SEC är en underbar bil. Känns dock lite surt att jag inte köpte en jag hade span på för 10 år sedan, så bara av den anledningen tror jag det går bort. En bra 300/500 SL däremot, mums!

En sådan här BMW känns ju faktiskt som en blivande klassiker. 318 inbjuder inte till bus av tidigare ägare, och skatt/förs blir billigt.

Förresten har handlaren med SEC:n flera roliga äldre Mercor. Du behöver en sådan här snarare än en SL. Fälgarna är ju inte så vackra men sittplatserna finns där. Kanske följer originalen med. En grön 24 ventilers 300 på originalhjul har de också men den är dyrare än ditt önskemål.

D7164BA0-3B38-42CA-9115-262777D08393.jpeg
DD155957-A813-470B-B618-B71A9C50FB82.jpeg
9BC40056-5551-4AE0-9952-FCEBECA718E2.jpeg
 
Din mamma är en tjej...😉

Skämt åsido, det är lugnt med en tjejbil. Har ju pickisen för karigare tillfällen.
Alltså en BMW 3 serie 118 med M-paket ty ker jag skvallrar om någon som vill vara en big baller, men egentligen inte alls har råd med det.
En tydlig poser...

Inte en tjejbil tycker jag.
Definitionen av tjejbil är väl Audi TT?

Men 4-cylindrig äldre BMW är ju för tråkigt... men även en 320 bör kunna hittas som inte är buskörd.
Helst vill man ju ha 328... men en fin sån är svårt.
Tjejbil pga det är en cab med minsta motorn.
Som ovan, poserbil för den som egentligen inte har råd.
328 går ju dock inte heller så förträffligt bra. Duger som vardagsbil men knappast något busigt om vi säger så..
 
Alltså en BMW 3 serie 118 med M-paket ty ker jag skvallrar om någon som vill vara en big baller, men egentligen inte alls har råd med det.
En tydlig poser...


Tjejbil pga det är en cab med minsta motorn.
Som ovan, poserbil för den som egentligen inte har råd.
328 går ju dock inte heller så förträffligt bra. Duger som vardagsbil men knappast något busigt om vi säger så..
Är inte beggad lyxkärra den ultimata posör-bilen? Prag som typexempel kryllade av begagnade Maserati & S-klass när jag var där.
 
Tjejbil pga det är en cab med minsta motorn.
Som ovan, poserbil för den som egentligen inte har råd.
328 går ju dock inte heller så förträffligt bra. Duger som vardagsbil men knappast något busigt om vi säger så..

Men det är ju trots allt en cab.... jag hade en 135 cab förut och en kompis har en M3 cab... helt onödigt med den effekten i en cab.
Bättre med 125/328... gärna automat tom. i en cab.
 
Såhär då? 0% poser, kanske rejäl trotjänare?
Förnuftig är den, mekaniskt stabil med billiga delar. Snygg också. Den fyrväxlade automatlådan gör dock att bilen inte är särskilt kvick. Men som sagt, det är ju inte grejen med cab riktigt.

Den här posör-diskussionen känns lite snedvriden vad gäller cabbar. Hela grejen med cab är en posör-grej, man kör det inte för att det är praktiskt direkt ;)
 
Jag hade gått på en fin MB SEC som inte stylats eller modifierats. Tidsenliga tillbehörsfälgar är däremot OK så länge originalfälgar följer med. Det är en härligt retro och mycket elegant lyxbil av en kvalitet som saknar motstycke. Snygg hardtoplösning av sidorutorna. Bältesbetjänt fram och det mesta man kan behöva för en njutbar färd. Fortfarande inte jättedyr. Det tillverkades många men numera ser man dem knappt. Fast det är ju ingen cab förstås.

https://www.blocket.se/vi/93396081.htm

5D3232F7-4485-40C1-B2D7-6C8F964B4C71.jpeg
D464DC1B-C8D2-44EA-B203-E8E7C0BBCA34.jpeg
260918EA-4978-4648-9F82-D193D6328744.jpeg
8183112D-EB90-4EFB-98A1-E5620D5898AE.jpeg
C0F57D87-80E8-4FAD-B5A0-5281FECED5EA.jpeg
A4E8E71E-DCAD-42D9-A9EA-C261F5F1A549.jpeg
7509C578-4495-474C-9CBE-0ED9892F5DF2.jpeg

C126 är så fina och absolut en framtida klassiker! Man borde plocka upp en fin C140, gissningsvis en bra investering.
 
Inte en tjejbil tycker jag.
Definitionen av tjejbil är väl Audi TT?

Men 4-cylindrig äldre BMW är ju för tråkigt... men även en 320 bör kunna hittas som inte är buskörd.
Helst vill man ju ha 328... men en fin sån är svårt.

Hade 98 facelift 328iA, kändes mest omodern. Finns trevligare modeller tycker jag, E82/8 tex men en sådan hade du väl redan erfarenhet av?
 
Förnuftig är den, mekaniskt stabil med billiga delar. Snygg också. Den fyrväxlade automatlådan gör dock att bilen inte är särskilt kvick. Men som sagt, det är ju inte grejen med cab riktigt.

Den här posör-diskussionen känns lite snedvriden vad gäller cabbar. Hela grejen med cab är en posör-grej, man kör det inte för att det är praktiskt direkt ;)

Helt hopplös i mina ögon, näst efter Ford Escort den MINST vridstyva cab jag kört.

Jag kör min cab för att jag tycker det är kul soliga dagar, vad andra tycker om det är mig fullständigt ointressant.
 
Jag kör min cab för att jag tycker det är kul soliga dagar, vad andra tycker om det är mig fullständigt ointressant.
Korrekt inställning. Ska man köpa glass med kidzen så är de lyckliga bara glassen är god och solen lyser.

Edit: Fast det är ju kul att känna ”damn, vilken snygg” när man ser sitt fordon. Särskilt om det är ett nöjesfordon. Som ens MC typ.
 
Senast ändrad:
Körde ju en muskelbils-snackis här för någon månad sedan. Har inte släppt det helt, men öppnat sinnet litet.

Vad är egentligen en bra ”kul bil” för 100-200? Krav: fyrsits, bra skick inom budgeten (alltså inte en sopslut bil som skulle kosta 500 om den vore bra). Ska isf mest söndagsköra med den, köpa glass typ.
Kan kosta mindre också såklart.
Mysig att köra och allmänt tuff är ju Jaguar XJS;


Runt 150-175’ köper dig ett bra exemplar och med sexan i är den väldigt pålitlig, absolut inte ”kul” att köra men otroligt mysig att glida runt i.
 
Helt hopplös i mina ögon, näst efter Ford Escort den MINST vridstyva cab jag kört.

Jag kör min cab för att jag tycker det är kul soliga dagar, vad andra tycker om det är mig fullständigt ointressant.

Jag har haft en alfa spider... typ -97 eller något sånt.... den var ungefär lika vridstyv som en övermogen banan...
 
Varför skall du dra in miata i det här .......





😂😱
Se det som en spark i arslet tillbaka till riktiga bilar ;)
Är inte beggad lyxkärra den ultimata posör-bilen? Prag som typexempel kryllade av begagnade Maserati & S-klass när jag var där.
Det med. Men att köpa en BMW cab med M paket på minsta motorn osv skvallrar om hur ytlig man är tycker jag...
Men det är ju trots allt en cab.... jag hade en 135 cab förut och en kompis har en M3 cab... helt onödigt med den effekten i en cab.
Bättre med 125/328... gärna automat tom. i en cab.
Effekt är aldrig onödigt.

- Newtons hästkrafts-lag.
 
Hej Bullen,

Cupra Leon ST, från -18 och framåt. Något att vara rädd över utöver ägarhistoriken?

PS. Någon som vill sälja någon fräsch och lågmmilad Golf R, Clubsport, GTI eller kanske en Leon Cupra.. Så, hojta... Jag har en budget på cirkus 280k... Sorry om det är emot reglerna.
 
Hej Bullen,

Cupra Leon ST, från -18 och framåt. Något att vara rädd över utöver ägarhistoriken?

PS. Någon som vill sälja någon fräsch och lågmmilad Golf R, Clubsport, GTI eller kanske en Leon Cupra.. Så, hojta... Jag har en budget på cirkus 280k... Sorry om det är emot reglerna.
tjena
det kan finnas en kvar i Oskarshamn.
Jag sålde min till en firma nämligen.
vw golf GTI, MK7.5.
Svart, 3dr. 245 hp. ZAJ 798.
manuell växlad.
nytt insug, nytt avgas cat back.
shortshifter.

mil 3500.
/Johan
 
Jag hade gått på en fin MB SEC som inte stylats eller modifierats. Tidsenliga tillbehörsfälgar är däremot OK så länge originalfälgar följer med. Det är en härligt retro och mycket elegant lyxbil av en kvalitet som saknar motstycke. Snygg hardtoplösning av sidorutorna. Bältesbetjänt fram och det mesta man kan behöva för en njutbar färd. Fortfarande inte jättedyr. Det tillverkades många men numera ser man dem knappt. Fast det är ju ingen cab förstås.

https://www.blocket.se/vi/93396081.htm

5D3232F7-4485-40C1-B2D7-6C8F964B4C71.jpeg
D464DC1B-C8D2-44EA-B203-E8E7C0BBCA34.jpeg
260918EA-4978-4648-9F82-D193D6328744.jpeg
8183112D-EB90-4EFB-98A1-E5620D5898AE.jpeg
C0F57D87-80E8-4FAD-B5A0-5281FECED5EA.jpeg
A4E8E71E-DCAD-42D9-A9EA-C261F5F1A549.jpeg
7509C578-4495-474C-9CBE-0ED9892F5DF2.jpeg
Jag har span på en W126, 560 SEL med 9200 mil bakom sig.

Lite smutsig, men under ytan antagligen mer eller mindre perfekt.

Jag har förvisso kört den och tyckte väl då att ”något saknades”, det var liksom inte kärlek.... men jag kan ändå inte släppa tanken på att köpa den.

Kan du inte övertala mig att göra det, du som har känsla för 126-serien?
 
2C0778C3-2922-49F6-92E9-94B52976B101.jpeg


Första arbetsveckan med nya pendlarbilen är avklarad. Trivs!

Särskilt mycket längre än mina 14 km hade jag däremot inte velat ha till jobbet.
Snittar 11,9l/100 km - det vid enbart väldigt försiktig landsvägskörning.


Ramlade över en smålustig kommentar apropå detta faktum.

2C54C020-0F27-4971-931B-63FEC3D0A9F7.jpeg
 
Tillbaka
Topp