• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

När jag kör riktig bil lånar jag päronens men det här är min "bil" det.
image.jpeg

Vattenkyld 125cc Rotax max med Kosmic (Tony Kart EVRR)-chassi. Samma grejer som TK fast andra dekaler och målningar. 28,5 hästar. Låter inte mycket men den hissar på rätt bra. Nog för att gasa ut med bredsladd på rakan ur depån och för att köra powerslides om man vill det. Har frambromsar på bilden men de är nu avtagna - tyvärr inte tillåtet längre. Det är synd det, som att köra in i en vägg när man smäller på dem där. Kan absolut rekommendera att köpa en kart om man inte vill bränna hundratusentals kronor men ändå få äkta racing. Formelbil light ungefär. Det finns inget bättre än att haka på någon genom första kurvan och känna de varma avgaserna piska en runt halsen, samtidigt som man någon sekund senare kliver på bromsen och lyckas ta honom på insidan.
Selfie:
image.jpeg
 
Hands of min bil @Guden ! :mad:

Skämt å sido så är första Black Serien likt bilden du la upp riktigt fet. Sen vet ju alla som "gillar bilar" att Bmw m5 är bättre än Audi Rs6. Audin tar man ju till fjällen, inte till Ringen. ;)

@Bjoerlin76 Black Series CLK ser ut sådär sånär som på de oerhört fula fälgarna och utblåsen. Annars är den ju brutalfet! Finns till och med en ännu värre Clk med tillägsnamnet DTM. Massa lackad kolfiber på den kärran...

301247d1420084273-clk-dtm-2.jpg


I övrigt känns det ändå som att killarna på AMG måste vara de som rökt på mest av Audi Bmw och MB för dom har ju lätt skapat flest helt vansinniga bilar.
Den där är hur jävla fet som helst. Fälgarna som går utanför skärmarna jag reagerade på. Vansinnigt smaklöst (och nedgradering vad gäller funktion).
 
BMW-fans påminner mig väldigt mycket om Manchester United-fans, extremt störande individer som skyller på otur varje förlorad match samtidigt som de höjer deras korpen-lirare till skyarna.. NI ÄR BAJS. Ni är sämst. Truppen är sämst. Tränaren är sämst. Giggs satte på sin brorsas fru. De Gea ÄR bra, håller med där. Fan va arg. :rage:
Nu vet jag inte om det är så med BWM-fans men det där var verkligen spot-on på united fans! Bra skrivet!!
 
När jag kör riktig bil lånar jag päronens men det här är min "bil" det.
image.jpeg

Vattenkyld 125cc Rotax max med Kosmic (Tony Kart EVRR)-chassi. Samma grejer som TK fast andra dekaler och målningar. 28,5 hästar. Låter inte mycket men den hissar på rätt bra. Nog för att gasa ut med bredsladd på rakan ur depån och för att köra powerslides om man vill det. Har frambromsar på bilden men de är nu avtagna - tyvärr inte tillåtet längre. Det är synd det, som att köra in i en vägg när man smäller på dem där. Kan absolut rekommendera att köpa en kart om man inte vill bränna hundratusentals kronor men ändå få äkta racing. Formelbil light ungefär. Det finns inget bättre än att haka på någon genom första kurvan och känna de varma avgaserna piska en runt halsen, samtidigt som man någon sekund senare kliver på bromsen och lyckas ta honom på insidan.
Selfie:
image.jpeg

Har varit löjligt sugen några ggr. speciellt på en ICC för att få mer, 'billig', bantid, men man kan inte hålla på med allt...

...en vacker dag kanske! Kul är det. Snuskigt kul!
 
På tal om AMG så måste jag bara flika in och hylla den här besten. Mercedes AMG 'The hammer'.
Baserad på en bil som jag en gång ägt nämligen en 300E W124 så vet jag inte om det finns något coolare:

1986_AMG_Hammer_E_(_based_on_Mercedes-Benz_300_E_)_001_7885.jpg


Edit: Här har ni en video på när Chris Harris sladdar omkring med coupe-varienten:

 
Senast ändrad:
När jag kör riktig bil lånar jag päronens men det här är min "bil" det.
image.jpeg

Vattenkyld 125cc Rotax max med Kosmic (Tony Kart EVRR)-chassi. Samma grejer som TK fast andra dekaler och målningar. 28,5 hästar. Låter inte mycket men den hissar på rätt bra. Nog för att gasa ut med bredsladd på rakan ur depån och för att köra powerslides om man vill det. Har frambromsar på bilden men de är nu avtagna - tyvärr inte tillåtet längre. Det är synd det, som att köra in i en vägg när man smäller på dem där. Kan absolut rekommendera att köpa en kart om man inte vill bränna hundratusentals kronor men ändå få äkta racing. Formelbil light ungefär. Det finns inget bättre än att haka på någon genom första kurvan och känna de varma avgaserna piska en runt halsen, samtidigt som man någon sekund senare kliver på bromsen och lyckas ta honom på insidan.
Selfie:
image.jpeg

Stig? "Some say that he knows two facts about ducks and both of them are wrong"
 
Ni som tvivlar på RS6 bör se Chris harris


Som Audi-ägare kanske man är partisk, men rent designmässigt skulle jag aldrig välja BMW eller Mercedes före Audi. Bryr mig inte nämnvärt om vilken bil som har mest "power" eller "torque". Tilltalar bilens yttre mig så är det den jag väljer, och det är Audi:)
 
Den där är hur jävla fet som helst. Fälgarna som går utanför skärmarna jag reagerade på. Vansinnigt smaklöst (och nedgradering vad gäller funktion).

Nu har jag bara "vanliga" karossen men mina hjul slickar precis skärmkanten. Valsat, kapat och sen fin filat av däcken så nu går det fritt med. :D
Fram var jag dock tvungen att höja lite då däcken hade en ovana att "nypa" skärmkanten när man rattade om från fullt till fullt vid krypkörning...
 
Jadu, vad ska man säga. Skulle inte ens uttrycka mig sådär och ändå är det JAG som nyss gått från att vara barn till att bli 18 och "vuxen". Tänker inte ens bemöda mig med att ge något svar på det där...speciellt inte till någon som diggar bilar som ser ut sådär. Stackars Merca. Våldtagen. Fy...
Tänk att du ser mig rulla upp i den bilen bredvid dig vid rödljuset. Sänker rutan, i bilen finnes 3 extraordinära pinglor som du börjar fantisera över.
Du:
"Men.. Meh men.. Jag är iaf snabbare runt Nürnbürg!!"
- Vad är det? Utbrast den ena tjejen.

Vad är så fel med bilen? Vill du ha 14" fälgar så att du kan dra den runt Go Cart banan?
Visst var den lite överdriven kanske, tog första resultatet av google-sökningen. Räcker nog med 19".

Jag är inte mycket äldre än dig, men får en bild av att du är lite för pretentiös, inget illa menat mot dig. Ser ut att vara ett stort intresse för dig och du besitter på en bra kunskap såhär tidigt. Har märkt att du kan bli lite för naiv och slänga ur dig massa påståenden som tidigare i tråden.

Ha det gött. :)

Hands of min bil @Guden ! :mad:

Skämt å sido så är första Black Serien likt bilden du la upp riktigt fet. Sen vet ju alla som "gillar bilar" att Bmw m5 är bättre än Audi Rs6. Audin tar man ju till fjällen, inte till Ringen. ;)

@Bjoerlin76 Black Series CLK ser ut sådär sånär som på de oerhört fula fälgarna och utblåsen. Annars är den ju brutalfet! Finns till och med en ännu värre Clk med tillägsnamnet DTM. Massa lackad kolfiber på den kärran...

301247d1420084273-clk-dtm-2.jpg


I övrigt känns det ändå som att killarna på AMG måste vara de som rökt på mest av Audi Bmw och MB för dom har ju lätt skapat flest helt vansinniga bilar.

Yepp CLK DTM rattade man med en del i TV-spel. En dröm. :cigar: Bra smak min vän!

Märkte nu att jag råkade blanda ihop lite utav inläggen. Jag uttalade mig givetvis om utseendet/designen och inte om vilken som var snabbare runt banan. :)

Smaken är som baken - visst, men har verkligen svårt att förstå hur en M5a skulle se råare ut än best som RS6.

På tal om AMG så måste jag bara flika in och hylla den här besten. Mercedes AMG 'The hammer'.
Baserad på en bil som jag en gång ägt nämligen en 300E W124 så vet jag inte om det finns något coolare:

1986_AMG_Hammer_E_(_based_on_Mercedes-Benz_300_E_)_001_7885.jpg


Edit: Här har ni en video på när Chris Harris sladdar omkring med coupe-varienten:


"Det var bättre förr". :cool:
Har en polare som har 2 st 500E. Brutala v8or! Utseendet är mumma. Hade kunnat ställa upp att bli påkörd av en, bara sådär.
 
Nu har jag bara "vanliga" karossen men mina hjul slickar precis skärmkanten. Valsat, kapat och sen fin filat av däcken så nu går det fritt med. :D
Fram var jag dock tvungen att höja lite då däcken hade en ovana att "nypa" skärmkanten när man rattade om från fullt till fullt vid krypkörning...
Låter ju perfekt, det är säkert skitsnyggt! Tycker själv att det kan göra en grym skillnad för en bil att bredda den till kanterna. :)
 
BMW-fans påminner mig väldigt mycket om Manchester United-fans, extremt störande individer som skyller på otur varje förlorad match samtidigt som de höjer deras korpen-lirare till skyarna.. NI ÄR BAJS. Ni är sämst. Truppen är sämst. Tränaren är sämst. Giggs satte på sin brorsas fru. De Gea ÄR bra, håller med där. Fan va arg. :rage:.
Klockren beskrivning av BMW-fanboys. Och Audi-fanboys. Och Mercedes.....Volvo....alla märken.....för att inte tala om alla mobilmärken. Märkesfanboys är som religiösa sekter. De lever sitt enögda liv med megastora skygglappar och ser hur konstiga ANDRA sekterister är. Jag vet inte hur många gånger jag hört Jehovas Vittnen klaga över hur märkliga scientologerna är.

Men fanboys gör forumtrådar roligare. Det har gått åt mycket popcorn till denna tråd.
 
Klockren beskrivning av BMW-fanboys. Och Audi-fanboys. Och Mercedes.....Volvo....alla märken.....för att inte tala om alla mobilmärken. Märkesfanboys är som religiösa sekter. De lever sitt enögda liv med megastora skygglappar och ser hur konstiga ANDRA sekterister är. Jag vet inte hur många gånger jag hört Jehovas Vittnen klaga över hur märkliga scientologerna är.

Men fanboys gör forumtrådar roligare. Det har gått åt mycket popcorn till denna tråd.
Det har du rätt i.

Har bara lite svårt att förstå det ibland då jag aldrig haft en så speciell kärlek till ett visst märke. Kanske lite avis :rolleyes:. Ser och erkänner brister i något jag äger och hyllar konkurrenter som är bättre.
 
Det har du rätt i.

Har bara lite svårt att förstå det ibland då jag aldrig haft en så speciell kärlek till ett visst märke. Kanske lite avis :rolleyes:. Ser och erkänner brister i något jag äger och hyllar konkurrenter som är bättre.
Kliokt. fortsätt så.

Vem som är herre på täppan av märkena i en viss storleks och prisklas är ju extrem färskvara. Modellbytena ligger ju inte i fas med varandra och bäst är ju ofta det märke som senast gjorde modellbytet. Ett par år tidigare eller senare är det ofta andra rangordningar.

Det jag skrattar mest åt är de som köper begagnade bilar och hävdar att den är bättre än kompisens bil, därför att den senaste av hans märke vunnit några tester. Men i testerna av den aktuella årsmodell han köpt ansågs den föråldrad och kom på sista plats. Jag känner en sån som nyss köpt en två år gammmal bil och hävdar att den är bättre än kompisens ett år gamla bil, av tidigare nämnda anledning. Jag säger inte vilka märken det handlar om, för att inte trampa nån på tårna.
 
När jag ändå är i farten kan jag dra en fotbollsliknelse till: Vilken skillnad är gemensamt mellan fotbollssupportrar kontra spelare och mellan bil-fanboys kontra bilförsäljare?

Fotbollssupportrar ändrar sig ALDRIG. De flesta fotbollspelare byter arbetsgivare med jämna mellanrum. För varje ny arbetsgivare är de lika hängivna sitt lag och supportrar, men glömmer lika fort vilka supportrar de tidigare förklarat sitt livslånga hjärta till, när de bytt arbetsgivare.
 
Men det är ju som med klockor.
Kommer ungtupparna i en Bmw och frågar cheferna vad de kör så är ju svaret man "vill höra" Mercedes. Då vet man ju att han är påväg ut och är en gammal gubbe. Kör han däremot RR eller Bentley har man inte mycket att komma med och så sitter man fast där man är ett tag till så att säga.. :D
 
Ny tjänstebil om 2v. Blev framhjulsdriven Volvo. Ska bli intressant att se hur den känns, dels för att jag nästan aldrig kört Volvo. Än mindre haft en själv. Fanns inte mycket att välja på.
Trist läge när 7.5pbb är max och man ej får lägga till själv + vinterdäck måste ingå. *Suck*
Lite nervös för att jag kommer tycka lika illa om framhjulsdrift denna gång.
Kört 520d senaste 3åren. Helt okej bil, inget märkvärdigt.
Innan det Audi A6. Har minst sagt svårt för framhjulsdrift. Rycker och drar i ratten när man gasar. A6an kändes dessutom väldigt framtung. Niger in i svängar. Invändigt är dock A6an kung.
Känns Volvo mer eller mindre framhjulsdriven än Audi!? (Om ni förstår vad jag menar)
 
Tillbaka
Topp