• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Mindre skulle säga. Men det är stor skillnad på v60/s60 och V70. Den senare är en död fisk på vägen, den förstnämnda riktigt trevlig.
 
De gånger jag kört/åkt Volvo slås man alltid av att stolarna är världsbäst. Få som gör så bra stolar som Volvo och visst åker man bra i dom. Dock inte en bil man blir så motiverad att köra lite inspirerat med på gott och ont.
 
Njaee
Tror inte många väljer en v70 ist för 5 serie eller e klass eller a6
V70 är ju långt ifrån premium specielllt med traktorbrummet.

Tror v90 kan iaf få en att snegla på volvo.

I sverige tror jag allt detta stämmer men inte utanför Sverige dock. Volvo är svenskt och Svenskt är jante. I Usa är ju Volvo premium bland hemmafruar och literära. XC90 har ju sålt som smör där med.
 
I sverige tror jag allt detta stämmer men inte utanför Sverige dock. Volvo är svenskt och Svenskt är jante. I Usa är ju Volvo premium bland hemmafruar och literära. XC90 har ju sålt som smör där med.

Jag menade här.
Nya XC90 är ju inte direkt någon billig historia så premium bör den vara.
En v70 känns ju inte premium om du förstår vad jag menar, nya v90 pekar tydligare på premium o lyx
 
@80s kanske vill dela med sig utav erfarenheten ifrån RS6 :)

Jag har kört RS6 och RS7 på testbana och dem är grymma för att vara den typ av bil. Så jäkla brutala ...
Vad ska man säga, rs6 är inte gt3 men rakt fram kör rs6 (icke perfornance edition) dvs helt org 0-100 3,56 angivet 3,9 av fabrikör.
Perf edition bör prestera närmare 3,3 eller så.
Tillräckligt snabb för många helt enkelt..
 
Vad ska man säga, rs6 är inte gt3 men rakt fram kör rs6 (icke perfornance edition) dvs helt org 0-100 3,56 angivet 3,9 av fabrikör.
Perf edition bör prestera närmare 3,3 eller så.
Tillräckligt snabb för många helt enkelt..

Även jag som avskyr Audi älskar RS6. Den är grym helt enkelt.
 
De gånger jag kört/åkt Volvo slås man alltid av att stolarna är världsbäst. Få som gör så bra stolar som Volvo och visst åker man bra i dom. Dock inte en bil man blir så motiverad att köra lite inspirerat med på gott och ont.

Kan inte gälla alla modeller va? De större är väl ok men i v40 kan det inte sitta påkostade stolar, bland det sämsta jag har suttit i.
 
De gånger jag kört/åkt Volvo slås man alltid av att stolarna är världsbäst. Få som gör så bra stolar som Volvo och visst åker man bra i dom. Dock inte en bil man blir så motiverad att köra lite inspirerat med på gott och ont.
Stolar? Volvo? Aldrig upplevt det. Känns som en traktorstol, hög och obekväm.
 
Jag kan inte uttala mig om de mindre men v60, v70 och upp är bättre än mycket annat där ute om man är över 1.95. Visst, bmw sport och komfort stolar i fem och sju serien är minst lika bra om inte bättre men de är tillvalsstolar. Och vem föredrar inte en komfortstol från bmw?
 
Då tycker vi olika helt enkelt. Min uppfattning om Volvos samtliga nya dieslar är mer symaskin än traktor.
Ja, faktum är att BMW's diesel låter förvånansvärt mycket på tomgång och med mer vibrationer är Volvos 5cyl. Känns inte premium på en f ö trevlig bil (318D -14 jämfört med V70D3 -13 som är två bilar jag regelbundet kör).
 
Volvo, är jag puckad om jag köper (leasar) xc60 idag?

Tänker på att det kommer en ny? om 2 år? Nya v90 verkar inte så kul.

Kollat på Mercedes GLC men det är 1 års leveranstid.
 
Tillbaka
Topp