Hur är kvalitén? Den är riktigt fräck dock och mycket coolare än diverse Yaris, Polo osv.Billig, och känsla därefter. Men lätt att fickparkera
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur är kvalitén? Den är riktigt fräck dock och mycket coolare än diverse Yaris, Polo osv.Billig, och känsla därefter. Men lätt att fickparkera
Gillar man träbänk med sittunderlag så känner man sig som hemma. Polo GTI är lite hårigare om du vill ha liten cooling.Hur är kvalitén? Den är riktigt fräck dock och mycket coolare än diverse Yaris, Polo osv.
Hyrde en 500 i Milano i höstas. Blev väldigt positivt överraskad! Känslan på reglage osv är väl kanske ingen höjdare men bilen är oväntat stabil i motorvägsfart och extremt smidig på trånga, italienska gator. Jag misstänker att vi hade klenaste bensinaren då den var ENORMT trött, men när man väl kom upp i fart var den som sagt riktigt stabil och skön. Vi färdades fyra pers och weekendpackning mellan Antibes och Monte Carlo och även om det var trångt så gick det.Hur är kvalitén? Den är riktigt fräck dock och mycket coolare än diverse Yaris, Polo osv.
Tips på bil kring 10k, ett akut behov av extrabil verkar ha uppstått så måste ha en. Kikat på honda civic 99-02. De brukar vara driftsäkra och billiga att äga. Fler tips?
Tips på bil kring 10k, ett akut behov av extrabil verkar ha uppstått så måste ha en. Kikat på honda civic 99-02. De brukar vara driftsäkra och billiga att äga. Fler tips?
Vi har en Nissan Micra från - 04 som vi ägt i ca. 10000 mil och den bara går och går. Bilen har vi som andrabil och jag har aldrig i hela mitt liv ägt en bil som har varit så problemfri.. Den är naturligtvis fruktansvärt tråkig att köra och man sitter inte speciellt bra i den, detta är dock inget problem när man kör korta sträckor. Rekommenderas starkt, i synnerhet om ni har en lite trevligare bil till de längre turerna![]()
Tack för input! Den där Clion såg ju riktigt fräsch ut faktiskt. Velar lite kring hur stor jag behöverxmen egentligen bara så man fixar samåkningen till jobbet hjälpligt då vi som sagt har en större kombi också.Jag har ingen koll på vad det är för storlek eller vart i landet du befinner dig men det finns ju en del att hitta i den prisklassen som ändå är helt ok. Clio är ett tips jag har då de finns många och de ofta går att hitta billigt. Åker billigt gör man med i dom men långt ifrån roliga. Är du lite händig och kan tänka dig att byta en flygel, kofångare kan du ju hitta en del bilar som smakar räcken eller snödriva nu i vinterväglaget för en billig peng och sen även kunna sälja dyrare.
Här är iaf ett tips från Stockholm efter en snabb Blocket sökning:
http://www.blocket.se/stockholm/Renault_Clio_1_4_Nyservad_12_800_Mil_Nyskick_64783855.htm?ca=11&w=3
Fast en saab är törstig (likt volvo och flera) och en växellåda i en Saab som gått 18k+ lär ju vara slut när som. Sen är det ju i Tobias fall tänkt som extra bil fattar jag det som..
Jag har haft en Abarth och den var riktigt rolig faktiskt. Klena bromsar och maxade ut på 220km/h men rolig bil för pengarna! Drog typ nada och man kunde hålla fullt mest hela tiden. Kul funktion var sportläget när den stiftade upp styrningen och ökade på laddet. Kvalitén var helt ok, lite burkig samt dåligt ljudisolerad men känslan var bra. Välj en med xenon och riktig klima samt värme i stolarna.Någon som har erfarenhet av Fiat 500?
Tror inte TS budget räcker till en maxad Abarth...Jag har haft en Abarth och den var riktigt rolig faktiskt. Klena bromsar och maxade ut på 220km/h men rolig bil för pengarna! Drog typ nada och man kunde hålla fullt mest hela tiden. Kul funktion var sportläget när den stiftade upp styrningen och ökade på laddet. Kvalitén var helt ok, lite burkig samt dåligt ljudisolerad men känslan var bra. Välj en med xenon och riktig klima samt värme i stolarna.
Tillägg: Stolarna var grymt bra, sidostöd samt bra komfort!
Tror inte TS budget räcker till en maxad Abarth...
Den är så jävla ball... Älskar när tillverkare tar små småstadsbilar och bygger något sinnessjukt av dem. 695 är ett praktexempel!En Abarth 695 Biposto vore ju en dröm! Tror få bilar kan hänga med en sån på små kurviga vägar eller mellan rödljusen...
Den är så jävla ball... Älskar när tillverkare tar små småstadsbilar och bygger något sinnessjuk av dem. 695 är ett praktexempel!Lite som Renault 5 Turbo fast modern i sjukhet.
Har kört både Abarth och icke-Abarth. Så länge du inte frisör och/eller tjej måste du ha Abarth.Någon som har erfarenhet av Fiat 500?
Har kört både Abarth och icke-Abarth. Så länge du inte frisör och/eller tjej måste du ha Abarth.
Abarthen var ganska stötig och dan men skoj att köra. Icke-Abarth är väl som andra tidigare konstaterat smidig att parkera...
Men jag skulle hellre köpa en MINI (S) i den kategorin av bilar.
Himla tjat om förbrukning. Man ska faktiskt köra rätt långt för att det ska bli en massa pengar av det, "andrabilar" brukar väl inte köras så förbannat mycket.
Eller så kör man tjänstebilen med fritt drivmedel så mycket som möjligt och sparar på den privatägda andrabilen.Imo är "andrabilen" den du pendlar med till jobbet, för att inte "slita" på finbilen(som endast används helger och kvällar) då vill man ju att den drar så lite som möjligt..
Köp den bil du bestämt dig för då?Jo, fast en Mini S från 2014 är minst dubbla pengarna. Vill ha så nytt som möjligt och betala cirka 70-80k..
Ett litet aber är ju bara att man måste ha tillgång till tjänstebil dåEller så kör man tjänstebilen med fritt drivmedel så mycket som möjligt och sparar på den privatägda andrabilen.
Kör drygt 2000 mil om året med tjänstebilen och 300 med andrabilen... Det är dyra mil...