Jupp, ett riktigt mumsigt potthål….
Får hoppas att den går att laga.
Var i landet finns du? SRM i Malmö är duktiga på dylika rep. Verkstan ser ut som om en bomb detonerat där inne men låt inte skenet bedra falgrenovering.se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jupp, ett riktigt mumsigt potthål….
Får hoppas att den går att laga.
Tack för tipsetVar i landet finns du? SRM i Malmö är duktiga på dylika rep. Verkstan ser ut som om en bomb detonerat där inne men låt inte skenet bedra falgrenovering.se
Beklagar! För mig ska fälgar vara skrapfria, faktiskt det första jag tittar efter när jag köper bil.Jag har har inte sagt ett ord på två timmar....
Givetvis så var svaret på min fråga "nej jag har inte märkt något"......
har mailat Intera nu.Beklagar! För mig ska fälgar vara skrapfria, faktiskt det första jag tittar efter när jag köper bil.
Frugan skrapade framfälgen på min förra bil, lämnade in till Mycar i Täby som tog 2500 kr för att lacka om. Dock ska inte man förvänta sig att allt blir 100% igen.
En del tycker att det är snyggt med stretch, jag personligen gillar när däcken är utanför fälgen samt med låg däckprofil.Måste ändå fråga, varför sticker fälgen ut mer än däcket gör? Funktion eller tycker ni det är snyggt?
Dyrt men samtidigt gratis. Den kommer ju mycket sannolikt att fortsätta uppåt. Men så var det ju det där med att hitta en miljon över att parkera i en bil man kan använda 100 mil om året typ.Prisvärt som sjutton enligt mig då det knappast går att komma över en sextitalsitalienare med V12 billigare. Däremot är dyrt till extremt dyrt att underhålla en sådan här.
Men den blir tyvärr inte aktuell för mig ändå denna sommar.
Dyrt men samtidigt gratis. Den kommer ju mycket sannolikt att fortsätta uppåt. Men så var det ju det där med att hitta en miljon över att parkera i en bil man kan använda 100 mil om året typ.
Harry Metcalfes motorrenovering på Espadan kostade väl 30.000 pund, säger en del om underhållskostnaderna...
Ett lätt val av bränsle om det inte varit för hur mycket svider att betala malus-skatt.Hämtat ut nya firmaspjutet, det blev 100% diesel efter att ha hört bekanta beklaga sig över sina batteribilar hela vintern
En knallblå Arteon Shootingbrake med extra allt, än så länge få saker att klaga på förutom en lite knakande interiörpanel
Mvh
Ola G
Intressant! Bentley CGT är inget jag ens funderat över, kommer nog inte äga en sådan men ska kolla lite recensioner om ZF-låda. Manuell låda är ju inte helt fel i den bilen tror jag.Har själv sneglat lite på en Granturismo sport med zf lådan och inte mc lådan, verkar vara en trevlig gt bil med få konkurrenter det skulle eventuellt vara en Bentley CGT.
Ja inte faller det ut till 2.0l diesels fördel direktEtt lätt val av bränsle om det inte varit för hur mycket svider att betala malus-skatt.
Lite råd om någon har lust;
Sålde en gammal Subaru Forester för 2 veckor sedan.
Har aldrig strulat för mig, dock så var oljenivån för låg och behövde fyllas på.
Köparen kom och hämtade bilen med en ciderflaska med olja som han hällde i innan han stack.
En affär på 20k och inga papper skrevs utan endast betalning och sen papper till transportstyrelsen.
Idag får jag nedan SMS...
Hur skulle ni agera? Så jävla trött, första gången jag säljer privat. Tryckte som fan på att det är en bil som gått 32000(!) mil och att jag såklart inte lämnar några garantier. Är det något vanligt blåsningsförfarande?
Det tråkiga med mc lådan är väl att det är en Ferrari F1 låda vet inte hur trevlig den är i stadsmiljö bla.Intressant! Bentley CGT är inget jag ens funderat över, kommer nog inte äga en sådan men ska kolla lite recensioner om ZF-låda. Manuell låda är ju inte helt fel i den bilen tror jag.
Men för helvete, vilken röv... Tyvärr inga goda råd att ge men det var en bra påminnelse varför jag avskyr blocket.
Svarar man alltså inte på 11 minuter så dras man inför rätta. Be honom att vidarebefordra ditt nummer till sitt juridiska ombud och önska honom lycka till...
Ser precis vad det är för typ av person. Han kommer aldrig kunna driva en process. Säg att du gärna går hela vägen.
Precis som tidigare skribenter skrivit så har du absolut ingenting att oroa dig för. Självklart är det riktigt tråkigt för köparen (och indirekt även för dig), men det är helt enkelt sådant som händer.Ser precis vad det är för typ av person. Han kommer aldrig kunna driva en process. Säg att du gärna går hela vägen.
Han kommer skrika, vråla och hota i SMS men det händer inget mer sen. Nån process sker aldrig.
Som sagt - säg att du gärna tar ditt ansvar - när en tingsrätt sagt sitt...Tack alla för svar... Ja, nu anklagar han mig för att vara en lögnare och allt vad det är, han vill sälja bilen för 11.000kr som reservdelsbil till någon firma (som han säkert inte alls har någon koppling till om den nu finns) och att vi ska dela förlusten. Den kokar efter 2 kilometer nu enligt honom... Han provkörde den i närmare 1 mil med mig, varvade ur och höll på i säkert 2h och kikade under huven och snacka.
Första och sista försäljningen av en bil till privatperson.
Återigen, tack för era inputs jag ber honom snällt att köra en rättsprocess eller vad han nu önskar.
Allt gott!
Jag hade varit iskall och blockerat honom, precis som flera är inne på här ovan har han (mycket) begränsade möjligheter att nå framgång.Tack alla för svar... Ja, nu anklagar han mig för att vara en lögnare och allt vad det är, han vill sälja bilen för 11.000kr som reservdelsbil till någon firma (som han säkert inte alls har någon koppling till om den nu finns) och att vi ska dela förlusten. Den kokar efter 2 kilometer nu enligt honom... Han provkörde den i närmare 1 mil med mig, varvade ur och höll på i säkert 2h och kikade under huven och snacka.
Första och sista försäljningen av en bil till privatperson.
Återigen, tack för era inputs jag ber honom snällt att köra en rättsprocess eller vad han nu önskar.
Allt gott!
Jag hade varit iskall och blockerat honom, precis som flera är inne på här ovan har han (mycket) begränsade möjligheter att nå framgång.
Är du säker på att bilen verkligen hhavererat? Det är förvisso inget unikt fel men jag får lite vibben av att han försöker köra en fuling / blåsning. En kompis som arbetar med bilar råkar ut för liknande bekymmer då och, med kunder som kommer tillbaka.
Han arbetar på en stor kedja så de har ju rutiner (”ta den till märkesverkstaden”) men det är ingen som vill göra det, istället vill de ha prisavdrag då de känner någon som kan fixa felet billigt...
En klassisk arbetslös mytoman då som lever på "smarta" affärer.Jag har bett honom skicka bilder på dessa "fotobevis" han säger sig ha fått från någon auktoriserad Subaru-verkstad men han snackar bara runt det. Han var väldigt märklig, mkt trevlig men märkligt. Är tveksam på att den har havererat.
Under den korta tid vi hade kontakt i samband med köpet var han både på jobbmöten, arbetslös, handlade med aktier på avanza osv. Trevlig men väldigt oberäknelig i sitt sätt.
Jag stänger ärendet här, meddelat han får ta det den juridiska vägen. Och så har jag dörren låst på dagarna i några dagar.
Det tycker jag som sagt att du gör helt rätt i! Det är bara att glömma och gå vidare i livetJag stänger ärendet här, meddelat han får ta det den juridiska vägen. Och så har jag dörren låst på dagarna i några dagar.
En del tycker att det är snyggt med stretch, jag personligen gillar när däcken är utanför fälgen samt med låg däckprofil.
Hade jag varit i din situation hade jag bett hen dra åt helvete........indirekt. 2v......personen kan ha gjort vad som helst med bilen.....