• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

då det väntas tillökning samt golftokig har jag sökt efter en till bil modell större kombi.
Har fastnat för en Mercedes e220 AMG 2018 med bra utrustning som panorama, parkvärmare, stor skärm och 4matic.
Någon här på KS som har erfarenhet av den här typen av Mercedes och ska dela med sig av feedback?

det står mellan Volvo V90 och E-klass.

då det väntas tillökning samt golftokig har jag sökt efter en till bil modell större kombi.
Har fastnat för en Mercedes e220 AMG 2018 med bra utrustning som panorama, parkvärmare, stor skärm och 4matic.
Någon här på KS som har erfarenhet av den här typen av Mercedes och ska dela med sig av feedback?

Gå på e-klassen du. Alldeles för många av mina bekanta har småproblem med sina v90 för att det ska kännas som en slump. Vibrationer, aktiva strålkastare som inte fungerar m.m.

@Jey jag håller med @alfgren ovan. Har tre vänner med nya v90 och de strular hela tiden. Mjukvaran är tydligen otroligt buggig också.

Sen är bilen stor men utrymmet litet.
Alla 3 letar nya inom en snar framtid.

Rak och bra feedback, ja småfel kan vara riktigt störande på en såpass nyare bil. Fick ändå känslan att Volvo kommit upp sig lite i premium segmentet men kanske tappat på andra bitar, ända anledningen från början att det lutat åt Mercedes är att Volvo är näst intill standardbil i den här delen av landet och brukar inte gilla att ”följa strömmen” samt att jag inte tidigare ägt en nyare Mercedes och någon gång ska vara den första.

men får nog slå säljaren en signal på måndag ;)

@Jey
De gillar bilarna men stör sig mycket på buggar och diverse fel. 2 av bilarna har gått ner i sköldpaddsläge på motorväg och fått ringa bärgare. Bromsskiva som strular och annat.
V60 verkar lida av liknande strul. Random saker som är störiga och kräver service eller samtal till support.

De är alla ca 1,5 år gamla så det kan ju ha blivit bättre men ändå bra att veta nu när de är i premiumprisklassen.

Jag kör en c300de och en polare e-klass.
Inga problem med våra förutom att mitt partikelfilter strular och måste bytas efter 2000 mil. Varav 75% på el av de milen.

Jag skulle satsa på tyskt. 👍

Jag är ju Inte direkt opartisk men har under mina 2år som säljare för Volvo haft två kunder med problem. Men såklart har och finns det problem. Åkte själv eklass i mitt tidigare jobb och störde mig på dåliga stolar och dåliga bromsar. Fick byta två uppsättningar bromsar på 8000mil. Men i övrigt är e-klass trevlig och hade nog själv valt en sådan pga dess utrymme och att den inte är lika mainstream. Fin digital display också med amb light

Alla bilar har ju problem.
Min förra Bmw som var helt ny fick jag strul med efter 1000 mil. Då var det ett spjäll som hade fastnat så det blev baksug i systemet om jag minns rätt.

De fixar ju det rätt smidigt oftast när det är nya bilar men det är så störigt när de kostar så pass mycket.

Alla bilar har ju problem.
Min förra Bmw som var helt ny fick jag strul med efter 1000 mil. Då var det ett spjäll som hade fastnat så det blev baksug i systemet om jag minns rätt.

De fixar ju det rätt smidigt oftast när det är nya bilar men det är så störigt när de kostar så pass mycket.
Hört att Tesla är problemfri

E klass är i en annan klass.
Främst i komfort o vägljud.
Volvo har en del att lära där

Provkör båda...det är båda två mycket bra bilar med många styrkor och få riktigt stora svagheter.

Jag hade nog valt MB:n som så många andra här inne, den känns lite mer elegant och ovanlig. Med det sagt tycker jag inte att stolarna är speciellt bra, och inredningen är ganska plastig jämfört med Volvo som känns betydligt mer solid.

Jag gick nyligen från en A4 Avant 2.0 TDI '17 till en BMW Touring 520i '19. Herrej-vlar vilken skillnad det är i åkkomfort. Audin var grym, men BMW:n är (för att använda en klyscha) something else.
Skillnad på A4 som är ~3serie och 5 serie också.

Min upplevelse är att Mercedes knäpper båda sina tyska rivaler på fingrarna vad gäller komfort.

Men förbise inte Jaguar XF i den storleken.

Är det möjligtvis någon som sitter på en Cayman S och vill sälja? Typ 987?
Finns nästan inga objekt att köpa där ute...

Det finns en gul på blocket ganska låga mil om jag inte minns fel.
Den gula i Piteå är borttagen/såld. Var sugen själv men way för långsam i vändningarna.
Har polare som snart tröttnar på mitt eviga fönstershoppande och pladder om roliga bilar - kommer ju aldrig till skott. :hilarious::hungover:
Men men, det kommer fler chanser.

Hade en sådan Mercedes fast utan 4-matic från 2017 som jag hade i tre år till 2020. Fantastiskt bekväm bil av hög kvalitet och inte ett enda bekymmer under dessa år. Skulle aldrig välja en V90 istället för e-klassen!

BA80296C-E11F-439B-97B1-9DD0E4AE1D91.jpeg

Idag firas fyra problemfria veckor med Jaggan. Otippat!

Som att åka på moln, nu när originalfälgarna ersatt nittontummarna.
Måste väl iofs erkänna att jag hunnit vänja mig vid utseendet, och att detta nu ser lite konstigt ut.
Nåja, en ordentlig rengöring från asfaltsrester och bromssot så blir det nog bra sen.

Den gula i Piteå är borttagen/såld. Var sugen själv men way för långsam i vändningarna.
Har polare som snart tröttnar på mitt eviga fönstershoppande och pladder om roliga bilar - kommer ju aldrig till skott. :hilarious::hungover:
Men men, det kommer fler chanser.
Vägen dit är ju också rolig. Som att hitta den perfekta klockan...

Men när det gäller begagnade bilar så är det inte lätt att hitta något som stämmer till 100%. Valet blir ju en kompromiss oavsett på något sätt.

Hej igen Bullen,

Fick svar nu från honom, kanske är det så att den är på verkstad. Någon som kan utröna av den lilla infon vad som skulle kunna var felet isf? Hur långt är ett snöre kanske... Något som är lätt att orsaka själv om man gör något tokigt när man fyller på med vätskor etc?
Tycker ju synd om honom om den bara pajat sådär men den här ju Aldrig kokat eller strulat i min ägo på 1.5år...

"Ja, absolut, du verkligen tror att Jag hittar på att tjäna några små pengar?Jag blev bara förbannad när den första killen som undersökte bilen med 30 ars! erfarenhet i subaru bilar så allt, nu stå bilen på verkstad parkering, det kommer nästa vecka mer detaljerad bedömning. Efter liten längre sträcka kommer direkt bubblor i expansiontank för kylvätska och alla ventilatorer gå på fullt, och det vet du. Och det gör att billen var värt hur du så 5000 eller lite mer :)
Och det gäller affärsetik och moral att säga ursäkta och bjuda på någonting vettig.
Men du vill gå hela vägen ok.
Den kvarnen maler långsamt men säkert."

Hej igen Bullen,

Fick svar nu från honom, kanske är det så att den är på verkstad. Någon som kan utröna av den lilla infon vad som skulle kunna var felet isf? Hur långt är ett snöre kanske... Något som är lätt att orsaka själv om man gör något tokigt när man fyller på med vätskor etc?
Tycker ju synd om honom om den bara pajat sådär men den här ju Aldrig kokat eller strulat i min ägo på 1.5år...

"Ja, absolut, du verkligen tror att Jag hittar på att tjäna några små pengar?Jag blev bara förbannad när den första killen som undersökte bilen med 30 ars! erfarenhet i subaru bilar så allt, nu stå bilen på verkstad parkering, det kommer nästa vecka mer detaljerad bedömning. Efter liten längre sträcka kommer direkt bubblor i expansiontank för kylvätska och alla ventilatorer gå på fullt, och det vet du. Och det gör att billen var värt hur du så 5000 eller lite mer :)
Och det gäller affärsetik och moral att säga ursäkta och bjuda på någonting vettig.
Men du vill gå hela vägen ok.
Den kvarnen maler långsamt men säkert."
Om den trycker ut kompression i vattnet är förmodligen en toppackning blåst. Om inte subaru har egna märkespecifika fel. (Tex sjunkande foder eller sprickor i toppar.)

Men du har väl sålt en beg bil i befintligt skick, så att komma efter någon vecka o hävda fel är ju korkat på riktigt.
Även om det skulle vara nåt fel på bilen nu, kan du ju omöjligt veta och ansvara för hur bilen hanterats efter bilen lämnat dig.

Förmodligen går folk på såna här bluffar och idioter som köparen kan stoppa några extra tusen i fickan.

Tillbaka
Topp