Köp den bil du bestämt dig för då?
Blev en 500 från 2014 till slut. Tack för all hjälp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köp den bil du bestämt dig för då?
Det fungear alldeles utmärkt men särskilt effektivt blir det inte. Räkna med att dieselmotorn kommer gå mycket.Någon som har erfarenhet av V60 D6 AWD från 2013?
Fått korn på att ta över en som tjänstebil på nya jobbet. Tanken är att jag har den ett halvår innan det blir något annat.
Hur fungerar hybridsystemet, särskilt under vintern?
Tack för svaret.Det fungear alldeles utmärkt men särskilt effektivt blir det inte. Räkna med att dieselmotorn kommer gå mycket.
Jag skulle dock nappa direkt ändå, förmånsvärdet är ju närmast gratis.
Nu har du redan handlat men har jobbat med Fiat förr. 500an känns väldigt felfri och finns inte så mycket som kan bli fel. Kul modell med bra andrahandsvärde dessutomBlev en 500 från 2014 till slut. Tack för all hjälp.
Nu har du redan handlat men har jobbat med Fiat förr. 500an känns väldigt felfri och finns inte så mycket som kan bli fel. Kul modell med bra andrahandsvärde dessutom
Aaa ganska sjukt, den är ju inte byggd i italien så det bidrar till att den blir felfriBetryggande att du säger det. Andrahandsvärdet är faktiskt riktigt bra om man ska gå efter blocketpriserna. Skiljer 25k mellan en fem år gammal med 10k mil på mätaren samt en 2014 med 2800 mil.
Polski Fiat.Aaa ganska sjukt, den är ju inte byggd i italien så det bidrar till att den blir felfri![]()
Skillnad är det på italien.... Ett gammalt ordspråk är: En Alfa ägare bekymrar sig aldrig över fel han har idag, han vet att det kommer nya imorgon.Polski Fiat.![]()
Hehehe, förr brukade jag alltid gå in på alfapower.nu och läsa lite när jag kände mig nere. Sedan kändes det bättre.Skillnad är det på italien.... Ett gammalt ordspråk är: En Alfa ägare bekymrar sig aldrig över fel han har idag, han vet att det kommer nya imorgon.
Hahaha helt rätt, helt plötsligt blir allt annat bilägande enkeltHehehe, förr brukade jag alltid gå in på alfapower.nu och läsa lite när jag kände mig nere. Sedan kändes det bättre.![]()
Hahaha helt rätt, helt plötsligt blir allt annat bilägande enkelt
Kommer ihåg en gammal Alfa som såldes, precis innan den lämnades in var den motorrenoverad för 30 000. FÖrsta provkörningen rasar ac-kompressor och spottar ut ett moln av olja på vägen. Bilen säljs och 200mil senare rasar växellåda och motor igen.
Langa upp ett par bilder på den då![]()
Pic or it didn't happen!Blev en 500 från 2014 till slut. Tack för all hjälp.
Grym bil helt klart! Hur är det, finns Alfa som kombineller det är lika stor skam som Jaguar kombi?AbsolutTagen förra sommaren dock.
![]()
Polaren hade en. Snittade 0,19 under året han hade den. Ca 2000 mil körda.Någon som har erfarenhet av V60 D6 AWD från 2013?
Fått korn på att ta över en som tjänstebil på nya jobbet. Tanken är att jag har den ett halvår innan det blir något annat.
De har ju tagit fram en modell som heter giulia men har ingen erfarenhet av den tyvärr!Grym bil helt klart! Hur är det, finns Alfa som kombineller det är lika stor skam som Jaguar kombi?
X-drive power?Apropå bilar och ful parkeringar, man måste älska kunder ibland..
![]()
Sjukt nog vart det inte en enda repa/skada på bilen. Den Landade turligt nog på lyftpunkten men fick dras upp av Quattro power.![]()
Haha jag hade blivit helt vansinnigOh, nära! Påminner mig om en historia farsan berättat flera gånger om sin 928 han hade på 90-talet. Tror han var i Uppsala och hade parkerat någonstans när han skulle handla. När han kommer tillbaka ser han hur bilen gungar litegrann, vafan tänkte han, vad fan är det som händer liksom. Så går han närmare och ser en Volvo 240 som fastnat med dragkroken in under skärmen i fram, och den här jäkla snubben i 240n försökte om och om igen febrilt gasa sig loss, men handbromsen var ju ilagt i 928an så den rörde sig inte en millimeter. Enda som hände var att hela nedre skärmen i fram fick sig en jäkla omgång istället. Pappa lyckades tydligen sansa sig någorlunda...men han blev ju inte så jävla glad. Han är och har alltid varit noggrann med sina grejer - kan tänka mig att en sån där grej inte är helt uppskattad (av någon)
Edit: menat till @MaziK![]()
Min svärfar har en som firmabil, den går som ett spjutAbsolutTagen förra sommaren dock.
![]()
Det blev han också. Med "sansa sig" så menar jag att han inte blev åtalad för grov misshandel..Haha jag hade blivit helt vansinnig![]()
Har en D5. Funkar inte så där jättebra vintertid. Ligger på ett snitt på 0,52 dec o jan.Någon som har erfarenhet av V60 D6 AWD från 2013?
Försökte snabbpimpa bilden, lite väl hårt kanske.