• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Någon som har erfarenhet av V60 D6 AWD från 2013?
Fått korn på att ta över en som tjänstebil på nya jobbet. Tanken är att jag har den ett halvår innan det blir något annat.
Hur fungerar hybridsystemet, särskilt under vintern?
 
Någon som har erfarenhet av V60 D6 AWD från 2013?
Fått korn på att ta över en som tjänstebil på nya jobbet. Tanken är att jag har den ett halvår innan det blir något annat.
Hur fungerar hybridsystemet, särskilt under vintern?
Det fungear alldeles utmärkt men särskilt effektivt blir det inte. Räkna med att dieselmotorn kommer gå mycket.
Jag skulle dock nappa direkt ändå, förmånsvärdet är ju närmast gratis.
 
Det fungear alldeles utmärkt men särskilt effektivt blir det inte. Räkna med att dieselmotorn kommer gå mycket.
Jag skulle dock nappa direkt ändå, förmånsvärdet är ju närmast gratis.
Tack för svaret.
Ja förmånsvärdet blir förmånligt jämfört med motsvarande tråk.specad A4, 320 osv.
Har dessutom fritt drivmedel så den faktiska förbrukningen är inte avgörande för min del.
 
Imorgon hämtar jag besten(or not) :D
Tyvärr är vår i tråksilver......

image.jpeg


Blir en intressant sträcka att köra (Umeå-Stockholm) :)
 
Nu har du redan handlat men har jobbat med Fiat förr. 500an känns väldigt felfri och finns inte så mycket som kan bli fel. Kul modell med bra andrahandsvärde dessutom

Betryggande att du säger det. Andrahandsvärdet är faktiskt riktigt bra om man ska gå efter blocketpriserna. Skiljer 25k mellan en fem år gammal med 10k mil på mätaren samt en 2014 med 2800 mil.
 
  • Like
Reactions: par
Hehehe, förr brukade jag alltid gå in på alfapower.nu och läsa lite när jag kände mig nere. Sedan kändes det bättre. :D
Hahaha helt rätt, helt plötsligt blir allt annat bilägande enkelt:)
Kommer ihåg en gammal Alfa som såldes, precis innan den lämnades in var den motorrenoverad för 30 000. FÖrsta provkörningen rasar ac-kompressor och spottar ut ett moln av olja på vägen. Bilen säljs och 200mil senare rasar växellåda och motor igen.
 
Hahaha helt rätt, helt plötsligt blir allt annat bilägande enkelt:)
Kommer ihåg en gammal Alfa som såldes, precis innan den lämnades in var den motorrenoverad för 30 000. FÖrsta provkörningen rasar ac-kompressor och spottar ut ett moln av olja på vägen. Bilen säljs och 200mil senare rasar växellåda och motor igen.

Jo tack, har några vänner som har samma erfarenheter. Dessutom med rätt nya Alfor med rasade motorer. Även om de nya egentligen ska vara bra.
 
Någon som har erfarenhet av V60 D6 AWD från 2013?
Fått korn på att ta över en som tjänstebil på nya jobbet. Tanken är att jag har den ett halvår innan det blir något annat.
Hur fungerar hybridsystemet, särskilt under vintern?
Polaren hade en. Snittade 0,19 under året han hade den. Ca 2000 mil körda.
 
Oh, nära! Påminner mig om en historia farsan berättat flera gånger om sin 928 han hade på 90-talet. Tror han var i Uppsala och hade parkerat någonstans när han skulle handla. När han kommer tillbaka ser han hur bilen gungar litegrann, vafan tänkte han, vad fan är det som händer liksom. Så går han närmare och ser en Volvo 240 som fastnat med dragkroken in under skärmen i fram, och den här jäkla snubben i 240n försökte om och om igen febrilt gasa sig loss, men handbromsen var ju ilagt i 928an så den rörde sig inte en millimeter. Enda som hände var att hela nedre skärmen i fram fick sig en jäkla omgång istället. Pappa lyckades tydligen sansa sig någorlunda...men han blev ju inte så jävla glad. Han är och har alltid varit noggrann med sina grejer - kan tänka mig att en sån där grej inte är helt uppskattad (av någon) :D
Edit: menat till @MaziK :)
 
Senast ändrad:
Oh, nära! Påminner mig om en historia farsan berättat flera gånger om sin 928 han hade på 90-talet. Tror han var i Uppsala och hade parkerat någonstans när han skulle handla. När han kommer tillbaka ser han hur bilen gungar litegrann, vafan tänkte han, vad fan är det som händer liksom. Så går han närmare och ser en Volvo 240 som fastnat med dragkroken in under skärmen i fram, och den här jäkla snubben i 240n försökte om och om igen febrilt gasa sig loss, men handbromsen var ju ilagt i 928an så den rörde sig inte en millimeter. Enda som hände var att hela nedre skärmen i fram fick sig en jäkla omgång istället. Pappa lyckades tydligen sansa sig någorlunda...men han blev ju inte så jävla glad. Han är och har alltid varit noggrann med sina grejer - kan tänka mig att en sån där grej inte är helt uppskattad (av någon) :D
Edit: menat till @MaziK :)
Haha jag hade blivit helt vansinnig :D
 
Någon som har erfarenhet av V60 D6 AWD från 2013?
Fått korn på att ta över en som tjänstebil på nya jobbet. Tanken är att jag har den ett halvår innan det blir något annat.
Hur fungerar hybridsystemet, särskilt under vintern?
Har en D5. Funkar inte så där jättebra vintertid. Ligger på ett snitt på 0,52 dec o jan.
 
Tillbaka
Topp