TjenaHar 1M gått upp i pris? Tycker det känns som den stått stilla på 400k-ish konstant, men har inte stenkoll.
När jag kollade så låg de lite över 300k.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TjenaHar 1M gått upp i pris? Tycker det känns som den stått stilla på 400k-ish konstant, men har inte stenkoll.
Finns fortfarande potential för värdeökning, köp bara!Tjena
När jag kollade så låg de lite över 300k.
Finns fortfarande potential för värdeökning, köp bara!
Jag har följt Porschemarknaden, främst 911rna i några år nu och skulle själv köpa en i somras men kunde inte förmå mig att betala 100-200k mer än vad dom stod i året innan. Detta gällde främst 997.2 samt 997
rna överlag. För två år sedan kostade en 997 GT3 under 600k för en 07:a bla kunde man även köpa äldre targa´s och cupéer för kaffepengar. Tror jag pröjsade runt 220k för min 996:a -04 i mint condition 2013 (fanns hundratals att välja emellan på blocket). Det är ett otroligt sug och utbudet är lägst typ ever (i hela Europa) så jag åker annat tills det lugnat ner sig lite. Verkar som att det spelar mindre roll ang svensksåld och import när det gäller Porsche och försäkringen skiljer sig bara nämnvärt när jag har kollat gällande 911. Jag saknar min gamla 911 ofta, sjukt fin balans och känsla i prylarna. Skulle aldrig köpa en automat innan pdk dock.
Nx300h ligger på runt 2000:- vill jag minnasTack! Golf ligger på 1891kr i förmånsvärde, Passat 2166kr, Outlander 1941kr ser jag nu. PHEV är inte helt imponerande att köra, men den känns ändå som ett alternativ än så länge. Det är hustrun som överväger förmånsbil och hon upplever Outlander som lite väl stor, har jag väl insett. Får åka och titta på Golf / Passat verkar det som...
E46an är de mest rostlagning du får lägga pengar påFyror mot sexor är ju en avvägning man måste göra. Allt beror ju på vad man behöver och är villig att spendera. En sexa är ju alltid trevligare men i ärlighetens namn så skulle en fyra med tillräcklig effekt som då var effektiv fungera bra (om inte bättre) i en bruksbil då det inte är det roligaste att betala drivmedel. I en Porsche - sexa utan snack då du inte köper en Porsche för att spara pengar genom låg förbrukning. I en Familjebil/pendlarbil - adekvat effekt och låg förbrukning.
På en annan not, är det någon här som kr E46 325/330 och kan redogöra för eventuella kostnader som kan förekomma utöver vanlig service samt förbrukning? Funderar allvarligt på om man ska lägga undan pengar för vad leasing i tre år skulle kosta mot att köpa en bil för runt 50-70 där man får räkna med viss reparation årligen då det närmast är något att fixa varje månad...
E46an är de mest rostlagning du får lägga pengar på
Jag har svårt att se att du skulle komma upp i närheten av en leasingkostnad om du köper en e46, men är du petig kan du ha svårt att hitta någon i rätt skick för mänskliga pengar. Rost på framskärmar, runt hjulhus och baklucka och lacksläpp på huven är mer regel än undantag.Jo det är ju en av de kostnader man måste räkna in som underhåll/reparationer. Är ju så jävla petig med mina bilar bara så det är lite därför jag överväger privatleasing i samband med att jag vet vad det är de kontollerar/hur petiga de är när det är dags för återlämning av bilen..
Jag har svårt att se att du skulle komma upp i närheten av en leasingkostnad om du köper en e46, men är du petig kan du ha svårt att hitta någon i rätt skick för mänskliga pengar. Rost på framskärmar, runt hjulhus och baklucka och lacksläpp på huven är mer regel än undantag.
En kollega lämnade precis tillbaka sin VW Golf tre år gammal. Bilen såg ut som ny ändå kostade det 14.000kr i "böter" att lämna in den pga slitage. Det är närmast omöjligt vill jag påstå att sköta bilar på det sätt som krävs för att lämna in en privatleasad utan avdrag. Då får den bara stå i garaget.Vet om detta med och har tittat på ett antal bilar. Därav funderingen. Någon här som har erfarenhet av privat leasing av Audi, Bmw eller Mercedes?
En kollega lämnade precis tillbaka sin VW Golf tre år gammal. Bilen såg ut som ny ändå kostade det 14.000kr i "böter" att lämna in den pga slitage. Det är närmast omöjligt vill jag påstå att sköta bilar på det sätt som krävs för att lämna in en privatleasad utan avdrag. Då får den bara stå i garaget.
Nope. Kör C63 kombi -12 just nu.Kör du 996 nu?
Nån mindre kantstötning fälg (avdrag för att byta hela fälgen), parkeringsrepa på stötfångare ( avdrag byte hela stötfångaren), stenskott på huv (=avdrag för att lacka om hela huven).inte så farligt ändå om man ska vara ärlig. Vore dock intressant att få veta vad de räknade upp för den kostnaden. Är det sidostöd på stolen blir man ju sur men stenskott och parkerings bucklor så är det lite mer förstående.
Jobbade som sagt med hyrbilar förr och dom bilarna hade vi bara 6 månader (Mercedes 9) och ibland undrade man hur fan folk som långtidshyrde bilarna behandlade dom. Värsta jag vart med om var en E-klass kombi som såg ut som en hund gått berserk i samt bytt päls i. tror det gick på 100.000+ i kostnad för bara inredningen i "böter"...
Nån mindre kantstötning fälg (avdrag för att byta hela fälgen), parkeringsrepa på stötfångare ( avdrag byte hela stötfångaren), stenskott på huv (=avdrag för att lacka om hela huven).
Nu har varken jag eller kollegan tittat på bilen i hallen men det skulle inte förvåna mig om de aldrig gjort några åtgärder utan bara ställt ut den där. Den såg alltså "ny" ut om man inte gick runt med förstoringsglas.
Får jag gissa att han inte tog någon ny leasingbil? Fått uppfattningen av att dom är grinigare på småsaker dåNån mindre kantstötning fälg (avdrag för att byta hela fälgen), parkeringsrepa på stötfångare ( avdrag byte hela stötfångaren), stenskott på huv (=avdrag för att lacka om hela huven).
Nu har varken jag eller kollegan tittat på bilen i hallen men det skulle inte förvåna mig om de aldrig gjort några åtgärder utan bara ställt ut den där. Den såg alltså "ny" ut om man inte gick runt med förstoringsglas.
Alldeles riktigt. De avslutade leasingen bara. Lite halvgrisigt att sådant ska avgöra isf.Får jag gissa att han inte tog någon ny leasingbil? Fått uppfattningen av att dom är grinigare på småsaker då
Jäkligt grisigt. Det är en av anledningarna varför jag aldrig skulle leasa. Sen är det ganska lätt att räkna på vinsten i att köpa bilen själv på lån och sälja den efter tre år istället, men även utan att räkna på det så inser man ju att det inte är någon välfärd leasingfirmorna sysslar med, utan dom är ju ute efter att tjäna pengar med.Alldeles riktigt. De avslutade leasingen bara. Lite halvgrisigt att sådant ska avgöra isf.
Ja, det är nog svårt att hitta något vettigare än Passat GTE om man vill ha en "vanlig" familjebil med dragkrok och gott om utrymme.Passat GTE verkar vara en sjukt vettig hybrid. Läste senaste testet i Vi Bilägare, och där spöade den banan med det mesta.
Annars är väl Outlander Phev en bil med lågt förmånsvärde. Trist bara att den känns som en papplåda och har supertrist interiör.
Ja, det är nog svårt att hitta något vettigare än Passat GTE om man vill ha en "vanlig" familjebil med dragkrok och gott om utrymme.Passat GTE verkar vara en sjukt vettig hybrid. Läste senaste testet i Vi Bilägare, och där spöade den banan med det mesta.
Annars är väl Outlander Phev en bil med lågt förmånsvärde. Trist bara att den känns som en papplåda och har supertrist interiör.
Hade en e39 i 5 årFyror mot sexor är ju en avvägning man måste göra. Allt beror ju på vad man behöver och är villig att spendera. En sexa är ju alltid trevligare men i ärlighetens namn så skulle en fyra med tillräcklig effekt som då var effektiv fungera bra (om inte bättre) i en bruksbil då det inte är det roligaste att betala drivmedel. I en Porsche - sexa utan snack då du inte köper en Porsche för att spara pengar genom låg förbrukning. I en Familjebil/pendlarbil - adekvat effekt och låg förbrukning.
På en annan not, är det någon här som kr E46 325/330 och kan redogöra för eventuella kostnader som kan förekomma utöver vanlig service samt förbrukning? Funderar allvarligt på om man ska lägga undan pengar för vad leasing i tre år skulle kosta mot att köpa en bil för runt 50-70 där man får räkna med viss reparation årligen då det närmast är något att fixa varje månad...
Nya Boxster
4-cylindriga med turbo
http://www.automotorsport.se/artikl...yrcylindrig-boxermotor-fakta-och-svenskt-pris
Bra knuff i S-modellen må jag säga
Eller om priserna går upp för att det var de sista med 6Härligt! Då hoppas vi att priset på 981 droppar.
Det brukar ju isf dröja några år.Eller om priserna går upp för att det var de sista med 6r
så som det nästan alltid varit med Porsche, sista luftkylda, sista manuella, sista .....
Tänkte dela den här. Fanemig ett av de racigaste motorljuden nånsin. 2-takt o tre cylindrar, helt perfekt...
Haha ja det låter som det går järnet verkligen.Älskart! Låter som det går i 300 när den puttrar fram i stadstrafik!