Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du ska alltså starta entreprenadfirma tolkar jag det somOk, här kommer årets största nerköp.
2015
![]()
![]()
2016
![]()
![]()
Caddyn är en 1,4l bensin på typ 60hk eller något liknande. Jag har aldrig kört en bil som har varvat så mycket i så låg hastighet. Mycket möjligt den sämsta bil/fordon jag har suttit i under hela mitt liv.
Varför gör man då såhär mot sig själv kanske ni undrar?
För ca ett år sedan så träffade jag en snubbe som sa till mig något i stil med:
- Om du nu har lyckats spara ihop till sådana bilar och skotrar/motorcyklar, varför gör du inte något vettigt av dina pengar istället?
Detta är alltså en Norrlänning som iaf försöker att göra något vettigt för en gångs skull.![]()
Du ska alltså starta entreprenadfirma tolkar jag det som![]()
Nice plast!
Är det sant?? Vilken/vilka modeller??Breaking news!
Audi A6 har hela 12 månaders väntetid vid order idag!
Det "kanske" kommer en till sverige, o den får inte vem som helst köpa, köparen måste ha ägt ford gt tidigare eller mååååånga fårrdar.Nu sportar jag inte denna men oj vilket ha begär jag fick! Detroitmässan för nån vecka sedan, ganska lam mässa men denna vägde upp det
Här kan vi snacka bil som kommer bli värd stålar - 250 byggs, Ford handplockar köparna ur sin hög bland tusentals intressenter. 600 000 dollar. Kap.
![]()
Jag har inte riktigt förstått varför nya gt3 rs säljs så dyrt. Har den slutat tillverkas(antar det) ? För att de nya potentiellt blir med turbo?Det "kanske" kommer en till sverige, o den får inte vem som helst köpa, köparen måste ha ägt ford gt tidigare eller mååååånga fårrdar.
Nya ford gt är verkligen superläcker!
Ligger en ute på mobile, tillsalu, en säljare som kanske också får en bil, med "flytande prissättning"
Galet.. Nästan lika galet som att nya gt3 rs annonseras 1 mil över listpris...
Nej det stämmer inte, vem påstår det?Breaking news!
Audi A6 har hela 12 månaders väntetid vid order idag!
Njae... 11-12v fick jag höra.Breaking news!
Audi A6 har hela 12 månaders väntetid vid order idag!
Den va grym!Lol, det var rent back in the days.![]()
Lol, det var rent back in the days.![]()
Överhettad verkar vara ordet. Verkar som att det är en galen inflation på lyxvaror generellt sätt. Men det är riktigt skevt att betala över mille mer än nypris för en Porsche inte ens ett år efter att den blivit lanserad ....Mazik, sitter inte på några svar. Men min tolkning. Överhettad marknad, rs bilarna kommer göras i max 2000 ex och gen 1 är slutsåld. Man får köa till nästa generation, (om det kommer ngn vilket det historiskt har)
Obs att ställa sig i kö idag i sverige, tveksamt om man får en gen II bil, sen påverkar dock världsekonomin köparna och mycket kan/kommer hända nästkommande tid så köerna kan knappast bli längre än de varit nu. Rykten går vidare att gen II kommer erbjudas även manuell, tror detta kan påverka andrahandsvärdet negativt för de som köpt en rs 991 för närmare 3 mil..
Ovan är alltså bara en tolkning och ingen sanning!
Z06an är grym, helt otroligt fin bil. Hade den tidigare z06an och den slog diverse ferrari på det mesta utom kvalitetskänsla(förutom motorkvalle för där vann den medÖverhettad verkar vara ordet. Verkar som att det är en galen inflation på lyxvaror generellt sätt. Men det är riktigt skevt att betala över mille mer än nypris för en Porsche inte ens ett år efter att den blivit lanserad ....
Bara att kolla platinum cars, de satsar på över 1000 sålda bilar i år, alla bilar de säljer är väl inte ferraris men ändå...
Hade jag velat ha en bandräpare så vet jag vad jag hade valt
![]()
Ok, så jag har en hyfast gedigen bilhistorik men har i dagsläget en nyligen utplockad "brukis" en A-klass 180 CDI, AMG 2016.
Tänker komplettera med något kul till vår/sommar, har varit steninne på en 997 men flaggan svänger fort och det ligger antal dinkor på nöjeskontot...
Skulle gärna vilja få input från pers som äger eller har ägt följande kärror:
E 55 AMG W211. Gärna nån annan kul AMG...
M3 E92
Cayman s
Audi S5 V8, gärna om ni provat typ milltek på den...
997 c4 s - 2007 framåt
Haft min E55 AMG -04 i tre år. Den är helt original förutom en optimering av Eurocharged. Är otroligt pedantisk med bilen och fixar allt när det behövs. Den hade rullat 9200 när jag köpte den. Nu har den gått 12400. Varit på Europaresa med den två ggr, 600 mil per gång. Bytt olja två ggr om året, spolat lådan med filter och packning, bytt diffolja. Förutom det endast bytt intercoolerpump (den gamla klippte kompressorn vid 280km/h på Autobahn och fick bytas ut).Ok, så jag har en hyfast gedigen bilhistorik men har i dagsläget en nyligen utplockad "brukis" en A-klass 180 CDI, AMG 2016.
Tänker komplettera med något kul till vår/sommar, har varit steninne på en 997 men flaggan svänger fort och det ligger antal dinkor på nöjeskontot...
Skulle gärna vilja få input från pers som äger eller har ägt följande kärror:
E 55 AMG W211. Gärna nån annan kul AMG...
M3 E92
Cayman s
Audi S5 V8, gärna om ni provat typ milltek på den...
997 c4 s - 2007 framåt
Verkar som om jag fick en bra utförlig nedan på e55, söker väl frågor som drift, nöje, känsla, allmäntintryck, tips, fördelar och nackdelar... Ägande kostnader... Ev problematik... Ljud.. Motor... Låda... Ja lite sånt på e92 vore grymt!Ägt både E55 och M3 E92. Båda är grymma bilar. Vad vill du veta?
Tack för mycket bra info! Upplevs det som om kompressorn är en riskfaktor? Bra låda? Finner dem prisvärda... Förbrukning? 1,1 motorväg?Haft min E55 AMG -04 i tre år. Den är helt original förutom en optimering av Eurocharged. Är otroligt pedantisk med bilen och fixar allt när det behövs. Den hade rullat 9200 när jag köpte den. Nu har den gått 12400. Varit på Europaresa med den två ggr, 600 mil per gång. Bytt olja två ggr om året, spolat lådan med filter och packning, bytt diffolja. Förutom det endast bytt intercoolerpump (den gamla klippte kompressorn vid 280km/h på Autobahn och fick bytas ut).
I övrigt ingenting bytt. Bästa bilen jag ägt. Delarna är inte fasligt dyra heller om något skulle behöva bytas. Det är ett monster på motorvägen och kör i princip ifrån allt redan med bara en optimering.
![]()
Drivlinan är skottsäker. Väl beprövad konstruktion. Motor och låda är gammaldags MB-kvalité som tål mycket stryk och stora effektökningar. Aldrig hört om en rasad kompressor på en bil som inte varit extremt trimmad. Det sitter en rejäl lysholm skruvkompressor på motorn. Det som kan strula är luftfjädringen och de elektriska bromsarna. Kolla upp att bilen inte sjunker när den har stått några timmar. Renoverade luftdämpare finns att få tag på billigt.Tack för mycket bra info! Upplevs det som om kompressorn är en riskfaktor? Bra låda? Finner dem prisvärda... Förbrukning? 1,1 motorväg?
Det som är svårt idag är att hitta en vettig omhändertagen E55. 99% är nerkört långmilat skrot där bilen inte skötts alls.Tack för mycket bra info! Upplevs det som om kompressorn är en riskfaktor? Bra låda? Finner dem prisvärda... Förbrukning? 1,1 motorväg?