Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bilen fick mycket uppmärksamhet när mina föräldrar var en sväng i Danmark typ -90. Morsan berättade att folk flockades runt bilen typSom man längtar
![]()
Jäklar va snyg
Det kan jag tänka mig!Bilen fick mycket uppmärksamhet när mina föräldrar var en sväng i Danmark typ -90. Morsan berättade att folk flockades runt bilen typ![]()
Har du borstat bort snö eller nåt sånt? Automattvätt?Vad kan de här ränderna bero på? Det är liksom i lacken.
Tänker också snöborste det första jag görHar du borstat bort snö eller nåt sånt? Automattvätt?
Vilka tre bilar skulle ni köpa om pengar, tid, utrymme samt kunnande (för underhåll och reparationer) inte var en faktor?
För min del skulle det bli följande tre som får betraktas som mina drömbilar. Gemensamt för dessa är byggkvaliteten. Ja, eller snarare frånvaro av byggkvalitet!
Först och främst skulle jag införskaffa en Jaguar XJC 5.3. V12. Det är kupémodellen av XJ Serie 2 (enda modellen som gjorts som kupé). Jag var ju redan som liten grabb orimligt förtjust i Jaguars XJ-serier. När min morbror skaffade sig en XJ40 på nittiotalet så började jag drömma om att själv någon gång bli ägare till en XJ.
För mig är XJC:n den snyggaste bilen som någonsin gjorts. Tyvärr har jag varken utrymme eller kunskaper för att ta hand om en sjuttitalsjagga. Så jag har fått nöja mig med det näst bästa, lite nyare varianter av XJ (X300 och X350).
Naturligtvis skulle jag köpa den i British Racing Green.
När jag sommarjobbade som brevbärare stod det en fantastisk fin Citroën SM på tomten till ett av de hushållen som jag distribuerade brev till. Jag såg alltid till att på mina postrundor ta en lång vätske- och vilopaus just vid det här huset för att beundra mästerverket.
Med Maseratimotor, riktigt läcker interiör och teknik som var främmande för de allra flesta tidigt sjuttiotal så är SM en av de häftigaste bilarna som byggts.
Naturligtvis skulle jag införskaffa den i den där snygga klassiska guldish-färgen.
Har alltid gillat Maserati Biturbo. Ordentligt snygga trots (tack vare?) sin kantighet. Jag skulle nog satsa på en årsmodell med första karossen men där man gjort den nödvändiga uppdateringen av inredningen. Pluspoäng också för vad som kan vara bilvärldens snyggaste klocka!
Naturligtvis skulle jag skaffa en som var lackerad i brunt.
Åsså så lite bilder...
![]()
![]()
![]()
Potent Porsche!Om pengar inte var en faktor?
McLaren F1 GTR
Porsche 962
Ferrari 250 SWB
Underbar jäkla bilNu längtar man till våren
![]()
Det är kul med rattar
Det är kul med rattar
byter ut Prototipo mot Monza:
![]()
![]()
Vilka tre bilar… hmm, ja det skulle bli följande.Vilka tre bilar skulle ni köpa om pengar, tid, utrymme samt kunnande (för underhåll och reparationer) inte var en faktor?
För min del skulle det bli följande tre som får betraktas som mina drömbilar. Gemensamt för dessa är byggkvaliteten. Ja, eller snarare frånvaro av byggkvalitet!
Först och främst skulle jag införskaffa en Jaguar XJC 5.3. V12. Det är kupémodellen av XJ Serie 2 (enda modellen som gjorts som kupé). Jag var ju redan som liten grabb orimligt förtjust i Jaguars XJ-serier. När min morbror skaffade sig en XJ40 på nittiotalet så började jag drömma om att själv någon gång bli ägare till en XJ.
För mig är XJC:n den snyggaste bilen som någonsin gjorts. Tyvärr har jag varken utrymme eller kunskaper för att ta hand om en sjuttitalsjagga. Så jag har fått nöja mig med det näst bästa, lite nyare varianter av XJ (X300 och X350).
Naturligtvis skulle jag köpa den i British Racing Green.
När jag sommarjobbade som brevbärare stod det en fantastisk fin Citroën SM på tomten till ett av de hushållen som jag distribuerade brev till. Jag såg alltid till att på mina postrundor ta en lång vätske- och vilopaus just vid det här huset för att beundra mästerverket.
Med Maseratimotor, riktigt läcker interiör och teknik som var främmande för de allra flesta tidigt sjuttiotal så är SM en av de häftigaste bilarna som byggts.
Naturligtvis skulle jag införskaffa den i den där snygga klassiska guldish-färgen.
Har alltid gillat Maserati Biturbo. Ordentligt snygga trots (tack vare?) sin kantighet. Jag skulle nog satsa på en årsmodell med första karossen men där man gjort den nödvändiga uppdateringen av inredningen. Pluspoäng också för vad som kan vara bilvärldens snyggaste klocka!
Naturligtvis skulle jag skaffa en som var lackerad i brunt.
Åsså så lite bilder...
![]()
![]()
![]()
Den färgkombon på Forden är fin...![]()
Vilka tre bilar… hmm, ja det skulle bli följande.
Ferrari F40
Ford GT40
Mad Max Interceptor
Vilka tre bilar skulle ni köpa om pengar, tid, utrymme samt kunnande (för underhåll och reparationer) inte var en faktor?
Mazda 787B, MmmmmmEn Koenigsegg Gemera för att vara den snabbaste familjen i stan
Antingen en Ruf CTR 3 Clubsport eller en Ruf SCR(troligtvis en SCR)
En Mazda 787B enbart för ljudet
SCR:en var schysst!En Koenigsegg Gemera för att vara den snabbaste familjen i stan
Antingen en Ruf CTR 3 Clubsport eller en Ruf SCR(troligtvis en SCR)
En Mazda 787B enbart för ljudet
surt som fan.....gamla bilar har mkt mer gottis i katten än nya....kul, nån jävel har sågat av katten på E36an. Suck. Mitt utanför massa lägenheter.
![]()
kul, nån jävel har sågat av katten på E36an. Suck. Mitt utanför massa lägenheter.
![]()
320. Hm ja får se hur jag löser det - får först höra vad försäkringsbolaget har att föreslåÄr det en 316/318?
Testa å sätta dit ett rör eller liten dämpare som ser ut som en kat, å kör utan...
Semi-OT. När jag var 18 tog vi bort katalysatorn till förmån för rör (återmonterbar för besiktning), och fixade ställbart laddtryck i Supran. Hade väl inte allt för mkt tanke på miljön då… Men fort gick det….kul, nån jävel har sågat av katten på E36an. Suck. Mitt utanför massa lägenheter.
![]()
Grannen fick också katalysatorn kapad härom natten.Semi-OT. När jag var 18 tog vi bort katalysatorn till förmån för rör (återmonterbar för besiktning), och fixade ställbart laddtryck i Supran. Hade väl inte allt för mkt tanke på miljön då… Men fort gick det….![]()
SCR:en var schysst!
![]()
Ja det är så många yes på denSCR:en var schysst!
![]()