Cts-v med 650 så har du baksäte också.Denna har cirka 300 häst 1968.. Hur många som är kvar där inne är oklart. Så tänkt lägga mig kring 500 häst om det blir en amerikanare igen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cts-v med 650 så har du baksäte också.Denna har cirka 300 häst 1968.. Hur många som är kvar där inne är oklart. Så tänkt lägga mig kring 500 häst om det blir en amerikanare igen
En Viper såklartBlev ett farväl av min drömbil i veckan. Tänkt ha kvar 10+ år men ledsnade på att köra den Max 2 gånger per år
Så ska slantarna slängas in i något betydligt snabbare och det dubbla i hästkraft. Frågan är bara vad ?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ljudet när dom körde Goowood med T50 var ju brutaltAlltså, Gordon Murray.. vilken genialisk mysfarbror han är. Numera skapar han ju bilar under sitt eget namn och den pinfärska ”instegsmodellen” T.33 är inte bara enastående vacker i all sin enkelhet, utan har ju både manuell låda och en riktig V12. Bara att få höra den varva ur vore drömmen. Hoppas få se och höra en i verkligheten någon gång. Så mycket 60-talsdesign att jag blir alldeles vimsig. Underbart att se något sådant presenteras 2022 i elektrifieringshysterins tidsera. Och att drömma är gratis
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Även jag har skaffat mig en japansk supersportbil.Gjorde affär på den här igår. Hämtar den i påsk är det tänkt. -98 med stora motorn och inte ens 5k mil. YOLO!
![]()
Han verkar dock lite väl självgod ibland herrn…Alltså, Gordon Murray.. vilken genialisk mysfarbror han är. Numera skapar han ju bilar under sitt eget namn och den pinfärska ”instegsmodellen” T.33 är inte bara enastående vacker i all sin enkelhet, utan har ju både manuell låda och en riktig V12. Bara att få höra den varva ur vore drömmen. Hoppas få se och höra en i verkligheten någon gång. Så mycket 60-talsdesign att jag blir alldeles vimsig. Underbart att se något sådant presenteras 2022 i elektrifieringshysterins tidsera. Och att drömma är gratis
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Även jag har skaffat mig en japansk supersportbil.
![]()
Jag insåg snabbt att en entusiastbil kommer stå mestadelen av tiden, och övrig tid antagligen vara sönder. En prisvärd, rolig vagn jag klarar skruva med själv fick bli lösningen!
Jag fick kontakt med en man som tog in denna från Tyskland. En 2001 Sport med VVT, 6 växlad låda, diffspärr, de stora bromsarna. Sen är man ju som man är. Ett fullt avgas är köpt, en ECU så man kan mappa den, R-däck på lätta fälgar, kraschbåge, spoiler och coiloversDet blev ett projekt för banåkning och lite inspirerad landsvägskörning!
![]()
Ja det ska bli trevligt med en entusiastbil igen. Det var snart 10 år sedan. Nu räknar jag med ett bekymmersfritt ägande. Ska dock göra en service själv när jag fått hem den och granskat vad som gjorts på den. Jag tänker kamrem, vattenpump, bränsle och luftfilter, bromsvätska, stift/tändkablar och olja/filter. IL motorsport verkar sitta på mycket till bra priser från Tyskland. Ganska fantastiskt att jag lyckades hitta denna. Förmodligen en av de dyraste nb som sålts de senaste åren men sannolikt också en av de finaste. Denna ska få stanna i originalskick. Absolut inget ska vara utbytt förutom normal service. Ingen anmärkning på någon besiktning sedan ny och 4800 mil och 4 ägare (men egentligen tre då två hade samma adress) Nuvarande ägare aktiv i motorhistoriska riksförbundet vilket bådar gott. Köpt osedd kan jag tillägga.
Verkligen! Han beter sig lite som om han vore frälsaren.Han verkar dock lite väl självgod ibland herrn…
finns det några ”reviews” på T50? Eller har dem inte levererat någon bil ännu?
Verkligen! Han beter sig lite som om han vore frälsaren.
nej, finns inga färdiga bilar än
Tror inte de släpper några bilar på test. Det behövs inte. Alla säljs ändå.Han verkar dock lite väl självgod ibland herrn…
finns det några ”reviews” på T50? Eller har dem inte levererat någon bil ännu?
yes, men hade varit kul att höra tankar ifrån andra än bara ifrån han som byggt bilenTror inte de släpper några bilar på test. Det behövs inte. Alla säljs ändå.
Börjar faktiskt bli riktigt trist att läsa biltidningar nuförtiden. 75% av testerna handlar om laddhastighet, räckvidd och laddbekymmer.Det är ju bara elbilar och nån hybrid i tidningen nu. Verkar vara någon sorts trend ...
![]()
Kommer framtidens bilentusiaster om 50 år sitta och diskutera olika typer av elmotorer/laddsystem/batterityper/specs osv och skrika på varandra så som folk idag och förr argumenterar för sin favoritmotor (raksexa vs V8 osv).Börjar faktiskt bli riktigt trist att läsa biltidningar nuförtiden. 75% av testerna handlar om laddhastighet, räckvidd och laddbekymmer.
Lite som i forumets ladd- och sladdtråd...
Bilentusiasterna har en kämpig tillvaro numera, vill påstå att det började redan för säg 10 år sen när man började trycka till reglerna för genomsnittsutsläpp inom EU. Hur kul har det varit att diskutera två olika 2l dieslar mot varandra?Det har ju varit det som stått för >90% av försäljningen.
90% av försäljningen och därav har dieseln blivit dyr
Majoriteten av bilentusiasterna som åker elbil vet inte skillnaden på en synkron och asynkronmotor.Kommer framtidens bilentusiaster om 50 år sitta och diskutera olika typer av elmotorer/laddsystem/batterityper/specs osv och skrika på varandra så som folk idag och förr argumenterar för sin favoritmotor (raksexa vs V8 osv).
Finns det ens olika typer av elmotorer och sånt som folk kommer nörda in sig på, eller kommer den nördigheten dö ut i bilar?
Kommer bilsnacket kanske bli likt mobiltelefoner och annan teknik? AMD vs Intel, iOS vs Android? Fyfan vad tråkigt.
Kanske kommer folk börja uppskatta andra mekaniska aspekter av bilar som folk verkar skita i idag? Hjulupphängningar, double wishbone vs Macpherson Strut?
Kommer bli intressant att se hur utvecklingen påverkar de diskussioner som nördarna har.
Skit frän ju.Någon som har erfarenhet av Suzuki Jimny Torakku? Är lite sugen på en.
![]()
Mellanväggen sitter tydligen så långt fram att det är jobbigt att vara längre än 175cm bakom ratten. Värt att tänka på.Någon som har erfarenhet av Suzuki Jimny Torakku? Är lite sugen på en.
![]()
Tur jag är strax under 180 dåMellanväggen sitter tydligen så långt fram att det är jobbigt att vara längre än 175cm bakom ratten. Värt att tänka på.
Lär ju dundra och dåna som fan i allt över 70kmh dock. Eller har jag fel kanske?Tur jag är strax under 180 dåsatt helt ok i den när jag testade. Är van vid obekväma bilar så det är nog inget bekymmer.
Har en känsla av det också. Men är helt ok för mig så länge man kan hålla ett någorlunda normalt samtal... Inte hunnit provköra än, närmaste firman som säljer har tyvärr ingen demobil.Lär ju dundra och dåna som fan i allt över 70kmh dock. Eller har jag fel kanske?
Det kanske inte kommer finnas bilentusiaster om 50 år, kan det vara så? Frimärkssamlare är ju en grupp som decimerats kraftigt senaste åren och föryngringen är antagligen minimal, kan det bli så även för oss bilentusiaster?Kommer framtidens bilentusiaster om 50 år sitta och diskutera olika typer av elmotorer/laddsystem/batterityper/specs osv och skrika på varandra så som folk idag och förr argumenterar för sin favoritmotor (raksexa vs V8 osv).
Finns det ens olika typer av elmotorer och sånt som folk kommer nörda in sig på, eller kommer den nördigheten dö ut i bilar?
Kommer bilsnacket kanske bli likt mobiltelefoner och annan teknik? AMD vs Intel, iOS vs Android? Fyfan vad tråkigt.
Kanske kommer folk börja uppskatta andra mekaniska aspekter av bilar som folk verkar skita i idag? Hjulupphängningar, double wishbone vs Macpherson Strut?
Kommer bli intressant att se hur utvecklingen påverkar de diskussioner som nördarna har.
Parkerade bredvid en sådan i somras, men då den med baksäte. Just den var utrustad med grova däck och allehanda utseendehöjande utrustning. Mycket läcker. När jag började söka på den så fattade jag att den pga avgaskraven? inte såldes ny längre inom EU men det kanske bara gällde den med baksäte.Någon som har erfarenhet av Suzuki Jimny Torakku? Är lite sugen på en.
![]()