• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tog Amerika containern till kusten 🇺🇸
166728D3-B008-404A-B456-8CB233AC87D6.jpeg
 
Intressant, utveckla, vad jämför du med?
Hah!
Ja, det var väl kanske lite av en överdrift. ;)
Men i detta fall gällde väl jämförelsen närmast Vipern jag fått köra bara kvällen innan.

Men det är ju inte världens mest exalterande bil att köra. Begränsad effekt, hög vikt och automatlåda (om än med sportläge) gör inga underverk för körupplevelsen.
Mercan jag också kör är (trots än lägre effekt) mycket mer givande vid lite hårdare körning.

Men det behöver inte alltid gå svinsnabbt. Blir glad varje gång jag ser, och varje gång jag kör, sexan.
 
Hah!
Ja, det var väl kanske lite av en överdrift. ;)
Men i detta fall gällde väl jämförelsen närmast Vipern jag fått köra bara kvällen innan.

Men det är ju inte världens mest exalterande bil att köra. Begränsad effekt, hög vikt och automatlåda (om än med sportläge) gör inga underverk för körupplevelsen.
Mercan jag också kör är (trots än lägre effekt) mycket mer givande vid lite hårdare körning.

Men det behöver inte alltid gå svinsnabbt. Blir glad varje gång jag ser, och varje gång jag kör, sexan.
Manuell låda gör säkert stor skillnad.
Vilken variant är det? Vanliga 635CSi?
 
Manuell låda gör säkert stor skillnad.
Vilken variant är det? Vanliga 635CSi?
Ja, det är en 635:a.
Med ett M framför sitter det alltid en dogleg-låda där jag har en spak som bara går framåt och bakåt.

Men ja, en tätstegad femväxlad låda hade så klart gjort en hel del för körningen.

Men även om det är lite tråkigare så tycker jag kanske egentligen att en automatlåda är mest rätt för biltypen.
 
Har vi nagon har som kor nya Honda HRV?
I den totala hysteri som rader pa nybilsmarknaden var Hondahandlarn den enda nybilshandlarn i min by som inte tar 3-25K over nybilspris bara for att "det ar som det ar"


Provturen var trevlig och storleken perfekt. Men hur ar den att leva med dagligen?
Tjena!

Min far har en sådan han köpt ganska nyligen.
Upplevde den som välbyggd och trevlig, han har något paket för skönare stolar osv, vilket tydligen var stor skillnad mot standard (enligt far)

Dock upplevdes den något stötig och högljudd på grusväg jämfört med min e61 eller farsans gamla a6 2011.

Annars skön att åka och lastar bra. Mitten sätet bak väl hårt för längre tur.
Mvh
 
Hah!
Ja, det var väl kanske lite av en överdrift. ;)
Men i detta fall gällde väl jämförelsen närmast Vipern jag fått köra bara kvällen innan.

Men det är ju inte världens mest exalterande bil att köra. Begränsad effekt, hög vikt och automatlåda (om än med sportläge) gör inga underverk för körupplevelsen.
Mercan jag också kör är (trots än lägre effekt) mycket mer givande vid lite hårdare körning.

Men det behöver inte alltid gå svinsnabbt. Blir glad varje gång jag ser, och varje gång jag kör, sexan.
Man ska ha i åtanke att modellen utvecklades på 70-talet och främst för att bekvämt kryssas fram på autobahn.
Mercan är en nyare skapelse och mer lättfotad. Jag tycker liknande kan sägas om E24 vs. E30. Men den "stora" goa sexan i E24.a är wunderbar 👍.
 
Man ska ha i åtanke att modellen utvecklades på 70-talet och främst för att bekvämt kryssas fram på autobahn.
Mercan är en nyare skapelse och mer lättfotad. Jag tycker liknande kan sägas om E24 vs. E30. Men den "stora" goa sexan i E24.a är wunderbar 👍.

Absolut. Håller med i allt.
Min är ju av sista årsmodellen och, i sak, baserad på en tretton år gammal modell. Med dagens mått mätt så verkar det helknasigt att hålla liv i en modell så pass länge utan större förändringar (visst, byte från E12:ans platta till E28:ans, men åtminstone utseendemässigt är skillnaderna ganska små).

Idag fick lill-tysken komma ut i friskluften.

8432BA05-8531-41C1-8DBF-88E9BDB93944.jpeg
 
Någon verkar ha lämnat sin bil på isen och sen övergett den.
Kanske ett litet projekt för den händige under dom tråkiga semesterveckorna som stundar.
En hel del karossjobb, inredningspyssel, ramen verkar av och bakre fjäderfästena behöver fixas.
Motorn antagligen fast och nytt växelådshus behövs men dreven ser ut att ha kuggar kvar.
Plus för ordentliga däck som kan brukas året runt.



E129939C-166D-44EB-8DBE-81118474F620.jpeg
 
Lynk&Co höjer priserna från 5500 till 6000kr/mån.
därav dags att återbesöka funderingar på vad man ska köra.
Önskelista: Plug-in, stor nog för familj med två barn, rimligt pris (billigare eller bättre åtminstone), Privatleasing (allra helst övertag av bef. eller kort avtal), Om lång bindningstid behövs 7-sits.

Tips?
 
Tillbaka
Topp