Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer dom ens kolla där batteriet sitter? När jag besiktiga min F10'a så fick jag visa vart halva bilen satt, men inte var dom vid batteriet och kika.Tror ni att besiktningen godkänner att man sätter fast batteriet med spännband?
Kommer dom ens kolla där batteriet sitter? När jag besiktiga min F10'a så fick jag visa vart halva bilen satt, men inte var dom vid batteriet och kika.
Kommer dom ens kolla där batteriet sitter? När jag besiktiga min F10'a så fick jag visa vart halva bilen satt, men inte var dom vid batteriet och kika.
Killgiss, men jag tror att man klarar sig med ett spännband.
Så länge som batteriet, som du skriver, sitter fast och bandet ser någorlunda ut för världen.
Inga problem, batteriet ska sitta fast, hur struntar dom i(så länge det inte är risk för kortslutning) snabbspännband typ dom här funkar ypperligt:.Fick nedslag förra året då batteriet var löst så i år fick jag snällt komma tillbaka efter att jag satt fast det. Imorgon är sista dagen för ombesiktning så körde spännband nu.
![]()
Inga problem, batteriet ska sitta fast, hur struntar dom i(så länge det inte är risk för kortslutning) snabbspännband typ dom här funkar ypperligt:.![]()
Snyggaste 7 serien tycker jag.Detta är min brukisklassiker, en 740 med V8. Man åker fruktansvärt gott om än något kostsamt för tillfället. Mest äldre gubbar som vrider nacken efter denna, de körde väl en sådan när den var ny.
![]()
Väldigt väldigt fin! E38 är nog min favoritmodell när det kommer till BMW. Jag känner att bilindustrin peakade när den bilen lanserades. Perfekt mix av lyx, komfort, sportighet, material, design, teknik. Det kommer aldrig bli så bra igen. Dagens bilar där alla tillverkare försöker få in större och större skärmar är bara ett skämt.Detta är min brukisklassiker, en 740 med V8. Man åker fruktansvärt gott om än något kostsamt för tillfället. Mest äldre gubbar som vrider nacken efter denna, de körde väl en sådan när den var ny.
![]()
Snyggaste 7 serien tycker jag.
Helt rätt proportioner. Precis som E39 från samma tid.
När man ser dom köra så stämmer det bara, det är harmoni i linjerna på hela bilen.
Du såg ut att ha lite fler godbitar där i garaget på förra bilden?
Väldigt väldigt fin! E38 är nog min favoritmodell när det kommer till BMW. Jag känner att bilindustrin peakade när den bilen lanserades. Perfekt mix av lyx, komfort, sportighet, material, design, teknik. Det kommer aldrig bli så bra igen. Dagens bilar där alla tillverkare försöker få in större och större skärmar är bara ett skämt.
Hojta om du får för dig att sälja ;´)
Jag puttrar runt i en V40 D2 med den så kallade VEA-motorn.Pga elbilskränkt (inga bilar) så kollar jag på snålbil att köpa ”under tiden”.
V40 d2 CC, åsikter? Självklart angående vanliga V40 också. BWM 1-serien (som alla här älskar) går bort pga kardantunnel och yttermått.
Budget 150K-ish. Ska pendla 7 mil/dag samt hämta/lämna på dagis.
Kommer förmodligen aldrig åka några längre sträckor, då tar vi elbilen.
DS7 finns på 24mån.Lynk&Co höjer priserna från 5500 till 6000kr/mån.
därav dags att återbesöka funderingar på vad man ska köra.
Önskelista: Plug-in, stor nog för familj med två barn, rimligt pris (billigare eller bättre åtminstone), Privatleasing (allra helst övertag av bef. eller kort avtal), Om lång bindningstid behövs 7-sits.
Tips?
Har en V40 D3 som jag haft i drygt två år, funkar utmärkt till det mesta. Men också väldigt nöjd över att det är en D3 då jag fått för mig att D2 kan kännas lite trött? förutom en reparation på 2500pix och service har den varit felfri. Har det mesta i form av extrautrustning och allt är relativt smidigt att använda även om det inte finns carplay.Pga elbilskränkt (inga bilar) så kollar jag på snålbil att köpa ”under tiden”.
V40 d2 CC, åsikter? Självklart angående vanliga V40 också. BWM 1-serien (som alla här älskar) går bort pga kardantunnel och yttermått.
Budget 150K-ish. Ska pendla 7 mil/dag samt hämta/lämna på dagis.
Kommer förmodligen aldrig åka några längre sträckor, då tar vi elbilen.
Ser ut som min gamla gymnasieskola i HbgFrån gårdagens studentfirande! Fuchs originalfälgar monterade nu istället för BBS-fälgarna och tillbaks från service.
![]()
Lite bilder på andras bilar från Solsta Springmeet igår:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag hade mycket bubblor ”förr i tiden”, och var sugen på att bygga en Speedster-replika. Men, cringe:t var för stort.Älskar 356an i alla former. För något år sedan tittade jag tom på kopior på en Speedster, men kändes eländigt att ha en kopia...