Är dom 17 eller 18 tum?
Snygg bil iaf
18 är det. Finns risk att de blir en höjningsats och Delta B-Rim i vinter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är dom 17 eller 18 tum?
Snygg bil iaf
Låter inte dumt alls18 är det. Finns risk att de blir en höjningsats och Delta B-Rim i vinter![]()
Hade en gammal Peugeot 206.Efter att vi flyttat till villa och längre ut från stan, inser jag att vi har behov av två bilar i hushållet.
Söker därför efter en andrabil som komplement till vår V60 T6. "Extra"bilen kommer primärt att användas att transportera frun till pendeltåget, cirka 5 km ToR och ibland hämta/lämna barn på förskolan.
Därför är jag på jakt efter något driftsäkert med låg förbrukning och skatt. Jag är inte sugen på att lägga mer än 35 tkr i inköp.
När jag kollat på blocket, Wayke och bytbil har jag filtrerat på max 15.000 mil och inte äldre än årsmodell 2010.
Min fru har av någon anledning en förkärlek till Peugeot och därför har jag sneglat lite på 207 med 1.4L motorn. Om man gillar franskt verkar man även hitta Clio för samma pengar.
Men vad mer bör man titta på och vad man för man undvika? Tar även tacksamt emot erfarenheter av t.ex. 207r.
Någon form av krav/önskelista är:
Max 35 tkr.
Inte för gammal, runt 2010.
4 dörrar
Låg förbrukning / skatt
Driftsäker
Inte ful ( annars får jag inte in frun i den).
Låter inte dumt alls
Ska som sagt ev köpa en Multivan hybriden. Tycker fälgarna passar bra
Japp, men du har väl Multivan 6.1 ? lite olika bilar vad jag fattar det som, ena bygger på transporter o andra på passat.Ja de sitter kanon!prövade hybriden men tyckte den var på tok för stor avsaknad av vrid.
Japp, men du har väl Multivan 6.1 ? lite olika bilar vad jag fattar det som, ena bygger på transporter o andra på passat.
ja det är verkligen ingen racer![]()
Ja det verkar vara hårdvaluta på bilar nu fyfan, men magiskt vad man kan lasta i dom därPrecis en 6.1, testade nya innan jag lyckades tjata mig till denna.
18 är det. Finns risk att de blir en höjningsats och Delta B-Rim i vinter![]()
Kommer bli grymt!
Googlat alldeles för många höjda, och sänkta, Californias senaste veckorna.
Det är tyvärr även min erfarenhet, vi har haft olika franska transportbilar i verksamheterna och de är antagligen byggda av galna människor, massor av konstiga lösningar och andra dumheter som en tysk aldrig skulle komma på.Hade en gammal Peugeot 206.
Hemsk att laga, skiten byggdes av vad som fanns på hyllan för dagen. Att reparera den var en mardröm eftersom ingenting gick att köpa i förväg. Man fick plocka isär bilen, kolla vad man har för att sedan beställ det som ser likadant ut = den kunde stå på pallbockar i en vecka bara för något enkelt.
Men!
Det var en bil som aldrig strandade oss och frugan älskade den. Jag avskydde den men blundar inte för det faktum att den faktiskt fungerade bra.
Men aldrig mera franskt för mig
Fördel är ju att franskt är otroligt billiga vid inköp och har du tur med att köpa en driftsäker så är det ett bra köp.
Nackdel är ju att man kan ha rejäl otur och att reparera dom är (åtminstone var) en mardröm.
En Multipla ser man inte varje dagInga billån i alla fall och ingen risk att någon snor den
![]()
Enbart fördelar jämfört med många av oss här inneInga billån i alla fall och ingen risk att någon snor den
![]()
Kan det finnas fem stycken sadana kvar i Sverige?Inga billån i alla fall och ingen risk att någon snor den
![]()
Nu blir jag alldeles nervos!Underbar stil på Med åkaren i den här bilenTyp "Det här är Min bil"....
![]()
Det är en Honda Civic TypeR EP3 , årsmodell ca 2003-2005Nu blir jag alldeles nervos!
Jag har tamejfan ingen aning vad detta ar for en blimodell. Inte heller vad det ar for marke och det gor mig somnlos.
Inte ar det val en Alfa 156/Brema eller vad de hette? Och inte ar det en Seat Cupra.....??
Det hade jag nog aldrig klurat ut. Men nar du sager det sa,,,,,,Det är en Honda Civic TypeR EP3 , årsmodell ca 2003-2005![]()
Um...nej?Fast & the Furious vet du![]()
Pendla 9mil om dagen i en A40Futura.....Da gar jag hellre och rotfyller mina tander utan bedovning.Ut på camping med ”nya” husvagnen med familjen och självklart måste lillbilen få följa med!
Den drar ju typ ingen soppa ändå och dagsutflykterna görs i den så det blir ju billigt
Skit kul hur bra den fungerar. Ska försöka pendla den till jobbet (9 mil om dagen) när jag börjar jobba igen på måndag, se hur det går.
![]()
Den har grym komfort ju.Pendla 9mil om dagen i en A40Futura.....Da gar jag hellre och rotfyller mina tander utan bedovning.
Hade det varit 9km sa hade det val varit en lagom dagsutflykt
Skamt asido. Det ar alltid lika kul att se en sadan udda fagel pa vagarna.