Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt ovanligt och modigt val. Visst är det dom där man kan sitta tre fram och tre bak? Ful som stryk men ett riktigt bra val. GrattisInga billån i alla fall och ingen risk att någon snor den
![]()
Multipla är stencool! Jag snor den om jag får syn på denInga billån i alla fall och ingen risk att någon snor den
![]()
Glad att jag kunde forgylla din dag och att du tyckte det var viktigt att papeka hur mycket battre Dina asikter ar.
Eller vad ville du ha sagt med ditt inlagg¿
Här är det förpestat med icke fossiler, så in elbilstråden så kanske fler svar utifrån själva bilen kan komma, @jerka2.0 har en iafJag är sugen på en BMW i4 M50. Är det någon här som äger, har beställt, eller funderar på att skaffa en sådan? Någon med erfarenhet från riktiga M3/M4 som jämfört, @hook kanske?
Jag har en M3 och har i alla fall provkört M50. Det är svårt att jämföra tycker jag. Jag har min M3 som en ren andrabil och det skulle aldrig hända med en M50. Det är en fantastisk elbil. Grym räckvidd och prestanda, men svårt att jämföra med en Mbil. Den slår min bil på 0-100 utan att tveka, men det gör även en Tesla. Nu ska jag inte jämföra BMW med en plastraket, men du förstår nog vad jag menar. Hade jag inte haft en ioniq 5 som jag är ruskigt nöjd med, så hade jag köpt M50.Jag är sugen på en BMW i4 M50. Är det någon här som äger, har beställt, eller funderar på att skaffa en sådan? Någon med erfarenhet från riktiga M3/M4 som jämfört, @hook kanske?
Jag kör M50 och är lyrisk. Mycket nöjd med bilen.Jag är sugen på en BMW i4 M50. Är det någon här som äger, har beställt, eller funderar på att skaffa en sådan? Någon med erfarenhet från riktiga M3/M4 som jämfört, @hook kanske?
Då jag nu mer bor i utlandet och egentligen bara behöver en bil för kortare semestrar hemma i Sverige införskaffades en äldre SLK i år!
![]()
Helt enig och har därför aldrig haft en svart bil men de är ju så sjukt snygga nytvättade eller polerade!Svart är så snyggt när den är ren och skadefri men om barnen drar med fingret (och bilen inte är nytvättad) ser man ju små repor efteråt. Känns så oerhört känslig. Och som du säger. Den är nästan aldrig ren…
Silver är väldigt tråkig på de flesta bilar, men om gråmetallic funkar är iaf det snyggt![]()
Var ute på vift idag och hamnade på Tjorvenmuseet strax norr om Kalmar
Ett litet stycke svensk bilhistoria som byggdes på Kalmar Verkstad sent 60/tidigt 70tal
Många originalbilar och ett gäng ombyggda![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dom skröt om bländande acceleration på 9sek 0-50! Vet inte om den gjorde 100 ensDu vet när man står och ser på när sitt hus håller på att brinna ner...
Men så ser man ett blått blinkande borta vid trädungen vid korsningen lite längre ner på vägen och tänker att nu så är vi räddade.
...sen dundrar det in par i brandmän i ett sånt åbäke. Då är det nog lätt att låta som Bagheera i Djungelboken - Ååååååh Nää det är Tjorven.
Skämt åsido - ett stycke svensk bilhistoria. Precis som du skriver.
NiceDa har en sadan har flyttat in och den Gamla Camryn bytt hem.
![]()
Det blev nya 2023 HRV.NiceHonda ser jag att det är , men vad för Honda? Och vad sitter under the huv?
![]()
Så det gick att få loss en ny bil nu då?Det blev nya 2023 HRV.
Under huven sitter samma 4cyl som I Civic.
158hk och Variomatic Automat.
CVT heter det nog nufortiden.
Sa far vi se om denna ocksa gar 50000+ mil utan problem
Med stor portion tur.Så det gick att få loss en ny bil nu då?Verkar ju vara knöligt hos handlarna
![]()
Galet sug efter bil, både nytt och begagnat bevisligenMed stor portion tur.
Tittade in snackade och fick veta det var fyra HRV pavag in.
En var osald.
La handpeng osedd I Juni. Sedan dess har de inte fatt nagon mer tilldelning av HRV
Plus att man nu tar $5000 over listpris...
Som kul kan jag saga det var ko pa att kopa min Gamla Camry for $3900.
Hade nog 5 seriosa spekulanter. Forsta hit kopte utan att pruta en dollar.
De hade letat bil at dotter sedan Maj....
Vad FAN ar det som hander?
Ar det dessa balgar du soker?Oförstörbara bilen har gått sönder!
Polaren som har den på lång-lån skulle komma ut till mig, pofff all luft ur framändan. Fick åka med fronten nere på backen hela vägen ut till mig
Ett jävla hål i luftbälgen höger fram orsakat av inget annat än kontakten till solenoiden!? Hade isär det för 6 år sedan och bytte o-ringar utan en tanke på att elkontakten kan skrapa mot bälgen, men nu när jag monterade ihop det med en ny (begagnad) bälg så satte jag kontakten på andra hållet (finns två sätt att montera det på) och då hamnade den ännu närmare bälgen… märkligt, hur fan ska det sitta?
Jaja surt med sådana fel på delar som är unobtanium, finns liksom inte att köpa.
![]()
![]()
Eller dom här:Oförstörbara bilen har gått sönder!
Polaren som har den på lång-lån skulle komma ut till mig, pofff all luft ur framändan. Fick åka med fronten nere på backen hela vägen ut till mig
Ett jävla hål i luftbälgen höger fram orsakat av inget annat än kontakten till solenoiden!? Hade isär det för 6 år sedan och bytte o-ringar utan en tanke på att elkontakten kan skrapa mot bälgen, men nu när jag monterade ihop det med en ny (begagnad) bälg så satte jag kontakten på andra hållet (finns två sätt att montera det på) och då hamnade den ännu närmare bälgen… märkligt, hur fan ska det sitta?
Jaja surt med sådana fel på delar som är unobtanium, finns liksom inte att köpa.
![]()
![]()
Grejen är den att samtliga, även Arnotts och någon mer (minns ej namn) ska vara totalt skräp. Bilen går bättre med enbart vanliga fjädrar än dessa eftermarknads grejor. Tyvärr.Eller dom här:
![]()
Lincoln Mark VIII 4.6L V8 (1993-1998) Air Suspension Strut Front Left
Aerosus Air Suspension Strut replace the original Air Suspension Strut of your vehicle and offer you maximum ride comfort with high durability. Security, accuracy of fit and quality of the product match the original part.This brand new front air suspension strut fits on left side of Lincoln Mark...aerosus.net
Låter konstigt att det skulle göra någon större skillnad, en gummiballong med luft borde bete sig likvärdigt oavsett vem som gjort den.Grejen är den att samtliga, även Arnotts och någon mer (minns ej namn) ska vara totalt skräp. Bilen går bättre med enbart vanliga fjädrar än dessa eftermarknads grejor. Tyvärr.
Så det är OEM eller inget som håller på dessa bilar. Trist när OEM nu närmar sig 30 år gammalt.
Men dessa höll 27 år och 23k mil och skulle väl fortsatt vara OK om det inte vore för elkontakten.