Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du hittat en lackerare som hittar rätt nyans och går att prata med - grattis dig! Håll hårt i honom.Lämnat in fronten för lagning av nya stenskott, bättringar av gamla samt märken/bulor från gammal skyltplacering. Som ny och efter en första visuell test perfekt nyans. Ska se om jag återmonterar imorgon.![]()
![]()
Japp anlitat dom tidigare. Då en MB 450 SLC. De behöver inte färgkoden utan mäter upp nyansen på något sätt.Om du hittat en lackerare som hittar rätt nyans och går att prata med - grattis dig! Håll hårt i honom.
Snyggt! Sjukt snyggt! Hur stort är ditt garage och upplever du storleken som ok? Kommer bygga garage i närtid och måste veta hur stort man ska försöka tjata till sig hemmaBlev bra
Kan tända ramen separat frånerna om fullt ös ej behövs
Funderar även på att sätta tuber på väggarna ....
![]()
Större än du tror. Så fort man ska ha in andra saker än bara bilgrejer så försvinner utrymmet direkt. Bygg max vad detaljplanen tillåter, du kommer aldrig ångra dig. Det blir inte nämnvärt dyrare heller.Snyggt! Sjukt snyggt! Hur stort är ditt garage och upplever du storleken som ok? Kommer bygga garage i närtid och måste veta hur stort man ska försöka tjata till sig hemma![]()
Allt beror ju egentligen på vad du ska ha i garaget.Snyggt! Sjukt snyggt! Hur stort är ditt garage och upplever du storleken som ok? Kommer bygga garage i närtid och måste veta hur stort man ska försöka tjata till sig hemma![]()
Snyggt! Sjukt snyggt! Hur stort är ditt garage och upplever du storleken som ok? Kommer bygga garage i närtid och måste veta hur stort man ska försöka tjata till sig hemma![]()
Allt beror ju egentligen på vad du ska ha i garaget.
1, 2, 3, 7 bilar? Alla @alfgren ´s grejer osv.![]()
Men annars gissningsvis minst ca 40m2 skulle jag säga. 4-6m brett och 8-10m långt.
Som en kontrast till er med välstädat garage.
För att få ut den röda Kian behöver man köra ut Miatan, sen baxa över åkklipparen dit och sen är det bara att backa ut.
![]()
![]()
Husgaraget är inte just mindre stökigt.
![]()
![]()
Tack!Snyggt! Sjukt snyggt! Hur stort är ditt garage och upplever du storleken som ok? Kommer bygga garage i närtid och måste veta hur stort man ska försöka tjata till sig hemma![]()
Jag vet vart det står en MGA twin cam.Tänk om man hade haft ett ordentligt garage, och gott om fritid…
![]()
Austin Healey 3000 MkII BT7 — 1962
Renoverad, men inte färdigmonterad. Ett roligt renoveringsarbete att slutföra med egen personlig prägel och ambition.bilwebauctions.se
Snyggt! Sjukt snyggt! Hur stort är ditt garage och upplever du storleken som ok? Kommer bygga garage i närtid och måste veta hur stort man ska försöka tjata till sig hemma![]()
Jag har typ 7x13 och det är på tok för litet.Snyggt! Sjukt snyggt! Hur stort är ditt garage och upplever du storleken som ok? Kommer bygga garage i närtid och måste veta hur stort man ska försöka tjata till sig hemma![]()
Behöver ha och vill ha är två olika saker![]()
Far man vara sa nyfiken att man fragar vad ett sadant bygge kostar i Sverige?13,5x12mRäcker en stund kanske..
![]()
![]()
15-25k per kvm. Lite beroende på landsände och sånt.Far man vara sa nyfiken att man fragar vad ett sadant bygge kostar i Sverige?
Men du kanske gor mycket jobb sjalv och pa sa vis far ner kostnaden? Jag skulle ju behova helentreprenad i mitt fall
Ge det en vecka eller två så är även det för litet13,5x12mRäcker en stund kanske..
![]()
![]()
Jag är liite rädd för det ja,Ge det en vecka eller två så är även det för litet![]()
Alldeles fel proportioner på bilen alltsåBidrar med en bild på mitt (mar)drömgarage![]()
Skitsamma när det är bilen man kör och inte garaget.Bidrar med en bild på mitt (mar)drömgarage![]()
Fick min V60 för två veckor sedan, har haft samma problematik. Verkar tyvärr rätt vanligt med problem med uppkopplingen i de nya Volvo bilarna med Google när jag har kikat runt på olika forum. Det går att ”reseta” uppkopplingen genom att hålla in knappen för värmen för framrutan ca. 30 sek. Det fungerade för mig idag. Får hoppas det löses med en OTAHämtade en XC60 i fredags, någon här med erfarenhet av Volvos inbyggda modem / internetconnectivity? Mitt fungerar kanske 10% av tiden, märkligt - det är ju GSM/LTE och borde funka som en vanlig mobil?
Min bil har Google os om det har någon påverkan.
Peppar peppar men min har funkat några dagar i sträck nu. Dock laggar tex Spotify ibland trots att skärmen visar full signalstyrka och LTE, borde gå snabbt som attan. I landsproblem…Fick min V60 för två veckor sedan, har haft samma problematik. Verkar tyvärr rätt vanligt med problem med uppkopplingen i de nya Volvo bilarna med Google när jag har kikat runt på olika forum. Det går att ”reseta” uppkopplingen genom att hålla in knappen för värmen för framrutan ca. 30 sek. Det fungerade för mig idag. Får hoppas det löses med en OTA
När min fru köpte sin ett år gamla Hyundai i30 kombi ville vi ha med ett original lastnät i stål. Kostade 4k monterat men va fan, har man två hundar i bagaget vill man ha rejäla grejor. Givetvis var det restnoterat så vi fick nöja oss med det medföljande "myggnätet" ett tag:
![]()
Tiden gick och efter nästan två månader fick vi beskedet att det utgått ur sortimentet och inget skulle ersätta. Kunde dom väl ha sagt direkt ...
För att göra saker enkelt bytte vi våra redan betalade 4k mot en fri service nästa gång och gav oss ut på jakt efter ett alternativ. The Lord works in mysterious ways så av en slump hade Vi Bilägare just testat märkesoberoende lastnät, dvs sådana som kan anpassas efter bilen. Efter att ha läst testen och Googlat lite kom vi fram till att det var någon av dom här två som gäller:
![]()
Då dom fästs i dom bakre nackskyddens stålpinnar inkräktar dom inte på bagaget och är dessutom mycket lätta att vid behov ta bort. Det som fällde avgörandet var att Variobarrier var krocktestad, men båda två hade nog funkat lika bra. Sagt och gjort:
![]()
Lite pilligt att få dit fästena på nackstöden ...
![]()
... men sen var det bara att skruva fast nätet, anpassat perfekt efter min frus bil:
![]()
Slutsats: Sparat några tusenlappar och fick nog en bättre lösning än med originalet.![]()