• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Gissa bilen :)

C90A36D5-C991-4B72-890D-FF3280C625C0.jpeg

318657FF-A891-4069-ADDB-846A1E1CDD20.jpeg

Grattis!
Men hur i hela friden har du lyckats få tag på en (vad det ser ut som) modest skruvad s13?? Känns som att alla är sönderskruvade så de var billiga av nyblivna körkortsinnehavare som sett F2F..

Skulle backa in bilen i garaget och bakrutan krossades. Läser i försäkringsvillkoren och vet inte om jag skall tolka att en parkeringsskada som jag själv gjort räknas som kollision, isåfall verkar det vara vagnskada istället för glasskada.

Någon som vet?

Folksam:
Screenshot_20221031_085120.jpg

Jag tolkar det som att vagnskadan träder in
Tack för svar! Trodde det jag med.

Efter att jag nu suttit i telefonkö ett bra tag har jag fått till svar att det är en glasskada och ej vagnskada. Vagnskadan skulle träda in om det blev någon buckla, vilket det blev men det struntar jag i då den var liten.

Inte helt lättolkat...

Tack för svar! Trodde det jag med.

Efter att jag nu suttit i telefonkö ett bra tag har jag fått till svar att det är en glasskada och ej vagnskada. Vagnskadan skulle träda in om det blev någon buckla, vilket det blev men det struntar jag i då den var liten.

Inte helt lättolkat...
Glasskada brukar vara billigare än vagnskada så det kan ju bli till det "bättre" 🙂 Det är såna här lägen det visar sig om man valt rätt bolag eller inte.

Glasskada brukar vara billigare än vagnskada så det kan ju bli till det "bättre" 🙂 Det är såna här lägen det visar sig om man valt rätt bolag eller inte.

Verkar inte vara några problem. Haft väldigt bra erfarenhet av Folksam hittills efter 10-15 år.

Bakrutan kostar 1.500:- i självrisk, utan försäkring upp mot 12.000:-. Vagnskada ca 3.000-4.000:-.

Ni som handlar däck: var köper man? Behöver ev en uppsättning 225x45x18 sommardäck av vettig modell. De kommer användas vanligt. När man kikar bythjul o dyl ligger bra däck på ca 2000kr/st. Är det det man får räkna med eller är det vettigare att beställa från utlandet? Har noll koll!

Ni som handlar däck: var köper man? Behöver ev en uppsättning 225x45x18 sommardäck av vettig modell. De kommer användas vanligt. När man kikar bythjul o dyl ligger bra däck på ca 2000kr/st. Är det det man får räkna med eller är det vettigare att beställa från utlandet? Har noll koll!

Jag beställde originalfälg i nyskick med oanvända kvalites vinterdäck från Tyskland. Betalde ca 30 inkl frakt istället för 80 som jag fick offert på här hemma.

Spana in or24 eller handlare med bra betyg via ebay.de

Jag beställde originalfälg i nyskick med oanvända kvalites vinterdäck från Tyskland. Betalde ca 30 inkl frakt istället för 80 som jag fick offert på här hemma.

Spana in or24 eller handlare med bra betyg via ebay.de
Det var en extrem skillnad. Var det en privatperson som sålde överblivna hjul från ett bilköp, och inte brydde sig så mycket om priset? Annars kan man ju tro att hjulen var stulna.

Tillbaka
Topp