• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Låst men nybilsförsäljningen går inte direkt super med de priserna, corona, malus etc. vilket gör att begagnade håller värdet på ett helt annat sätt än vad de gjort tidigare. Elbilsförsäljningen är ännu värre vad jag har läst.
Det kan man ju förstå, dubbla priset och trippla räntan på några år…

Noterar att grannen mitt emot har tvättat sin 4-serie Gran Coupé. Kunde han inte ha tagit min också ...? ;)
BMW 430 GC 2024-12-05.jpg
Väldigt trevliga bilar att ratta de där. Och snygga.

Överväger att lämna in nycklarna till förmånsbils XC60’n och antingen leasa eller köpa något elektriskt i samma storlek dvs Tesla Y, Enyaq , iD5 ish. Kanske kan man göra en bra deal den 30/12 typ :) någon som sitter inne med kunskap på vilka modeller generalagenterna är extra desperata att bli av med? Seat och Audi har jag förstått att det finns i överflöd, någon med mer insikt?

Jag är ute efter en schysst tco, vilket märke det sitter i nosen är helt oväsentligt.

Överväger att lämna in nycklarna till förmånsbils XC60’n och antingen leasa eller köpa något elektriskt i samma storlek dvs Tesla Y, Enyaq , iD5 ish. Kanske kan man göra en bra deal den 30/12 typ :) någon som sitter inne med kunskap på vilka modeller generalagenterna är extra desperata att bli av med? Seat och Audi har jag förstått att det finns i överflöd, någon med mer insikt?

Jag är ute efter en schysst tco, vilket märke det sitter i nosen är helt oväsentligt.
kolla denna tråden, där hänger sladdbarnen :)

Blev nyfiken.
När jag började sälja Nissan 2011 så kostade en Qashqai från 179.900 kr. Kollade precis och idag börjar de från 319.800 kr.
Sisådär 78% ökning. Förvisso över fjorton år, men ändå.
Jobbade i bilhall vid samma tid, ansvarig för KIA och Nissan, pengen för dessa bilar har rusat oerhört. Minns att vi sålde KIA Ceed tex, gödslade verkligen ut dessa, kostade typ 200` med allt, servicepkt osv osv, skattebefriade m.m.

Tillbaka
Topp