demondave
Silver
Vad kul!
Har också kört en med DCT för några veckor sedan. Den hade gått lite längre så jag körde den väldigt hårt.
Mina intryck är att den går märkbart bättre än en M235 men inte mer än vad man kan förvänta sig av +45hk. M235 är redan en snabb bil, ingen tvekan.
Chassie och väghållning, bromsar och styrning samt motorljud är de största skillnaderna tycker jag. Till M2:ans fördel så klart. Den känns mer som en sportbil än en snabb "standardbil" om du förstår vad jag menar.
Dock är den väldigt hård och som du säger väldigt bullrig.
Bmw bantade den(ja, fortf för tung) med bla 10kg ljudisolering.
Michelin PSS är inte bullriga däck utan det är bilen som är bullrig.
Har ännu inte fått en produktionsvecka på min M2 så jag kommer ta ut en ny Focus RS över sommaren för att sedan sälja innan M2:an dyker upp.
M240 kommer säkerligen vara jämnsnabb rakt fram men det är ju knappast enbart det som M-bilar handlar om. Det är väl tur det finns alternativ
Mvh
Har vissa förhoppningar/drömmar om att få testa M2 på bana till hösten eller i värsta fall nästa år, där borde den komma till sin rätt.
Helt olika bilar, helt olika syften och prioriteringar. För mig hade den gärna fått vara lite vildare ändå, om jag ändå ska ge upp komforten. Men jag hade inte vantrivts om jag också hade stått på väntelistan
Styrningen är något vassare, men det är nog ändå där jag märkte minst skillnad. Största skillnaden ligger helt klart i 235:ans RFT-däck, bytet till vanliga och lättare hjul gjorde rejäl skillnad på min. 235 fram, 255 bak, så -10mm mot M2:ans setup. Blev klart vassare, en riktigt trevlig förbättring! Valde att inte gå på superprestandadäck, då jag kommer hålla den på väg och inte bana, men typ MPSS hade säkert gjort ytterligare lite till. Eagle F1 är en vettig kompromiss, som gick att få till väldigt rätt pris.