• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

560HK, 755 newtonmeter och 78 mil på mätarn:)
2016-06-03 09.10.12 1.jpg
Lika mycket häst men tyvärr endast 650 Newton har jag att komma med :arghh:
 
2 minuter sen vevar jag igång 8 liter slagvolym fylld med Gustav Fridolin's tårar!

Jag är faktiskt halvt sugen på att ha en som en andra (viktigt att ha två, så att man kan vara körande även under tiden man skruvar med en) sommarbil.
Den tickar de flesta boxarna - Man får blickar när man är ute och kör, den är röd och det är en cab.

Även om det säkerligen inte är den bästa av modellerna så hade det fått bli en RT/10 från 94 för min del. Definitivt med de fula, tre-ekrade, fälgarna!
Precis som modellbilen man hade när man var liten, med andra ord!

Misstänker att de inte är så dyra att hålla?
Rent driftsmässigt, menar jag. Enkel motorkonstruktion och och relativt lite "smarta" grejer...

Dyra att försäkra?
 
Hade två 'bekanta' som hade varsin GTS ACR eller vad dom heter som jag körde lite bana tillsammans med. På Mittsverige banan som är knappt 2 km lång så drog de närmare 2 liter per varv.

Slurp.

Kan verkligen tänka mig!
Men, kul hade dom nog iallafall ;)

Du har rätt i en sak i alla fall @BadkarsPiraten - ACn fungerar inte. Varmt... Sitter i karlsonger, som snart ryker.:eek:

ACn fungerar inte i Vipern heller, det är riktig hotbox den bilen. Helt sanslöst. Måste fylla på ACn...

Jeez! Såg en tidig Viper i Tyskland för ca en månad sen. Ser riktigt maffig ut i trafikbilden :)

Dom är riktigt maffiga!

Jag är faktiskt halvt sugen på att ha en som en andra (viktigt att ha två, så att man kan vara körande även under tiden man skruvar med en) sommarbil.
Den tickar de flesta boxarna - Man får blickar när man är ute och kör, den är röd och det är en cab.

Även om det säkerligen inte är den bästa av modellerna så hade det fått bli en RT/10 från 94 för min del. Definitivt med de fula, tre-ekrade, fälgarna!
Precis som modellbilen man hade när man var liten, med andra ord!

Misstänker att de inte är så dyra att hålla?
Rent driftsmässigt, menar jag. Enkel motorkonstruktion och och relativt lite "smarta" grejer...

Dyra att försäkra?

Jag gillar faktiskt inte RT10 Viper :bag:
Men jag förstår helt klart varför du vill ha en sådan! :D
Jag säger bara: kör. Just fucking do it!
Det gjorde jag, ångrar inte mig ett dugg!

Rservdelar kostar Skit och ingenting.
Men, ska du börja trimma och ha dig, då blir det dyrt. Det kostar mycket pengar pga kundkretsen är ganska liten.

Jag är 24 år, aldrig försäkrat en bil på mig själv förr, bor i hyresrätt och bilen står på vanlig parkering.
11200:- helförsäkring/år hos Länsförsäkringar.
Helt okej, inte alls blodigt.
2600kr skatt per år.

20160603_153308.jpg
 
Kan verkligen tänka mig!
Men, kul hade dom nog iallafall ;)



ACn fungerar inte i Vipern heller, det är riktig hotbox den bilen. Helt sanslöst. Måste fylla på ACn...



Dom är riktigt maffiga!



Jag gillar faktiskt inte RT10 Viper :bag:
Men jag förstår helt klart varför du vill ha en sådan! :D
Jag säger bara: kör. Just fucking do it!
Det gjorde jag, ångrar inte mig ett dugg!

Rservdelar kostar Skit och ingenting.
Men, ska du börja trimma och ha dig, då blir det dyrt. Det kostar mycket pengar pga kundkretsen är ganska liten.

Jag är 24 år, aldrig försäkrat en bil på mig själv förr, bor i hyresrätt och bilen står på vanlig parkering.
11200:- helförsäkring/år hos Länsförsäkringar.
Helt okej, inte alls blodigt.
2600kr skatt per år.

20160603_153308.jpg
Hur kan det bli så billigt? Bor du i en liten ort?
 
Riktig klass på dig. Av ren nyfikenhet, vad fick dig att köpa? Hur hamnade du med en sådan Porscheee?
Älskat Porsche LÄNGE och letat 356 sedan slutet av 90-talet då jag jobbade mycket i Kalifornien och såg många på vägarna där. (Borde VERKLIGEN ha köpt en då, så mycket kan jag säga...) Kört 911 (från -1988) i många år men ville testa nåt riktigt vintage och när denna dök upp kunde jag inte stå emot längre. Nu måste jag bara hitta en klocka från 1962 som matchar.
 
Älskat Porsche LÄNGE och letat 356 sedan slutet av 90-talet då jag jobbade mycket i Kalifornien och såg många på vägarna där. (Borde VERKLIGEN ha köpt en då, så mycket kan jag säga...) Kört 911 (från -1988) i många år men ville testa nåt riktigt vintage och när denna dök upp kunde jag inte stå emot längre. Nu måste jag bara hitta en klocka från 1962 som matchar.

Min första tanke är Heuer Autavia :D
 
Kan verkligen tänka mig!
Men, kul hade dom nog iallafall ;)
ACn fungerar inte i Vipern heller, det är riktig hotbox den bilen. Helt sanslöst. Måste fylla på ACn...
Dom är riktigt maffiga!

Jag gillar faktiskt inte RT10 Viper :bag:
Men jag förstår helt klart varför du vill ha en sådan! :D
Jag säger bara: kör. Just fucking do it!
Det gjorde jag, ångrar inte mig ett dugg!

Rservdelar kostar Skit och ingenting.
Men, ska du börja trimma och ha dig, då blir det dyrt. Det kostar mycket pengar pga kundkretsen är ganska liten.

Jag är 24 år, aldrig försäkrat en bil på mig själv förr, bor i hyresrätt och bilen står på vanlig parkering.
11200:- helförsäkring/år hos Länsförsäkringar.
Helt okej, inte alls blodigt.
2600kr skatt per år.

20160603_153308.jpg
Den är verkligen brutal hård! Fan när man var 24 tuffade man runt i en pugg med 65 hk typ haha
 
Tankar kring denna? 310hk. Ringen fullvarv 7.49 vikt 1280kg. 5 st (totalt) kommer till sverige!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Den där är så jäkla bra.

Jag tycker jag kört ett par roliga bilar men en av de bästa bilarna jag kört på bana är Megane 3 RS.

Golfen tror jag är bättre på alla punkter. Riktgt kul modell för seriös men bekväm banåka tror jag! Sjukt diskret dessutom. Gillart.
 
Helt ärligt så tycker jag inte att bilen i sig är värd full bur och inget baksäte.
Den är ingen full racing bil, och det finns snabbare helt vanliga bilar runt ringen än den.
Den försöker vara något den inte är.

Sorry for hating!

Bur har man inte för att det är häftigt. Bur behöver man inte ha för att det är en 'racing bil'. Bur har man för att det är en säkerhetsfaktor när det går fort på gränsen. Speciellt på NS. Att sitta i armcot där vill du inte göra utan så mycket säkerhet du bara kan runt dig.

Det roligaste är ju att den där bilen kommer vara snabbare än 90% av allt som rör sig på vanliga banträffar och TF.
 
Tankar kring denna? 310hk. Ringen fullvarv 7.49 vikt 1280kg. 5 st (totalt) kommer till sverige!

Jag tycker den känns föga upphetsande. Den är framhjulsdriven och det är fortfarande en Golf. Känns som att man kan få mycket roligare bilar för det pris den kommer kosta då den lär kosta en bra bit över vanliga GTI och då är dyrare än Focus RS och kanske uppe på M2 priser..
 
Tillbaka
Topp