• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tjena

Tänkt att ha den som banbil eller rolig pendlarbil så att säga?

Tror den kommer hålla värdet rätt bra, men det finns ju en del konkurrenter som är likvärdiga. Har en känsla att du lutar mer åt VAG :D





Tankar kring denna? 310hk. Ringen fullvarv 7.49 vikt 1280kg. 5 st (totalt) kommer till sverige!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Är det "bara" vikten som reducerats på Clubsport S? @80s

Kom på att motorn är uppdaterad också. Den vanliga clubsporten har 290hk max med "overboost"

Verkar finnas lite tweaks vad gäller ecs:en med
 
Senast ändrad:
Jag tycker den känns föga upphetsande. Den är framhjulsdriven och det är fortfarande en Golf. Känns som att man kan få mycket roligare bilar för det pris den kommer kosta då den lär kosta en bra bit över vanliga GTI och då är dyrare än Focus RS och kanske uppe på M2 priser..
Jag tror inte den hamnar på m2 priser. Jag gissar runt 40k euro. Den är ganska mkt lättare (ca 250kg) än m2 vilket jag gillar. Bmw m2 kör ringen på 7.58..
 
Golfen är grym, utan tvekan. Antagligen bland det snabbaste och mest effektiva man kan köpa på den här sidan Porsche. Men det är en Golf, den väcker inga känslor hos mig. Skulle jag vara i den sitsen att jag vill ha en hot hatchback för bandagar ligger Renault närmare till hans, dom bygger riktigt bonkers busbilar!

Fast jag hade ju kul ibland med gamla VR6:an, på isen funkade den... Tills kamkedjan kuggade över :)
 
Jag tycker den känns föga upphetsande. Den är framhjulsdriven och det är fortfarande en Golf. Känns som att man kan få mycket roligare bilar för det pris den kommer kosta då den lär kosta en bra bit över vanliga GTI och då är dyrare än Focus RS och kanske uppe på M2 priser..

Tveksamt att den kommer upp i dem siffrorna faktiskt.. Nu vet jag ju inte prislappen men eftersom "Vanliga" Clubsport börjar på 295' för manuell och 311' för DSG så känns det som om det är en bra bit upp till vad du får ge för en M2 :)
 
Man vill ju gärna ha något att nöta varv på varv där bromsar, motor och säkerhet är i harmoni på ringen!:blackeye:
Kört megane rs (hyrt) på ringen. Superbil. Körde även ned i kanske sveriges snabbaste megane rs raeder motorsport. Imponerande, gillade förra karossen, mycket! Höll nästan (inbillar jag mig ;))samma steg som m5 ringtaxi i min hyrvariant, sjukt imponerande!
När det kommer till låga prodantal, gäller det att våga chansa en aning. Jag tror jag får en. Att provköra först är det såklart inte tal om.
image.jpeg
 
Var och provkörde en bil i fredags hos bmw och tittade även på att spana in nya m2:an. Fyfan vilken fet bil. Enligt en jag pratade med var det kö till slutet av 2017 om maj skulle beställa bilen :O
 
Hörrni, innan ni springer och köper en ringen racer var noga med att provköra bilen BÅDE på bana och i vanlig trafik. Ty lägre varvtid innebär inte nödvändigtvis "bättre bil". Jag har kört exempelvis Megane RS (nånting) både på bana och i vanlig trafik och efter bankörningen var jag helt övertygad att jag skulle beställa en. Det kändes som världens bästa bil.

Sedan körde jag den på vanlig väg och bilen kändes fullständigt vidrig. Hjulvinklar avsedda för bana gör att bilen vandrar i sidled hela tiden vid minsta spår (och alla allmänna vägar har sådana) och fjädringskomforten ska vi inte tala om...

Vill inte skrämmas för mycket men var noga med att provköra bilen även på tråkiga vanliga vägar för det är där du kommer köra 90% av tiden.
 
Lite långskott - Någon som har erfarenhet av Toyota FJ Cruiser och vill dela med sig om tankar?
Sjukt coola bilar! Sköna att köra, lätta, enkla. Dock dåligt isolerade = högt vägljud osv. Verkar vara bra byggda och hålla ihop bra. Kolla carfax innan ev köp då alla bör komma från amerika el dylikt. Jag har inte ägt någon själv bör tilläggas men kört några stycken :)
 
Sjukt coola bilar! Sköna att köra, lätta, enkla. Dock dåligt isolerade = högt vägljud osv. Verkar vara bra byggda och hålla ihop bra. Kolla carfax innan ev köp då alla bör komma från amerika el dylikt. Jag har inte ägt någon själv bör tilläggas men kört några stycken :)
Tack för svar! Trist med ljudisolering. :( Får försöka fixa mig en provkörning, se om det är för mkt!
 
Dom är sjukt coola FJ! Har en gubbe på min gata som har en i den extremt sobra färgen pippi gul. Tror dock nästan de en bart finns i "hej se på mig" färger men de klär dem på något sett. :)
 
Jag va ute och rattade Jaguar F-Pace igår, versionen med AWD och 2.0-dieseln. Efter att ha varit anti till Jaguar under många år, särskilt under Ford-tiden. Så har jag kommit på andra tankar! Det Jaguar har fått fram i XE, XF och F-Pace är riktigt bra och attraktivt. Det måhända att man inte är fullt i klass med sina tyska premiumkombatanter. Men man är onekligen på god väg..

Det som slog mig i F-pacen är hur rymlig den kändes invändigt samt komforten. Det som inte känns riktigt premium är drivlinan. Tyvärr så är det mycket dieselknatter från motorn, långt ifrån toppmodernt med andra ord.

Men allt som allt en mycket trevlig överraskning och bekantskap.
 
Tillbaka
Topp