• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

il.png

Min tjänstehålk först, och frugans shoppingbil bakom ! En hög och en låg !
 
Någon här som har erfarenheter av tidiga Cayenne? Exempelvis denna modell;

https://www.blocket.se/gotland/Porsche_Cayenne_3_6L_67710904.htm?ca=11&w=3

Jag behöver något som är rymligt / bekvämt / pålitligt inför en stundande renovering. Att bilen är hyfsat pålitlig är viktigt, så jag är inne Land Cruiser / Pajero men nästan alla är diesel och i den prisklass jag letar har de dessutom gått väldigt långt. XC90 är en helt kandidat, XC60 likaså men de är tyvärr ganska trånga.

Turbo / V8 är inte jätteintressant men det finns en hel del 3.2 och 3.6 V6 till salu, för vettiga pengar.
Jag har haft ett par Porsche Cayenne och har inget negativt att anmärka på. Kör på en och du kommer vara kanonnöjd!
PM gärna om du undrar något specifikt
 
Så jävla irriterad. Transport bokad osv. och så får man ett sånt här sms.
I två veckor har vi varit överens och handpenning betalad.

Hej Daniel !
Jag har ångrat mig. BMW 635:an är inte till salu. Hoppas att det inte ställer till problem för dig och att du kan hitta ett annat objekt. Det har varit ett svårt beslut men känner att det är rätt.
Mvh Björn




Då börjar det om igen, vad köper jag :) ?
 
Så jävla irriterad. Transport bokad osv. och så får man ett sånt här sms.
I två veckor har vi varit överens och handpenning betalad.

Hej Daniel !
Jag har ångrat mig. BMW 635:an är inte till salu. Hoppas att det inte ställer till problem för dig och att du kan hitta ett annat objekt. Det har varit ett svårt beslut men känner att det är rätt.
Mvh Björn



Då börjar det om igen, vad köper jag :) ?


Tråkigt. Vet inte vad ni kommit överens om men i mina ögon är säljaren en riktig pajas.
 
Så jävla irriterad. Transport bokad osv. och så får man ett sånt här sms.
I två veckor har vi varit överens och handpenning betalad.

Hej Daniel !
Jag har ångrat mig. BMW 635:an är inte till salu. Hoppas att det inte ställer till problem för dig och att du kan hitta ett annat objekt. Det har varit ett svårt beslut men känner att det är rätt.
Mvh Björn



Då börjar det om igen, vad köper jag :) ?

Vilken gök! Så gör man fan bara inte.
 
Inget jag kan göra nåt åt nu som det verkar. Blir jag "förbannad" så lär det vara ännu mindre chans att få köpa :shifty:
Så nu är frågan, vad fasen gör jag nu? Finns ingen 635a i motsvarande skick... Jag orkar inte vänta mer..
 
Så jävla irriterad. Transport bokad osv. och så får man ett sånt här sms.
I två veckor har vi varit överens och handpenning betalad.

Hej Daniel !
Jag har ångrat mig. BMW 635:an är inte till salu. Hoppas att det inte ställer till problem för dig och att du kan hitta ett annat objekt. Det har varit ett svårt beslut men känner att det är rätt.
Mvh Björn



Då börjar det om igen, vad köper jag :) ?
Vänta tills det är björnjakt så får du utlopp för din förtvivlan! Mycket dåligt uppförande Från säljaren!
 
Så jävla irriterad. Transport bokad osv. och så får man ett sånt här sms.
I två veckor har vi varit överens och handpenning betalad.

Hej Daniel !
Jag har ångrat mig. BMW 635:an är inte till salu. Hoppas att det inte ställer till problem för dig och att du kan hitta ett annat objekt. Det har varit ett svårt beslut men känner att det är rätt.
Mvh Björn



Då börjar det om igen, vad köper jag :) ?
Många har ju redan sagt det men riktigt usel säljare, lider hårt med dig!
 
Nya scuderia-sköldar i kolfiber och nytonade rutor. Tycker själv att det blev ett klart lyft, i stället för de gula sköldarna.

Jag har för mig att du köpte den ny!?
Är inte org (de gula) scuderiasköldar ett tillval som är rätt kostsamt?? Jag kanske fått detta om bakfoten.
 
Har pratat med säljaren nu. Han led av djupt rotad separationsångest samt att han inte ville sälja bilen till någon som inte tog hand om den osv.. Efter 20min i telefon så är dealen once again igång mot att han får återköpsrätt på bilen den dagen den ska säljas.
 
Så jävla irriterad. Transport bokad osv. och så får man ett sånt här sms.
I två veckor har vi varit överens och handpenning betalad.

Hej Daniel !
Jag har ångrat mig. BMW 635:an är inte till salu. Hoppas att det inte ställer till problem för dig och att du kan hitta ett annat objekt. Det har varit ett svårt beslut men känner att det är rätt.
Mvh Björn




Då börjar det om igen, vad köper jag :) ?

En gång hade jag letat reda på en riktigt ovanligt, men inte speciellt värdefull, gammal bil som jag hemskt gärna ville köpa. Jag kontakta ägaren, den enda ägare bilen haft, och initierade en köpprocess och efter något år var han redo att diskutera affär. Jag och en kompis åkte ut till mannens villa och vi kom överens om formerna för det hela, handpenningen betalades och följande vardag skulle vi komma med transportbil och resterande köpesumma. Tror ni inte den äldre mannen han "vandra vidare" under den helgen? Det blev en lång histora men någon bil fick jag aldrig, den är än idag registrerad på mannens arvinge.
 
Tillbaka
Topp