• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag kan inte vara den enda "sjuka" här som tvättar/vaxar bilen 2-3h/vecka? ;)
Någon som har bra tips på hur man får avgasrören skinande rena? Redan testat med att spraya massa avfettning (på gott och ont).

'
(Ursäkta för dålig snapchat-kvalité)
Låter som mig innan föräldraskap!
Testa autosol
image.jpeg

Gärna även på insidan av avg rören!! Putsduk och medel på denna! (Glöm avfettning)
 
Jag gissar på en 204 utan COMAND? En 205 även med audio 20 ska klara av allt det du nämner. :)
Stämmer bra, men möjlighet att editera telefonboken med den mest sålda telefonmodellen känns som nödvändig standardutrustning. Saknas det bör en tillverkare som Mercedes, som i vanliga fall bygger bilar där allt är genomtänkt och bara fungerar, ordna det.
 
Jag kan inte vara den enda "sjuka" här som tvättar/vaxar bilen 2-3h/vecka? ;)
Någon som har bra tips på hur man får avgasrören skinande rena? Redan testat med att spraya massa avfettning (på gott och ont).

'
(Ursäkta för dålig snapchat-kvalité)

Jag brukar köra thinnertrasan på avgasrören, blir rent väldigt fort.
 
Ni som är bilentusiaster (länge sedan jag var där...), vad ska jag köpa för bil?
Har en A4 kombi Allroad -11 nu som vi är riktigt, riktigt nöjda med. Köpte dock en ny barnvagn i får, och insåg exakt hur liten en A4-koffert är.
Kanske måste byta, men till vad?
Vill ha:
4-hjulsdrift
Högre bil (helst suv-hög)
Rimliga driftkostnader (2500 mil/år)
Budget? 200k+ kanske?
Har köpt före detta tjänstebilar med 10-ish k mil på mätaren, tycker det känns bra.
Porsche Cayenne? Den är jag lite inne på, med lilla motorn bör driftskostnaderna inte bli allt för hemska. För 200´ får man ett bra exemplar. XC90 är ju en klassiker, men det är trots allt en gammal bil och jag kan tycka att den är lite väl högt värderad.
 
Stämmer bra, men möjlighet att editera telefonboken med den mest sålda telefonmodellen känns som nödvändig standardutrustning. Saknas det bör en tillverkare som Mercedes, som i vanliga fall bygger bilar där allt är genomtänkt och bara fungerar, ordna det.

Jag håller med, men man måste tänka på hur bilindustrin fungerar. 205 är aktuell bil, och 206 är i princip en färdig bil redan. Där kommer inte ske några uppdateringar på 204 så länge det inte gäller ren säkerhet. Man lägger krutet på nästa generation och bitvis nuvarande, aldrig föregående tyvärr. Det kan kännas frustrerande ibland men det är så det funkar.
 
Jag håller med, men man måste tänka på hur bilindustrin fungerar. 205 är aktuell bil, och 206 är i princip en färdig bil redan. Där kommer inte ske några uppdateringar på 204 så länge det inte gäller ren säkerhet. Man lägger krutet på nästa generation och bitvis nuvarande, aldrig föregående tyvärr. Det kan kännas frustrerande ibland men det är så det funkar.
Självklart kommer inget att hända nu men dåligt stöd för iOS kändes ålderdomligt redan när jag köpte min bil för snart fem år sedan. De borde ha fixat det då.
 
Snygga!

Var köper man billiga fälgar som ändå är ok kvalitetsmässigt? Ser massor på blocket som ser fina ut, men vette sjutton om de klarar om man drar på lite!? Har en vanligt bil, VW.

Tack! :)
Detta är orginal tillvalsfälgar fast till storebror CR-V så där vet jag att dom gått igenom alla hårda krav som krävs för en orginalfälg. Annars är det att sikta in sig på rätt märke i princip, och det är precis som klockor. Smakar det så kostar det. Dackleader.se säljer faktiskt fälgar också och om du fokuserar på märken som BBS, Enkei och kanske team dynamics så har du fälgar som är lämpliga för tävlingsbilar och bör således även klara bravaderna du utför med din vanliga bil. :)

Det jag verkligen hade passat mig för är kopiorna (doh). Det låter dumt men det är vanligare än vad man tror. :)
 
Snygga!

Var köper man billiga fälgar som ändå är ok kvalitetsmässigt? Ser massor på blocket som ser fina ut, men vette sjutton om de klarar om man drar på lite!? Har en vanligt bil, VW.

Bästa och oftast förvånansvärt prisvärt är att hitta (större) originalfälgar som någon lessnat på. Få billiga leverantörer av eftermarknadsfälgar kommer ens i närheten av orginalkvalité. Det riktigt snåriga kan vara poppis VAG/BMW/MB-fälgar där det kryllar av kopior.

Enda eftermarknadsfälgarna som impat på mig är nuvarande BBS CH-R som jag sportar på BMW:n. Det var mest för att det inte fanns några kul originalfälgar till modellen.
 
Tack för svaren, kollar lite beggat på blocket men inte hittat något som når upp till min höga standard.... ;) Ska fortsätta kolla! Helt ärligt har jag tittat lite på 1 500 - 2 000 kr-fälgar på blocket, nya, och det finns jäkligt snygga fälgar för de pengarna!

Vad ska du utföra för prestandatest med din VW?

Det är en Scirocco R, så jag har ändå 280 hk, och kör hyfsat hårt ibland. Men vanligtvis fiskör man ju mest...
 
Tack för svaren, kollar lite beggat på blocket men inte hittat något som når upp till min höga standard.... ;) Ska fortsätta kolla! Helt ärligt har jag tittat lite på 1 500 - 2 000 kr-fälgar på blocket, nya, och det finns jäkligt snygga fälgar för de pengarna!



Det är en Scirocco R, så jag har ändå 280 hk, och kör hyfsat hårt ibland. Men vanligtvis fiskör man ju mest...
Jag hade replica RS4-fälgar på en A3:a en gång i tiden. Funkade fint. Men jag pressade den inte. Och det var en 2,0 TDi...
 
På tal om hjul. Någon som har koll/vet om fälgar från en Mercedes c w204 passar w205? (nya modellen )
 
Och generellt är det sällan man pajar fälgar för att man pressar bilen. Gatdäck har inte så bra egenskaper att dom kan knäcka en fälg av acceleration eller kurvtagning. Däremot kan dom mycket lättare sabbas av potthål eller ojämnheter i marken, och ju lägre profil du kör ju större är risken. Och när en billig fälg går sönder så spricker skiten istället för att hålla ihop och deformeras.
 
Tack för svaren, kollar lite beggat på blocket men inte hittat något som når upp till min höga standard.... ;) Ska fortsätta kolla! Helt ärligt har jag tittat lite på 1 500 - 2 000 kr-fälgar på blocket, nya, och det finns jäkligt snygga fälgar för de pengarna!



Det är en Scirocco R, så jag har ändå 280 hk, och kör hyfsat hårt ibland. Men vanligtvis fiskör man ju mest...
Hade replikor på min gamla 335i med ca 400hk utan några problem!
Desto viktigare du köper riktiga däck imo :)
 
Tillbaka
Topp