• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ni som är bilentusiaster (länge sedan jag var där...), vad ska jag köpa för bil?
Har en A4 kombi Allroad -11 nu som vi är riktigt, riktigt nöjda med. Köpte dock en ny barnvagn i får, och insåg exakt hur liten en A4-koffert är.
Kanske måste byta, men till vad?
Vill ha:
4-hjulsdrift
Högre bil (helst suv-hög)
Rimliga driftkostnader (2500 mil/år)
Budget? 200k+ kanske?
Har köpt före detta tjänstebilar med 10-ish k mil på mätaren, tycker det känns bra.
Subaru Outback, vi hälsar på varandra i trafiken och är sveriges nöjdaste bilägare, å nästan lika bra som Toyota i bilprovningens statistik,
2l diesel med kamkedja
 
Hemma i stan blir det bara hoj, men på landet är det Chevy Caprice som gäller :)
image.jpeg

image.jpeg
 
Och där landade hajen, BMW 635csi -88 2nd facelift :)
Grymt trevlig bil men som alltid med bilar bjuds man på vissa överraskningar.. Ny bränslepump är beställd och jag måste se över bromsarna men utöver det, riktigt trevlig bil och jävlar vad stor den är, som ett slagskepp. Lite roligt är att den är utrustad med utökat skinn vilket innebär att det är skinn även i taket och hela dörrsidorna.
Sen tror jag att man på åttiotalet hade lite andra preferenser över vad som är ett nice efter monterat larm, den röda lampan bredvid handtaget hör till larmet och larmet aktiverar man via nyckel till vänster om regskylten bak, WTF?!



Får ursäkta att bilen inte är tvättad på bilderna då det kom ett monsunregn 20min innan bilderna togs.

8s72U0B.jpg

UUMt099.jpg

l2fKtrP.jpg

oKEMEcM.jpg

lqHwwhe.jpg

9gS2gNu.jpg

urRMgZD.jpg

SpqoTFY.jpg

JcMBqe7.jpg

6VxKXsA.jpg

p44RT7Y.jpg

d80Wnt0.jpg

GWTdOaU.jpg

KEEhAtk.jpg

WHvm2ka.jpg

7Pnjptj.jpg

SWvEa5W.jpg
 
Senast ändrad:
Och där landade hajen :)
Grymt trevlig bil men som alltid med bilar bjuds man på vissa överraskningar.. Ny bränslepump är beställd och jag måste se över bromsarna men utöver det, riktigt trevlig bil och jävlar vad stor den är, som ett slagskepp. Sen tror jag att man på åttiotalet hade lite andra preferenser över vad som är ett nice efter monterat larm, den röda lampan bredvid handtaget hör till larmet och larmet aktiverar man via nyckel till vänster om regskylten bak, WTF?!

Får ursäkta att bilen inte är tvättad på bilderna då det kom ett monsunregn 20min innan bilderna togs.

Grattis! Ser riktigt tjusig ut. Även om jag personligen föredrar manuell låda så ser den onekligen ut som den varit entusiastägd av skicket att döma. Men automaten bidrar ju till skönt glid iaf :)
Extra plus för rollon i bakrutan!
 
Och där landade hajen :)
Grymt trevlig bil men som alltid med bilar bjuds man på vissa överraskningar.. Ny bränslepump är beställd och jag måste se över bromsarna men utöver det, riktigt trevlig bil och jävlar vad stor den är, som ett slagskepp. Lite roligt är att den är utrustad med utökat skinn vilket innebär att det är skinn även i taket och hela dörrsidorna.
Sen tror jag att man på åttiotalet hade lite andra preferenser över vad som är ett nice efter monterat larm, den röda lampan bredvid handtaget hör till larmet och larmet aktiverar man via nyckel till vänster om regskylten bak, WTF?!



Får ursäkta att bilen inte är tvättad på bilderna då det kom ett monsunregn 20min innan bilderna togs.

8s72U0B.jpg

UUMt099.jpg

l2fKtrP.jpg

oKEMEcM.jpg

lqHwwhe.jpg

9gS2gNu.jpg

urRMgZD.jpg

SpqoTFY.jpg

JcMBqe7.jpg

6VxKXsA.jpg

p44RT7Y.jpg

d80Wnt0.jpg

GWTdOaU.jpg

KEEhAtk.jpg

WHvm2ka.jpg

7Pnjptj.jpg

SWvEa5W.jpg
Grattis!! Dum fråga från en kille utan koll - vilken modell är det? Har aldrig varit ett fan av annat än hyfsat nya bilar men alla häftiga saker ni köper här får en på helt andra tankar! :D
 
Grattis! Ser riktigt tjusig ut. Även om jag personligen föredrar manuell låda så ser den onekligen ut som den varit entusiastägd av skicket att döma. Men automaten bidrar ju till skönt glid iaf :)
Extra plus för rollon i bakrutan!
Ibland får man inte allt... men hade det varit en M635 så hade jag absolut velat ha manuellt, men nu när denna inte ska köras på ett sånt sätt funkar automat väldigt bra :D
 
Och där landade hajen, BMW 635csi -88 2nd facelift :)
Grymt trevlig bil men som alltid med bilar bjuds man på vissa överraskningar.. Ny bränslepump är beställd och jag måste se över bromsarna men utöver det, riktigt trevlig bil och jävlar vad stor den är, som ett slagskepp. Lite roligt är att den är utrustad med utökat skinn vilket innebär att det är skinn även i taket och hela dörrsidorna.
Sen tror jag att man på åttiotalet hade lite andra preferenser över vad som är ett nice efter monterat larm, den röda lampan bredvid handtaget hör till larmet och larmet aktiverar man via nyckel till vänster om regskylten bak, WTF?!



Får ursäkta att bilen inte är tvättad på bilderna då det kom ett monsunregn 20min innan bilderna togs.

8s72U0B.jpg

UUMt099.jpg

l2fKtrP.jpg

oKEMEcM.jpg

lqHwwhe.jpg

9gS2gNu.jpg

urRMgZD.jpg

SpqoTFY.jpg

JcMBqe7.jpg

6VxKXsA.jpg

p44RT7Y.jpg

d80Wnt0.jpg

GWTdOaU.jpg

KEEhAtk.jpg

WHvm2ka.jpg

7Pnjptj.jpg

SWvEa5W.jpg

Grattis till en grym bil! Ser riktigt fin ut. Har funderingar på att byta Z3:an mot en 635:a...får se hur det går med det, är rädd att jag kommer sakna det taklösa. :)
 
Och där landade hajen, BMW 635csi -88 2nd facelift :)
Grymt trevlig bil men som alltid med bilar bjuds man på vissa överraskningar.. Ny bränslepump är beställd och jag måste se över bromsarna men utöver det, riktigt trevlig bil och jävlar vad stor den är, som ett slagskepp. Lite roligt är att den är utrustad med utökat skinn vilket innebär att det är skinn även i taket och hela dörrsidorna.
Sen tror jag att man på åttiotalet hade lite andra preferenser över vad som är ett nice efter monterat larm, den röda lampan bredvid handtaget hör till larmet och larmet aktiverar man via nyckel till vänster om regskylten bak, WTF?!



Får ursäkta att bilen inte är tvättad på bilderna då det kom ett monsunregn 20min innan bilderna togs.

8s72U0B.jpg

UUMt099.jpg

l2fKtrP.jpg

oKEMEcM.jpg

lqHwwhe.jpg

9gS2gNu.jpg

urRMgZD.jpg

SpqoTFY.jpg

JcMBqe7.jpg

6VxKXsA.jpg

p44RT7Y.jpg

d80Wnt0.jpg

GWTdOaU.jpg

KEEhAtk.jpg

WHvm2ka.jpg

7Pnjptj.jpg

SWvEa5W.jpg

Grattis räcker liksom inte! Så. Jävla. Bra!

Bra sugen att slänga mig i bilen och låta pojkspolingen 235 hälsa på farbror 635 någon gång :)
 
Och där landade hajen, BMW 635csi -88 2nd facelift :)
Grymt trevlig bil men som alltid med bilar bjuds man på vissa överraskningar.. Ny bränslepump är beställd och jag måste se över bromsarna men utöver det, riktigt trevlig bil och jävlar vad stor den är, som ett slagskepp. Lite roligt är att den är utrustad med utökat skinn vilket innebär att det är skinn även i taket och hela dörrsidorna.
Sen tror jag att man på åttiotalet hade lite andra preferenser över vad som är ett nice efter monterat larm, den röda lampan bredvid handtaget hör till larmet och larmet aktiverar man via nyckel till vänster om regskylten bak, WTF?!



Får ursäkta att bilen inte är tvättad på bilderna då det kom ett monsunregn 20min innan bilderna togs.

8s72U0B.jpg

UUMt099.jpg

l2fKtrP.jpg

oKEMEcM.jpg

lqHwwhe.jpg

9gS2gNu.jpg

urRMgZD.jpg

SpqoTFY.jpg

JcMBqe7.jpg

6VxKXsA.jpg

p44RT7Y.jpg

d80Wnt0.jpg

GWTdOaU.jpg

KEEhAtk.jpg

WHvm2ka.jpg

7Pnjptj.jpg

SWvEa5W.jpg
Respekt !
Grattis.
 
Tack :)
Du är välkommen! Nu återstår bara att lokalisera några BBS RS fälgar och fundera kring om det är värt att "investera" i luftfjädring :D

BBS RS låter som en bra idé, men luftfjädring? Nah! En 635:a ska ha lite höjd för rätt stance.

Har lite idéer om Åre innan hösten kommer, säger till om det går i lås :)
 
BBS RS låter som en bra idé, men luftfjädring? Nah! En 635:a ska ha lite höjd för rätt stance.

Har lite idéer om Åre innan hösten kommer, säger till om det går i lås :)

Luftfjädringen är bara för att få ned den.. men det är ju bara nån liten tanke än så länge :)

Hojta till om det blir så :D
 
Vi får göra en kopia på Seinfelds Comedians in cars getting coffee men Watchnerds in cars squeezing watches eller nått :D
Haha det där lät så nördigt att min familj och kollegor skulle reta mig för det om de hörde - kan man annat än gilla? Så det kör vi på kan gärna bjuda på lunch någon dag mot att få prata av mig med någon som delar två av mina största intressen .

Skulle fått klart en av våra hobbybilar jag också bara men det har jag sagt i 5 år
 
Berättade du om de planerna till säljaren? Blev så glad över att du fick hem bilen att jag gick ut och tvättade stolen i min 645a...
Det är bara en tanke.. kommer aldrig att bli verklighet då jag tycker det är för mycket cash i en sådan sak och bilen förtjänar nog att få vara original :)
Kul att nått sånt här fick fart på dig :) Jag måste själv behandla lädret för att undvika att fler sprickor bildas :(
 
Haha det där lät så nördigt att min familj och kollegor skulle reta mig för det om de hörde - kan man annat än gilla? Så det kör vi på kan gärna bjuda på lunch någon dag mot att få prata av mig med någon som delar två av mina största intressen .

Skulle fått klart en av våra hobbybilar jag också bara men det har jag sagt i 5 år
Jag har slutat lyssna på vad de andra tänker ;)
Vi kör på det, men det blir om typ 1,5 vecka eller nått då vi går in i tävlingsveckan där jag jobbar och då är det 06-24 som gäller ... suck
 
Det är bara en tanke.. kommer aldrig att bli verklighet då jag tycker det är för mycket cash i en sådan sak och bilen förtjänar nog att få vara original :)
Kul att nått sånt här fick fart på dig :) Jag måste själv behandla lädret för att undvika att fler sprickor bildas :(
Jäkligt lurigt det där med bilstolar har jag insett nu. Alla är ju lackade, iaf idag, och då är det inte mycket att göra för att underhålla egentligen. Ändå säljs det en massa snuskiga medel man lägger ovanpå plasten så det blir lite sådär klibbigt. Hmmm...
 
Jäkligt lurigt det där med bilstolar har jag insett nu. Alla är ju lackade, iaf idag, och då är det inte mycket att göra för att underhålla egentligen. Ändå säljs det en massa snuskiga medel man lägger ovanpå plasten så det blir lite sådär klibbigt. Hmmm...
Syntetläder? I 645an?
 
Tillbaka
Topp