![]()
Precis hämtat ut Bentleyn efter service mm. Till kostnaden av en hygglig Rolex![]()
Du är fanimej kung. Bentley
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Precis hämtat ut Bentleyn efter service mm. Till kostnaden av en hygglig Rolex![]()
He he, detsamma mannenDu är fanimej kung. Bentley![]()
Fantastiskt söt liten finbil! Men har du inget gubbguld att matcha bilen med?Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
Fattar inte hur 60 hk och en bil från 1962 kan kännas så sportig när man bränner runt på slingriga vägar. DET ÄR MAGISKT!
![]()
Hold on, det där är ju typ 750k ... för 60hk ... AwesomeVar i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
Fattar inte hur 60 hk och en bil från 1962 kan kännas så sportig när man bränner runt på slingriga vägar. DET ÄR MAGISKT!
![]()
Just "söt" är nog den vanligaste kommentaren. En Rolex 5512 eller Tudor 7928 från 1962 är drömklockan men det får nog gå lite bättre på börsen ett tag först...Fantastiskt söt liten finbil! Men har du inget gubbguld att matcha bilen med?
Hold on, det där är ju typ 750k ... för 60hk ... Awesomefantastiska linjer på dessa! Och de är så mycket mindre i verkligheten än på bild
![]()
Ja, den känns lite som att köra en lådbil bland vanliga bilar på motorvägen. Men på småvägar är den t.o.m. roligare än min gamla 911:a, TOTAL direktkontakt med vägen.
Dags att sälja den snart?Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
![]()
Underbar!Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
![]()
Vansinnigt vacker bil.Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
För övrigt står det en 356 kupé och rostar sönder på en bondgård här i traktern. Har pushat gubben ett par gånger, men nej, den ska stå kvar.
Det är väl inte den berömda Gmünd-kupén som ska stå i en lada nånstans i Sverige?Fortsätt pusha. Sånt får inte hända.
Nu är jag utanför min comfort zome, men google säger att en sådan har delad framruta, och det hade inte denna.Det är väl inte den berömda Gmünd-kupén som ska stå i en lada nånstans i Sverige?
Nu är jag utanför min comfort zome, men google säger att en sådan har delad framruta, och det hade inte denna.
Om någon med specialintresse vill pusha hårt så pm:a för vägbeskrivning.
Google har rätt! Hade ju varit coolt om du lyckats hitta den, står som sagt någonstans i Sverige och ägaren vill inte sälja trots den gigantiska hög pengar han skulle få.![]()
Den där ser lite bucklig ut (den är ju trots allt handknackad över en trä-jigg) men tro mig, den är helt underbar! Har en hel tjock bok som bara handlar om just den där bilen (som ägs av Seinfeld).Älskar DIN 356, men den där ser ut som en tårta.Finishen lämnar lite att önska, men om det är en konceptbil kanske den är gjord av paper maiche?
Sett den, helt underbar. Av 52 st tillverkade Gmünd så såldes 15 st till Scania i Sverige! Vi var rika efter kriget...Spana in Comedians in cars drinking coffee... Seinfeld och Leno tillsammans i den lilla Porschen
http://comediansincarsgettingcoffee.com/jay-leno-comedy-is-a-concealed-weapon
Fin!Jag kan inte vara den enda "sjuka" här som tvättar/vaxar bilen 2-3h/vecka?
Någon som har bra tips på hur man får avgasrören skinande rena? Redan testat med att spraya massa avfettning (på gott och ont).
'
(Ursäkta för dålig snapchat-kvalité)
Ni som är bilentusiaster (länge sedan jag var där...), vad ska jag köpa för bil?
Har en A4 kombi Allroad -11 nu som vi är riktigt, riktigt nöjda med. Köpte dock en ny barnvagn i får, och insåg exakt hur liten en A4-koffert är.
Kanske måste byta, men till vad?
Vill ha:
4-hjulsdrift
Högre bil (helst suv-hög)
Rimliga driftkostnader (2500 mil/år)
Budget? 200k+ kanske?
Har köpt före detta tjänstebilar med 10-ish k mil på mätaren, tycker det känns bra.
Att du ens frågar! Du vet ju att det är Cheva eller Musso som gäller.![]()
Markfrigång och driftsäker.. i övrigt är nog BMWn att föredraBMW 320 GT Xdrive, men dags att byta. Har varit väldigt nöjd, funderar dock på XC60 D4 eller D5 AWD. Någon som har + eller - på den?
Jag hade hållit mig kvar till BMW och satsat på hypotes x3 alt x4. Då du är nöjd med din tidigare BMWBMW 320 GT Xdrive, men dags att byta. Har varit väldigt nöjd, funderar dock på XC60 D4 eller D5 AWD. Någon som har + eller - på den?
Men @Denke , det är ju bara amishfolk som behöver aå många säten som i en Suburban, och Tahoe är för tramsigt. Ssang Yong har jag inte råd med.