• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

image.jpeg

Precis hämtat ut Bentleyn efter service mm. Till kostnaden av en hygglig Rolex :D

Du är fanimej kung. Bentley :D
 
Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
Fattar inte hur 60 hk och en bil från 1962 kan kännas så sportig när man bränner runt på slingriga vägar. DET ÄR MAGISKT!


image.jpeg
 
Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
Fattar inte hur 60 hk och en bil från 1962 kan kännas så sportig när man bränner runt på slingriga vägar. DET ÄR MAGISKT!


image.jpeg
Fantastiskt söt liten finbil! Men har du inget gubbguld att matcha bilen med?
 
Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
Fattar inte hur 60 hk och en bil från 1962 kan kännas så sportig när man bränner runt på slingriga vägar. DET ÄR MAGISKT!


image.jpeg
Hold on, det där är ju typ 750k ... för 60hk ... Awesome :D fantastiska linjer på dessa! Och de är så mycket mindre i verkligheten än på bild :D
 
Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
Fattar inte hur 60 hk och en bil från 1962 kan kännas så sportig när man bränner runt på slingriga vägar. DET ÄR MAGISKT!
image.jpeg
Underbar!
"Simplify, then add lightness"
-Colin Chapman
:)
 
Var i våras lite smånervös över "hur kul kommer det egentligen att vara att äga en 356:a?" men efter den här starten på sommaren så är jag lugnad.
Fattar inte hur 60 hk och en bil från 1962 kan kännas så sportig när man bränner runt på slingriga vägar. DET ÄR MAGISKT!
Vansinnigt vacker bil.
Jag tänkte i min bilentusiastiska ungdom bygga en replika på en sådan där, men där "folk" har bubblachassi i dem så hade jag skaffat en tom 911 targakaross som jag skulle bygga på. Hann så långt att jag hade byggt om naven, rensat bort allt utom plattan och börjat anpassa måtten.
Sen blev den stående i tre år och såldes sedan. Jäkla tur att jag inte hann köpa kaross!

För övrigt står det en 356 kupé och rostar sönder på en bondgård här i traktern. Har pushat gubben ett par gånger, men nej, den ska stå kvar.
 
Nu är jag utanför min comfort zome, men google säger att en sådan har delad framruta, och det hade inte denna.
Om någon med specialintresse vill pusha hårt så pm:a för vägbeskrivning.

Google har rätt! Hade ju varit coolt om du lyckats hitta den, står som sagt någonstans i Sverige och ägaren vill inte sälja trots den gigantiska hög pengar han skulle få.
image.jpeg
 
Älskar DIN 356, men den där ser ut som en tårta. :D Finishen lämnar lite att önska, men om det är en konceptbil kanske den är gjord av paper maiche?
Den där ser lite bucklig ut (den är ju trots allt handknackad över en trä-jigg) men tro mig, den är helt underbar! Har en hel tjock bok som bara handlar om just den där bilen (som ägs av Seinfeld).
633572_x800.jpg
LudvigsenPgLeftBig.jpg
de038cced6fdff9b419ec1426e8a3a85.jpg
 
Jag kan inte vara den enda "sjuka" här som tvättar/vaxar bilen 2-3h/vecka? ;)
Någon som har bra tips på hur man får avgasrören skinande rena? Redan testat med att spraya massa avfettning (på gott och ont).

'
(Ursäkta för dålig snapchat-kvalité)
Fin! :) Jag kan meddela dig om att du inte är ensam ;) Jag har använt Svinto. Det blir strålande rent!
 
Ni som är bilentusiaster (länge sedan jag var där...), vad ska jag köpa för bil?
Har en A4 kombi Allroad -11 nu som vi är riktigt, riktigt nöjda med. Köpte dock en ny barnvagn i får, och insåg exakt hur liten en A4-koffert är.
Kanske måste byta, men till vad?
Vill ha:
4-hjulsdrift
Högre bil (helst suv-hög)
Rimliga driftkostnader (2500 mil/år)
Budget? 200k+ kanske?
Har köpt före detta tjänstebilar med 10-ish k mil på mätaren, tycker det känns bra.

Att du ens frågar! Du vet ju att det är Cheva eller Musso som gäller. ;)
 
BMW 320 GT Xdrive, men dags att byta. Har varit väldigt nöjd, funderar dock på XC60 D4 eller D5 AWD. Någon som har + eller - på den?
 
Men @Denke , det är ju bara amishfolk som behöver aå många säten som i en Suburban, och Tahoe är för tramsigt. Ssang Yong har jag inte råd med.
 
Tillbaka
Topp