• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nej, men 99% av alla stolar är lackade idag tyvärr. Anilin läder är för ömtåligt tycker man. Inte alla som vet/förstår skillnaden.
Kommer inte ihåg mitt som lackat.. dock var det de i min E91 2006 med grå klädsel.. 635an från -88 tycks inte ha lackat skinn i alla fall.
 
Kommer inte ihåg mitt som lackat.. dock var det de i min E91 2006 med grå klädsel.. 635an från -88 tycks inte ha lackat skinn i alla fall.
Bra gjort så syns det inte till en början, men när det blir lite slitet så. Blir rejäla färgskiftningar i anilinläder om det inte är svart.
 
Bra gjort så syns det inte till en början, men när det blir lite slitet så. Blir rejäla färgskiftningar i anilinläder om det inte är svart.
Det upplevde jag dock inte, några färgskiftningar. Det som dock störde mig mest och fortfarande gör är att det är så jääääkla tunt.
 
Lackat skinn = plast

Modernt läder, iaf i det mesta under millen, är anledningen att jag är skitnöjd med tyg/alcantara i 235:an. Det är också anledningen att orginalskinnratten ersattes med alcantara, minsta lilla handsvett vid inspirerad körning så blir skinnet snorhalt.
Tycker synd om jänkarna som får skinnet som standard, tyg/alcantara är inte ens valbart där. Dom stolarna i CA eller AZ :bored:

Faktiskt en sak som var bättre förr. Redan en 635:a borde ha långt ärligare kvalité, vill iaf minnas E28-lädret som vettigt.
 
Och där landade hajen, BMW 635csi -88 2nd facelift :)
Grymt trevlig bil men som alltid med bilar bjuds man på vissa överraskningar.. Ny bränslepump är beställd och jag måste se över bromsarna men utöver det, riktigt trevlig bil och jävlar vad stor den är, som ett slagskepp. Lite roligt är att den är utrustad med utökat skinn vilket innebär att det är skinn även i taket och hela dörrsidorna.
Sen tror jag att man på åttiotalet hade lite andra preferenser över vad som är ett nice efter monterat larm, den röda lampan bredvid handtaget hör till larmet och larmet aktiverar man via nyckel till vänster om regskylten bak, WTF?!



Får ursäkta att bilen inte är tvättad på bilderna då det kom ett monsunregn 20min innan bilderna togs.


Ett tips i all välmening är att maska skylten.. (man vet aldrig vem som läser på vårt forum)

Men bilen ser riktigt fin ut! :) Hoppas att ni får många trevliga mil tillsammans.
 
@Donkii
bli inte stressad om du får en allroad i speglarna med heljusen som strobbar!
Det är bara jag som vill säga hej och kolla lite :)
Har ju brorsan däruppe och hovrar där titt som tätt.
 
Funkar en coupé som enda bil? eller är det gaaaalet opraktiskt?
Är sugen på C-klass coupé

Kör 2-serie Coupé som enda bil. Funkar skitbra! Enda störningsmomentet kan vara långa dörrar om det är trångt. 2+2-sitsig, men allt fått in ett par vuxna polare i baksätet. Ensam i bilen 99% av gångerna, så tänker verkligen inte skaffa en onödigt stor, onödigt ful kombi för dom där få gångerna man skulle behöva 5 sits och gigantbagage. Bagaget i coupéer brukarar ju vara riktigt skapligt sålänge man håller sig borta från rena sportcoupéer som typ Cayman.
 
Kör 2-serie Coupé som enda bil. Funkar skitbra! Enda störningsmomentet kan vara långa dörrar om det är trångt. 2+2-sitsig, men allt fått in ett par vuxna polare i baksätet. Ensam i bilen 99% av gångerna, så tänker verkligen inte skaffa en onödigt stor, onödigt ful kombi för dom där få gångerna man skulle behöva 5 sits och gigantbagage. Bagaget i coupéer brukarar ju vara riktigt skapligt sålänge man håller sig borta från rena sportcoupéer som typ Cayman.

Men, Cayman har ju rätt bra med bagageutrymme! Blev imponerad varje gång jag packade den för småresor och sånt. Handlat sprit och öl i Tyskland med den till och med! :D (Såld i januari i år)
 
Plockade ut en sprillans xc60 för 4 veckor sedan. Gör inte om mitt misstag...

Är ensamstående (möjligen sambo) inga kids. 28 bast, jag måste ha coupe va?
 
Plockade ut en sprillans xc60 för 4 veckor sedan. Gör inte om mitt misstag...

Är ensamstående (möjligen sambo) inga kids. 28 bast, jag måste ha coupe va?
Coupeer är ju nästan utan undantag de snyggaste bilarna. Snabba och strömlinjeformade. Min första bil blev en fläskig coupe och ångrar mig inte det minsta. Får tex plats med min cykel i bagageutrymmet.
 
Jag är helt såld efter att jag haft min första BMW i snart ett år. 10 år gammal och endast en 320i men har definitivt fått mersmak. Har svårt att tänka mig köpa något annat märke framöver faktiskt trots att jag tidigare varit väldigt nöjd med tex Honda.

Bjuder på en bild från badstranden ikväll.
20160714_175603-01.jpeg
 
Iallafall som man! Med en mustang eller m3 e92 är det så gott som ligga-garanti på. Dock bara med män runt 50. Svårt att bli gravid då :D

Dels det, och dels inser man hur lite sugen man är på kombi.

Får väl se, brorsan hämtar ut sin tjänstekärra imorgon. Gick att få in en A6 3,0 tdi allroad i ungefär samma budgetklass som 235:an. Han har ungar, inte jag :D Ska bli intressant att provköra, iaf. Tror inte jag kommer titta på sådana när det är bytesdags ändå.
 
Någon som ägt en Jaguar XK8/XKR och har några ertarenheter att dela?

Skummar på några blocket-bilar som den nedan men har noll erfarenhet av jaggor. Enda jag vet är kamkedjesträckare och vattenpump som bör vara bytta. Runt 100k ligger de tidiga modellerna numera.

image.jpeg

image.jpeg
Tittade på modellen när jag skulle köpa bil senast. Svårslagen om man ser till det yttre men det andra är väl sådär om man skall vara ärlig. Men det beror ju helt på vad du har för behov och vad du är van vid. Om du inte redan har testat en så gör det, jag gjorde det och köpte en annan bil... Suktar dock fortfarande efter en fin xkr, de är så jäkla läckra utvändigt.
 
Tillbaka
Topp